Het Beautytopic #4

Dacht ik ook, maar het staat op de website
https://m.maccosmetics.nl/nl/nl/back-to-mac

3 likes

Ik ben in de tkmaxx en zag een hoop staan van het merk ‘Hylamide’. Kent iemand dit en heeft iemand er (goede) ervaringen mee? Ziet er voor mij op t eerste oog wel goed uit.

Dit is een onbekender merk van Deciem, de producent van The Ordinary. Hun “medium” budget lijn. Eind 2022 hebben ze aangekondigd dit merk te stoppen, want het liep minder dan hun 2 sterke merken, The Ordinary en NIOD (hun luxe brand). Het zijn best hele fijne en zeker cleane producten. Dus als ze een goede prijs hebben, best aardig om te proberen, maar je kunt het niet langer gebruiken, als in, het is daarna niet meer verkrijgbaar.

Die rode/oranje is een goed en sterk Vitamine C serum. En die paarse een peptideserum (voedend goed voor droge huid).

7 likes

En ik heb de blauwe gebruikt naar volle tevredenheid

4 likes

Dankjewel! Heb het laten liggen maar goed om te weten

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic #2

Deze blush van Collistar was jaren mijn favoriete blush (na een review van masha gekocht haha) maar kan maar geen echt goede vervanger vinden.

IMG_9511

Jullie een idee? Hij is best aanwezig roze en mat.

Heb deze geprobeerd, ook van Collistar.


Maar die is lichter roze
Nu ik de foto’s zo onder elkaar zie lijken ze ook totaal niet op elkaar haha

Hoe heet die eerste blush?

4 likes

Er zijn een aantal oude blushes in de nieuwe lijn gekomen onder een andere naam, hoe heet de oude? Heb ergens op mn werk een overzicht daarvan liggen, kan dat wel ff nakijken

3 likes

Collistar Silk Effect Maxi Blusher. En de kleur: Giulietta Pink
Dat zou top zijn😀

@Pastiche

1 like

Ik denk dat 07 Ortensia uit de nieuwe lijn wel met je oude blush overeen zou kunnen komen? Ik ben benieuwd naar het verlossende antwoord van @Spaarlamp haha! Die Collistar blushes waren ook echt mijn lievelings.

1 like

Als ik die screenshot en vergelijk lijkt die er inderdaad heel erg op! Dankjewel!
Wacht nog even het antwoord van spaarlamp af en anders ga ik die proberen.

2 likes

Mocht dit niet lukken vind je Daniel Sandler Watercolour Blush in Cherub misschien ook mooi! Is mijn lievelings.

2 likes

@Kwal heb deze net geswatched in de douglas maar helaas is deze ook een stuk lichter

@Pastiche die ziet er heel mooi uit! Twijfel alleen of het wat voor me is omdat ik alleen poeder blushes gewend ben

2 likes

Was voor mij ook heel even zoeken maar vind het heel fijn werken. Je hebt maar een klein drupje nodig en moet dan een beetje snel te werk gaan maar dan zit hij ook als een huis. Blendt heel mooi in en je doet mega lang met zo’n flesje.

Kan als ik thuis ben wel even een swatch maken als je wilt. Bij Zalando is hij best vaak in de aanbieding.

1 like

Ja als je wilt graag! En blend je hem dan met een kwast (zoja welke) of met je handen?

2 likes

Met een stippling brush! Kan ook gewoon met je vingers, maar met een kwast kun je de randen mooier vervagen.

3 likes

Ik ben eindelijk bij de Normal geweest en daar zijn de Batiste droogshampoos inderdaad goedkoop! Per stuk €3,80. Bij de Kruidvat (bij 2e halve prijs) zijn ze omgerekend €5,25 dus scheelt dan toch weer €1,45. Nogmaals dank voor de tip :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Weet iemand of ze deze nog bij de Primark hebben? Of misschien een nieuwere versie?

Echt de enige reden om de Primark binnen te stappen die dingen, zijn echt geweldig, blijven super goed en lang zitten.

2 likes

Ok ik zit er aan te denken om een make up advies afspraak bij de Bijenkorf in Maastricht/Eindhoven te plannen (de personen bij de lokale douglas/ici paris heb ik weinig vertrouwen in :upside_down_face:).

Maar wat kies ik dan? Nars? Charlotte Tilbury? Hourglass en Laura Mercier trekken me niet zo maar dat is op niks gebaseerd… Had vroeger wel getinte crème van Laura Mercier.

Gaat me vooral om een basis, dus foundation etc. Voor dagelijks gebruik dus geen ‘masker’. Niet voor ogen of lippen. Heb vrij grote poriën 🥹 maar verder niet een hele lastige huid. Wangen rondom de neus zijn wel wat roder dan de rest maar zeker niet zoals rosacea bijv.

Iemand die misschien ervaring heeft met die afspraken of de producten van een van die merken en een kan aan- of afraden?