Ik gebruik deze al jaren en ben er heel tevreden over!
https://www.iciparisxl.nl/be-creative-make-up/panoramic/lash-primer/p/BP_862502
Ik gebruik deze al jaren en ben er heel tevreden over!
https://www.iciparisxl.nl/be-creative-make-up/panoramic/lash-primer/p/BP_862502
Zijn het geen sebaceous filaments?
Ik heb deze vroeger een tijd gebruikt en vond die toen wel heel fijn!
Ik hoop dat ik dit bericht in het juiste topic plaats. Ik denk het wel, want kon er geen een specifiek voor gezichtsverzorging vinden.
Ik heb eigenlijk nooit echt goed voor mijn gezicht gezorgd. Heb een huid die overwegend droog is, maar heb soms wel blaasjes op mân voorhoofd en wangen. Incidenteel een puist. Doordat ik dus geen âprobleemhuidâ heb had ik altijd t gevoel dat ik niet echt iets hoefde te doen. Maar ben inmiddels 27, krijg bij mân ogen en mond wel lichte rimpels en heb door mijn adventskalenders toch wat verzorgingsproducten bij elkaar verzameld, waarvan het ook gewoon zonde is om het niet te gebruiken.
Ik ben dus op internet rond gaan zoeken naar een goede verzorgingsroutine en kom daarbij op het volgende uit:
Stap 1: Gezichtsreiniger
Stap 2: Toner
Stap 3: Exfoliant
Stap 4: Booster, treatment en/of serum
Stap 5: Oogcreme
Stap 6: Dag- of nachtcrĂšme
Ik heb aan de stappen de volgende producten (die ik dus al heb rondslingeren) gekoppeld. Ik zal ze even in een spoiler doen zodat het bericht niet té lang wordt.
En vervolgens heb ik nog deze producten, die mij wel nuttig leken, maar geen idee bij welke stap die horen en of hoe vaak per week ik die naast deze routine zou moeten gebruiken.
Ik heb nog een aantal vragen:
Ik hoop dat jullie mij willen helpen, want ik ben echt bereid om te leren. Voel mij een noob op gezichtsverzorgingsgebied.
Oja ik gebruik alleen make-up op mân ogen en wenkbrauwen. Dus geen foundation enzo.
Spf in je dagcreme is niet voldoende en zou ik als extra stap toevoegen. De La roche posay anthelios spf 50 of bioré Aqua spf via little wonderland zijn goed
Dankje! En spf doe je als laatst toch?
Die van la roche zou anti-shine moeten zijn, is hij dat ook echt? Ik heb vooral zonnebrand die zoân glimmende laag achterlaat en in de zomer neem ik dat maar voor lief, maar heb dat natuurlijk liever niet.
Die koffiescrub van de laatste foto niet op je gezicht gebruiken! Hij is veel te grof. Zou het eerder op je lichaam gebruiken. Ikzelf heb hem gewoon weggegooid want ik vond de geur echt verschrikkelijk.
Als je toevallig een gevoelige huid hebt zou ik niet gelijk elke dag met 2% BHA gaan smeren, dat kan echt irriteren. Goed opbouwen!
De Lush sale is weer begonnen! Ik mag zelf niks bestellen van mezelf want ik heb nog veel liggen. Iemand van jullie wel besteld?
Ja! Sparkly Pumpkin, Yog Nog Delight, Treat YoâElf en Joyful.
Ja, achterlijk veel dingen voor in totaal âŹ57đ
Op de Nederlandse site was alles wat ik wou uitverkocht, nu bij de Duitse site besteld. Daar hadden ze nog veel meer keuze.
Ik had mân zinnen gezet op de CC van Elf, stukken goedkoper dan die van IT Cosmetics en goeie reviews⊠is het hier in de buurt nergens te koop. Online durf ik niet vanwege de kleur
Iemand nog tips voor fysieke winkels waar ik een betaalbare CC kan kopen?
