Het Beautytopic #4

Collistar Silk Effect Maxi Blusher. En de kleur: Giulietta Pink
Dat zou top zijnšŸ˜€

@Pastiche

1 like

Ik denk dat 07 Ortensia uit de nieuwe lijn wel met je oude blush overeen zou kunnen komen? Ik ben benieuwd naar het verlossende antwoord van @Spaarlamp haha! Die Collistar blushes waren ook echt mijn lievelings.

1 like

Als ik die screenshot en vergelijk lijkt die er inderdaad heel erg op! Dankjewel!
Wacht nog even het antwoord van spaarlamp af en anders ga ik die proberen.

2 likes

Mocht dit niet lukken vind je Daniel Sandler Watercolour Blush in Cherub misschien ook mooi! Is mijn lievelings.

2 likes

@Kwal heb deze net geswatched in de douglas maar helaas is deze ook een stuk lichter

@Pastiche die ziet er heel mooi uit! Twijfel alleen of het wat voor me is omdat ik alleen poeder blushes gewend ben

2 likes

Was voor mij ook heel even zoeken maar vind het heel fijn werken. Je hebt maar een klein drupje nodig en moet dan een beetje snel te werk gaan maar dan zit hij ook als een huis. Blendt heel mooi in en je doet mega lang met zo’n flesje.

Kan als ik thuis ben wel even een swatch maken als je wilt. Bij Zalando is hij best vaak in de aanbieding.

1 like

Ja als je wilt graag! En blend je hem dan met een kwast (zoja welke) of met je handen?

2 likes

Met een stippling brush! Kan ook gewoon met je vingers, maar met een kwast kun je de randen mooier vervagen.

3 likes

Ik ben eindelijk bij de Normal geweest en daar zijn de Batiste droogshampoos inderdaad goedkoop! Per stuk €3,80. Bij de Kruidvat (bij 2e halve prijs) zijn ze omgerekend €5,25 dus scheelt dan toch weer €1,45. Nogmaals dank voor de tip :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Weet iemand of ze deze nog bij de Primark hebben? Of misschien een nieuwere versie?

Echt de enige reden om de Primark binnen te stappen die dingen, zijn echt geweldig, blijven super goed en lang zitten.

2 likes

Ok ik zit er aan te denken om een make up advies afspraak bij de Bijenkorf in Maastricht/Eindhoven te plannen (de personen bij de lokale douglas/ici paris heb ik weinig vertrouwen in :upside_down_face:).

Maar wat kies ik dan? Nars? Charlotte Tilbury? Hourglass en Laura Mercier trekken me niet zo maar dat is op niks gebaseerd… Had vroeger wel getinte crĆØme van Laura Mercier.

Gaat me vooral om een basis, dus foundation etc. Voor dagelijks gebruik dus geen ā€˜masker’. Niet voor ogen of lippen. Heb vrij grote poriĆ«n 🄹 maar verder niet een hele lastige huid. Wangen rondom de neus zijn wel wat roder dan de rest maar zeker niet zoals rosacea bijv.

Iemand die misschien ervaring heeft met die afspraken of de producten van een van die merken en een kan aan- of afraden?

Ik heb m’n foundation gekocht bij NARS (echt door iemand opgemaakt etc). Heb daar weleens eerder over verteld hier denk ik, dus dat kun je ff via de zoekmachine zoeken. Maar heel tevreden! Vind wel dat ze altijd veel heftiger opmaken bij zo’n booth dan ik ooit zelf zou doen, maar daar moet je dan een beetje doorheen kijken

1 like

Van ici snap ik het in ehv, maar Douglas? Excuse youuuuuu :crazy_face:

Als je het heel natuurlijk wil houden zou ik juist voor Laura Mercier gaan, ik ken dat meisje dat daar countermanager is en echt laf her. Zij is zo leuk en goed en hun producten zijn super fijn voor een hele natuurlijke look.

Ik ken ook een hele goeie bij Mac, maar dat is niet in de Bijenkorf.

2 likes

Deze vraag kwam laatst nog voorbij, dus misschien kun je dat even opzoeken, waren best veel mensen die hun voorkeur deelden.

Als je niet ver weg woont van de Bijenkorf zou ik gewoon zonder afspraak op een rustig moment gaan, vaak kunnen ze je dan gewoon adviseren en opmaken. En dan kun je nog vergelijken ook.

Zelf zou ik voor NARS kiezen maar dat is omdat ik weet dat de foundation en concealer van Charlotte Tilbury minder goede kleuren voor mij zijn.

Ik vind Laura Mercier trouwens ook een mooi merk.

Daarom zeg ik mijn lokale haha :speak_no_evil:

3 likes

Stel ik zou wel naar Douglas gaan, wat is daar dan fijn qua merk? Ik heb nog nooit echt regelmatig foundation gedragen dus heb superweinig ervaring… Geldtechnisch zou NYX me wel wat lijken om te proberen maar CT of Laura Mercier zijn ook duur uiteraard, Dior of Chanel hoeven voor mij niet zo.

Ligt er aan wat voor producten je zoekt. Ik ben zelf niet zo’n fan van nyx, van hun basisproducten is ook altijd weinig voorraad dus grote kans dat het er niet is. Elf idem dito. Douglas zelf heeft ook wel mooie foundations! Ik ben zelf fan van de Mac face & body, de vernieuwde LancĆ“me teint idole ultra wear care & glow, Bobbi Brown vitamin enriched skin tint. Maar die liggen qua prijzen allemaal wel vergelijkbaar met iets bij de Bijenkorf.

Maar je kunt ook gaan voor een ā€œduurdereā€ foundation en qua bronzer en blush enzo het goedkoper houden, kan allemaal gecombineerd worden natuurlijk.

3 likes

Klopt ik had de vraag hier over gesteld.

Meest genoemd was Charlotte tilbury.

Ik kon de toen desbetreffende dag geen afspraak meer maken dus op goed geluk naar binnen gestapt in de Bijenkorf maar ze hadden geen tijd om iets te doen. Adviseerde een masterclass te nemen.

Anastasia brow serum!! Werkt echt goed, moet je wel consistent gebruiken.

Castor olie (stimuleert de haargroei). Zou het wel voor het slapen aanbrengen omdat het natuurlijk wel olie is, en voor overdag dan te vettig is en je het dan ziet zitten.

1 like