@PrincessPeach en @TantePollewop oh maar ik ben niet net pas begonnen met retinol hoor. Ik gebruik het al langer dan een jaar en dus maar 2x per week. Dat geldt ook voor de andere serums en ik heb idd ook regelmatig een dag waarop ik helemaal niks gebruik.
Omdat mijn huid de laatste weken best goed is valt me nu veel meer op dat hij soms per dag beter/slechter is, dus vandaar. Misschien moet ik ze een tijdje een voor een gebruiken, dus eerst een paar weken alleen niacinamide, dan paar weken retinol erbij en daarna pas weer vitamine c erbij. Misschien dat ik dan nog beter zie wat wel/niet werkt voor mij.
Gebruiken jullie allemaal retinol? Wat zijn precies de voordelen? Want ik gebruik het nooit en mij is door een huidexpert verteld dat het ook niet nodig is zolang je goed je huid verzorgt en goed zonnebrand gebruik. Ik dacht eigenlijk dus dat het meer een soort damage repair functie had.
@Bubbless waar gebruik jij het voor?
Ik gebruik het omdat het het enige effectieve ingrediënt tegen huidveroudering schijnt te zijn. Daar heb ik nu nog geen last van en is meer uit voorzorg haha. Het schijnt ook je huid egaler te maken en daarvoor gebruik ik het vooral. Ik krijg als ik veel in de zon ben bijv pigmentvlekjes in mijn gezicht en ik hoop dat het daar tegen helpt.
Ik merk dat als ik een puistje heb dat die veel sneller weg is dan zonder retinol en mijn huid voelt de ochtend erna altijd gladder. Volgens mijn huidtherapeut zou het ook goed helpen tegen de pigmentatie die van jarenlange acne heb overgehouden.
Hebben jullie deze al gezien?
Had gelijk zin om 100 nieuwe dingen te kopen, waaronder een face roller.
Maar of dat nou echt wat doet?
Oh heel leuk! Die kende ik nog niet. Ik ben ook gelijk geinfluenced om dat lapmasker te kopen haha.
Huh natuurlijk wel? Het stimuleert de bloedcirculatie en lymfedrainage?
Ik gebruik een Gua Sha en iedereen zegt ook dat dat niks doet maar het werkt echt 100% bij mij
Weet iemand hier of de Urban Decay All Nighter ook werkt tegen het afgeven van je make-up? Mijn make-up slijt niet heel erg maar soms word ik wel flauw van de foundation vegen op mijn jas en kraag zodra ik wat aanraak. Ik poeder wel goed af maar dat lijkt niet erg te helpen
Ja! Een goede fixing spray (en primer!) moet dit wel tegengaan, de All Nighter is inderdaad goed of de Airbrush Flawless Setting Spray van Charlotte Tilbury.
Ik vind de spf van Jetske Ultee voor gezicht fantastisch.
Heeft iemand aanraders van yves rocher? Mag werkelijk alles zijn. Heb namelijk een cadeaubon gekregen en na mijn eerste aankoop ook een bon voor -50% op alles in de winkel. Heb tot nu toe enkel de monoi dry oil en een lipstick uit de kerstcollectie gekocht.
Ik vind de reinigingsdoekjes fijn voor op vakantie, de douchegel van Monoï de Tahiti ruikt heerlijk, de mascara’s doen prima hun werk.
Echt? Wat zie je dan bij jezelf? Ik zie het cosmetisch artsen op tiktok echt belachelijk maken altijd.
En zie ook weer goede voor- en na filmpjes dus weet nooit wat ik moet geloven.
Is het niet zo dat die cosmetisch artsen eigenlijk van mening zijn dat het geen alternatief voor botox is? Geen quick fix.
Dus mensen die zeggen “je hebt geen Botox nodig, gebruik guasha”. Dat is missch onzin. Het is gewoon een heel ander product met andere voordelen.
Dus het heeft vlg mij een tijdelijk liftend effect maar de echte impact zit ook in bloed circulatie etc en wat hierboven werd gezegd.
Plus even moment van rust pakken haha vind ik ook fijn
Had ik ook, daarom wilde ik het proberen. Ik heb hem pas een maand ofzo maar direct na gebruik is mijn gezicht wat meer gelift. Door de dag heen lijken mijn jukbeenderen en kaaklijn meer dimensie te hebben en mijn gezicht wordt minder snel puffy. Ik heb foto’s naar vriendinnen gestuurd en die zagen het ook!
Nee ze zeggen meer dingen in de trant van natuurlijk kun je je gezichtsvorm niet met zo’n tool veranderen, dat is pure marketing, trap er niet in. Botox halen ze er niet bij.
@Vuile_bitch wow dat klinkt wel echt vet!
O ja botox/fillers bedoelde ik te zeggen. Dus alles wat meer blijvend is.
Wat zij zelf aanbieden maar wat je niet met een guasha kunt bereiken (logisch). Dat is niet realistisch qua verwachting. Maar ik vind het ook echt wel werken, het ziet er gelijk meer gelift uit
Snap wel wat je bedoelt: je krijgt er biet opeens een bella hadid jukbeen van, of een hele andere kaaklijn, maar zoals @Vuile_bitch zegt ervaar ik ook wel betere definitie in m’n gezicht (ook kaak en jukbeen, maar bijv ook bij m’n wenkbrauw/voorhoofd).
Het is idd niet blijvend.
Bovendien zie ik zelf wel echt minder puffy (vooral bij m’n ogen), en meer glow door betere door betere doorbloeding. Merk ook wel dat de kwaliteit van m’n huid beter is als ik het wel doe tov als ik het even laat varen. Dus placebo of niet, I’m here for it haha.
Welke gebruik je? Ik word hier wel nieuwsgierig van.