Ik zou nog willen aanvullen dat ik de oog crĂšme van Kiehlâs ook geen aanrader vind. Er zitten veel parfumstoffen in en het tweede ingrediĂ«nt op de lijst scoort 2/5 op irritatie volgens de website https://incidecoder.com/ En de huid rond je ogen is extra kwetsbaar.
Hoe lager een ingrediënt op de ingrediëntenlijst staat, hoe minder ervan in zit.
Op die site kun je ingrediëntenlijsten van cosmeticaproducten invoeren en dan zien wat elk product doet voor je huid en hoe hoog het scoort op eventuele huidirritatie.
De serums zijn allebei best oké volgens die decoder, bevatten wel parfum en er zitten volgens mij ook niet echt bijzondere werkzame stoffen in. Zoals vitamine C, niacinamide, hyaluronzuur, vitamine A (retinol).
Tips voor serums, staan ook budgetproducten tussen:
De vinoclean reinigingsmousse van CaudalĂe zou je kunnen gebruiken als extra reiniger voor je gezicht. Het product van Kili-g is ook een soort reiniger met spirulina.
Vitamine A oftewel retinol zou je kunnen inzetten tegen beginnende rimpeltjes. Je moet het wel voorzichtig opbouwen omdat je het ook je huid kan irriteren.
Hieronder wat blogs met meer informatie en product adviezen:
Je geeft aan dat je soms last hebt van blaasjes op je voorhoofd en wangen. Misschien dat je af en toe last hebt van rosacea?
Wat ik fijne en betrouwbare informatiebronnen vind voor huidverzorging (zijn huidtherapeuten of in opleiding tot huidtherapeut):
www.sproetonline.nl (zij geeft ook een hoop product adviezen per huidprobleem en reviews van merken)
https://www.dr-jetskeultee.nl/ (onderzoeksarts in de dermatologie, die ook een blog heeft en uitleg geeft over de huid)
Op instagram:
fleurmaxiime
huidtherapeut.jolijn
cherisedbyli
thesocialskincoach
huidhex
skincarebynaomi
Verder zou ik gewoon eens kijken hoe je routine je bevalt na een aantal weken. Merk je irritatie van bepaalde producten dan kun je die skippen en op zoek gaan naar vervangers. Cerave vind ik ook een aanrader van een niet al te duur merk met wel goede producten. Je zou ook nog before fotoâs kunnen maken en kijken wat voor verschil je ziet. Als je daar zin in hebt hoor haha.
Oh wauw bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga de linkjes die je meestuurt opslaan en binnenkort in alle rust doorlezen.
En voor en na fotoâs maken is idd geen gek idee, ga ik denk ik doen!
Ik vond deze echt heeeeel erg tegenvallen. Binnen een half uur separeert deze. Op mijn huid waardoor het eruit ziet alsof het geschift isâŠ
Ugh, ik ben al zĂł lang opzoek naar iets goeds. Toch maar iets meer uitgeven aan die van IT denk
Heb zoveel geprobeerd en gewisseld⊠dagcreme, primer, CC/foundation en poeders maar blijf een vette glimbol en door de medicatie/hormonen ook nog allemaal extra puisten. Ugh.
Ahh sorry ik wilde je niet teleurstellen masr ik wild eook teleurstelling voorkomen haha. Dan wel een tip: ik gebruik sinds kort nyx bare with me serum concealer als foundation en die werkt heel fijn! Jammer dat het zoân kleine verpakking is, maar aan 1-2 pompjes heb ik meer dan genoeg voor mijn hele gezicht
Ik ben letterlijk 3 sephoraâs af gegaan in Duitsland (ik was daar vanwege kerstmarkt) op zoek naar de Fenty Beauty pro filtâr setting powder in de kleur Butter en in alle 3 de winkels was hij uitverkocht. Nu heb ik een ander poeder in gebruik maar dat is echt niks vergeleken met mân favo poeder. Iemand nog enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?