Het Beautytopic #3

Ja ik moest dus werken, en ik geef individuele therapie en groepstherapie dus ik zat de hele dag face to face met mensen met DIT GEZICHT. Ik voelde me zo ongemakkelijk maar heb het gewoon steeds benoemd :joy:

De bovenste laag is er nu aan het afvallen, er zitten nog wat dikke stukken droge huid op maar het ziet er gelukkig al een stuk beter uit! Gelukkig

2 likes

Echt zo’n first world problem maar ik was mijn gezicht niet graag meer omdat mijn badkamer zo koud is. De verwarming staat daar eigenlijk standaard uit omdat ik er zelden ben en bovendien zou die toch weinig veranderen voor die 10 minuten dat ik bezig ben. Ik heb ook nog een klein los elektrisch verwarmingsdingetje maar dat maakt ook echt weinig verschil behalve waar de luchtstroom net op gericht is. Dan is er nog het wachten tot het water warm is. En ten slotte, omdat ik nu de hele tijd ingepakt bent in fluffy home wear (die ik niet wil uitdoen in de koude badkamer) loopt dat water dan tijdens het wassen langs mijn hals en mouwen, bah. Ik hou normaal zo van mijn routine maar nu skip ik het vaak. Ik doe het wel altijd als ik makeup op heb gehad hoor, maar ik werk van thuis dus ik heb vaak ook gewoon niks op.

5 likes

Ik heb hetzelfde, omdat ik in een studio woon heb ik wel ook een klein los verwarmingetje (badkamer heeft zo’n ventilatieluik en dat maakt het echt koud) en die zet ik dan wel aan als ik m’n routine doe.
Anders doe ik m’n routine niet, maar dan wordt m’n huid echt gek en komen er overal onzuiverheden :upside_down_face:

2 likes

Waarom doe je het niet gewoon onder de douche?

2 likes

ik kan caudalie masque-creme hydratant aanraden, hydrateert echt als een tiet, ik gebruik het zelf wekelijks als nachtcreme

3 likes

Omdat ik niet iedere dag douche?

En in je woonkamer anders? Daar is het denk ik wel iets warmer dan op je badkamer?

1 like

100% eens, ik ben nu verplaatst naar de keuken gootsteen waar het vaak iets warmer is door verwarming en koken (17-18 graden ipv 15 graden :upside_down_face:)

2 likes

Skincare doe ik sowieso al in mijn woonkamer maar gezicht wassen kan daar natuurlijk niet

Ik doe het ook in de woonkamer met een nat washandje :slight_smile: is goed te doen, niet ideaal maar beter iets dan niets.

4 likes

Naar aanleiding van deze tip heb ik het besteld met de BF korting. Ben benieuwd of het ook werkt tegen een vieze zweetlucht want wordt de laatste tijd af en toe echt ontoepasselijk van mezelf :smiling_face_with_tear:

Oh ja mijn keuken zit in mijn woonkamer zeg maar, maar dat heeft natuurlijk niet iedereen… :sweat_smile:

4 likes

Je kunt toch een kom warm water gebruiken en in je woonkamer zetten? Opgewarmd met water uit bijv. de waterkoker?

3 likes

heb maanden geen blush gedragen omdat mn vorige op was, gister een nieuwe gekocht, en nu erachter waarom ik mezelf er zo dood uit vond zien laatste tijd hahahah

7 likes

Ik had laatst van die under eye blush geprobeerd omdat het er bij mensen op TikTok mooi uitzag. Nou ik probeer nooit meer trends van die apps want ik kwam er na een hele dag achter dat ik eruit zag als een Tim Burton personage op de meest negatieve manier mogelijk.

6 likes

Een visagiste heeft blush wel eens vrij hoog bij me aangezet (op mijn jukbeen richting mijn slaap) en dat vond ik wel een heel gaaf effect. Misschien is dat een poging waard haha.

Ik gebruik sinds een paar weken een combi van CT flawless filter en NYX bare with me serum concealer als foundation en dit werkt echt top voor mij! Ik heb al een paar keer voor de spiegel gestaan dat ik dacht wow wat ziet mijn gezicht er goed uit haha.

Ik doe dus eerst primer (nyx plump right back, maar kan ook een andere hydraterende primer zijn), dan flawless filter over mijn hele hoofd en dan met een spons 1-2 pompjes van de concealer over mijn hele gezicht. Als concealer onder mijn ogen gebruik ik trusty old maybelline eraser

6 likes

Iemand een tip voor een mooie controurstick die niet duur is?

2 likes

Deze vind ik wel mooi

1 like

Dankje! Is die ook mooi uit te blenden vind jij? Ik heb wel eens een contourstick gehad waarbij ik echt zo’n streep kreeg die ik niet mooi zacht kon blenden namelijk

3 likes