Het Beautytopic #3

Hebben er hier mensen ervaring met een lashlift? Ik twijfel om dit te laten doen. Vind het erg duur als je het bij wil houden maar ik heb hele rechte wimpers van mezelf en ben dus elke ochtend met de wimperkruller in de weer en dan wordt het soms alsnog niet mooi omdat er weer een paar wimpers scheef zaten of niet goed meegepakt worden. Denk dat het me iedere dag 10 min in de ochtend en 5 min in de avond en een dosis frustratie zou schelen. Ben vooral benieuwd of het resultaat mooi is en om de hoeveel tijd je het opnieuw moet laten doen. Of als mensen het wel eens gedaan hebben maar nu niet meer doen (om een andere reden dan de kosten) wat de reden dan is. En gebruik je er nog weleens mascara overheen?

Ja in de vakantie en 3 januari ben ik weer terug in NL

@Sundance ik heb 1 keer een heel mooie lashlift gehad, beetje mascara en leken wel wimperextensions. Daarna een andere salon geprobeerd, want die 1e was ook willekeurig. Die vrouw had ze zooo verpest.
Tenslotte heb ik een set op ali ofzo gekocht en het zelf een tijdje gedaan, maar heb best prima wimpers van mezelf dus die moeite en tijd vooral heb ik er niet voor over bij mezelf.

Zoek een salon waar je duizenden goede reviews ziet haha. Of weet niet hoe avontuurlijk je bent maar zelf kan dus in principe ook. (Hoe veilig het is geen idee maar het waren dezelfde potjes en namen als in de salons).

Nu moet ik er wel bij vertellen dit was allemaal toen lashlift net opkwam, denk begin 2017.

2 likes

ik denk dat ik er toch aan ben met hado labo serum, vorige week een keer gebruikt en ik had al weer direct irritaties :cold_sweat: ik ga zarqa moeten opkopen denk ik want niets komt in de buurt van hun oud skin calming serum

1 like

Heb je deze al eens geprobeerd?

nee maar ik ga hem opschrijven! ziet er vrij goed uit al heb ik vaak wel schrik als er veel natuurlijke oliën inzitten wegens irritaties, merci voor de tip!

3 likes

Woon je in brabant? Er is een forummer met een eigen schoonheidssalon en zij doet oa lashlifts dus zij kan je vragen vast beantwoorden! Ik dm je haar naam

1 like

Ik doe het zelf weleens met een setje van Bol. Echt zo’n prutswerk en de ene keer gaat het beter dan de andere. Ik heb van mezelf al lange en donkere wimpers, ze zijn gewoon recht, dus met een lift zijn ze echt mooi! Bij mij blijft het zo’n 4 weken. Heb het toevallig net eergisteren nog eens gedaan om met bambiwimpers de feestdagen in te gaan :sparkles:

3 likes

Ja 1 keer en mijn ene oog zag er nog wel redelijk uit, maar mijn andere…het leek wel veel te erg gekruld. Ze zaten bijna vastgeplakt aan mijn ooglid🤐

3 likes

Ja ik doe het regelmatig zelf, mijn mascara zit dan veel mooier en krijg vaak de vraag of het neppe wimpers zijn.
Waarom zou het in de avond tijd schelen?

1 like

Ik ben er een soort van mee bezig met m’n Naked 3 palet! En met m’n Too Faced natural eye palet ben ik al heel ver, die moet ik bijna weg gaan doen omdat ‘ie op één kleur na zo goed als op is :smile:

2 likes

Ik doe het eens in de twee maanden, na een week of 6 a 7 is het wel echt weg. Ik ben er blij mee want mijn wimpers zijn echt kaarsrecht en nu zie je ze tenminste. Mascara draag ik meestal niet omdat ik mijn wimpers tegelijk ook laat verven, maar als ik een wat meer uitgesproken look wil doe ik het wel op.

edit: ik laat het trouwens doen ik ga dat zelf echt niet proberen

1 like

Omdat ik dan denk ik meestal geen mascara meer zou dragen. Ik draag nu altijd waterproof mascara omdat m’n wimpers anders niet gekruld blijven en dat kost ‘s avonds toch al snel een minuut of 5 om eraf te halen.

Ik wil dit ook echt gaan doen. Wil komend jaar gaan samenwonen en ik heb echt te veel spullen. Heb maar even foto’s gemaakt ter motivatie.

Dit zit in mijn everyday bakje om op te maken.

Dit kan ook echt niet.

En voor de liefhebber een foto van (een deel van) mijn make-up collectie.

10 likes

Ik heb drie keer een lash lift gedaan (verschillende salons) maar ik ga het nooit meer doen.

Het is drie weken mooi, maar daarna zitten mijn wimpers 6 weken ofzo heel rommelig. De helft is dan gekrul en de andere helft recht (nieuwe wimpers) en er zitten haartjes bij die in het midden een knik hebben (uitgegroeid). Kan er dan ook bijna geen mascara op doen want dat klontert heel snel.

En het gevoel van de behandeling vind ik ook onprettig.

Hoe haal je je waterproof mascara er nu af? Ik gebruik cleansing oil en dat gaat super snel!

3 likes

Maar kan je het dan niet opnieuw laten doen na 3 weken of
werkt dat niet?

Ik gebruik l’oréal make up remover voor waterproof make-up.

2 likes

Ik zat toevallig net dit te kijken.

2 likes

Iemand deelde laatst hier dat dat eigenlijk sebaceous filaments(?) zijn, volgens mij was een AHA gebruiken de oplossing? Dus iets als glycolic acid

Deze post bedoel ik:

6 likes

Ik gebruik deze al jaren en ben er heel tevreden over!

https://www.iciparisxl.nl/be-creative-make-up/panoramic/lash-primer/p/BP_862502

3 likes

Zijn het geen sebaceous filaments?

4 likes

Ik heb deze vroeger een tijd gebruikt en vond die toen wel heel fijn!

3 likes