Oké thanks, ben gisteravond weer gaan smeren. Was juist geminderd daarmee… Wanneer was het bij jou allemaal eraf?
Dat weet je nooit helemaal zeker, want alleen ingrediënten die zo behandeld zijn dat ze nano grootte hebben zijn in staat om zo diep in de huid te trekken, dat ze in de bloedbaan kunnen komen en zo verder je lichaam kunnen. En het probleem is, dat het wettelijk niet nodig is om dat te benoemen. Soms zie je het wel, met name op minerale zonnebrandcreme. Dan staat er (nano) achter een ingrediënt. Maar dat is niet verplicht.
Ik denk niet dat dit spul een nano ingrediënt is, het zit er in om de ph te verhogen. Dat is al raar voor een vit c serum, want daarbij wil je, ook voor de stabiliteit, een lager ph. Maar voor dit ingrediënt je huid irriteert, heeft de alcohol, die er nog meer in zit, dat al gedaan. Als je droge huid krijgt, en daarna ontstekingen, dan is dat waarschijnlijk van de alcohol. En welke goede ingrediënten zie jij dan in dit product zitten? Ik zie ze niet echt. En gebruik het alsjeblieft niet langer dan max 3 maanden, want dit serum zal niet stabiel zijn.
Misschien beter in het TO topic?
Oh wow interessant wat bedoel je hiermee?
Ik ben elke dag blijven smeren, soms 3 of 4 keer per dag om het vet te houden, net zo lang tot de korstjes weg waren. En de losse korstjes veegde ik voorzichtig weg met een wattenstaafje. Ik gebruikte Elisabeth 8h Cream. Het duurde bij mij 5 dagen tot een week, toen was alles weg.
Vitamine C is van nature al een zeer instabiele stof. Een beetje zuurstof of licht en het oxideert, een beetje water/vocht en het desintegreert. Fabrikanten doen dus heel goed hun best om het potje luchtdicht bij jou te krijgen, maar zodra je het dopje opendoet komt er lucht/licht/vocht bij en begint de afbraak. Je kunt het zelf ook waarnemen, een witte creme verkleurd naar geel en oranje, een heldere vloeistof krijgt een geel/oranje gloed. Eigenlijk kun je stellen dat 3 maanden na opening er niets meer over is van de werkzame vitamine C. En of de geoxideerde vitamine c nu zo goed voor je huid is, vraag ik me af.
Hier wat achtergrondinfo: Zo wordt vitamine C een no-go - Dr. Jetske Ultee
Oh jeetje nooit geweten haha, zit ik al maanden met m’n vitamine c van TO
Het gaat hier om pure Vit C, dus ascorbic acid of l-ascorbic acid op de ingredientenlijst. Derivaten, dus afgeleiden, zijn vele malen stabieler. Welke heb je?
Oei shit, hopelijk heb ik geen schade aangebracht… Ik had nazorginstructies ontvangen voor 8 dagen en ben daarna gestopt met het smeren. Precies toen begonnen ook voorzichtig de eerste kosten/barsten te ontstaan, dus ik dacht: oh zal wel goed zijn.
Beetje dom dat ik het niet eerst heb nagevraagd. Er is nu wel eindelijk een korst los geraakt sinds ik gisteravond weer heb gesmeerd.
Ascorbyl glucoside solution 12%
Is een van mijn skin care producten hoor ik wissel af met retinol, niacinamide etc en gebruik daarnaast ook een gezichtscrème van la roche posay!
Die kan wel 6 maanden goed blijven, die gebruik ik ook. Maar zelfs bij die zie je na 6 maanden dat het niet meer zo helder is als in het begin.
(ik schrijf de openingsdatum op het flesje, en gooi 'm wel weg na 6 maand, dan is’ie meestal ook wel op)
Slim!
Denk dat ik deze trouwens ook op aanraden van jou ooit heb gekocht hahah
Probeer 'm gewoon 3 maanden, schrijf even de datum erop, dan kun je makkelijk controleren wanneer je begonnen bent. En als je daarna wat anders wil proberen, kan dat prima toch?
Ah zolang je er niet aan hebt gezeten verder komt het vast wel goed Ik zou het vanaf nu alsnog lekker vet houden en dan heb je straks vast hele mooie wenkbrauwen
Waar je bij vitamine c ook op moet letten is de verpakking. Als het in glas zit waar licht bij kan komen dan skippen want dan doet de vitamine c niks
Ja echt pas ongeveer na 3 weken… bij mij duurde het echt lang maar het ging sneller eraf toen ik het weer vet ging houden. Bij mij was ook gezegd na een week hoeft het niet meer dus was meteen gestopt… maar beter om door te smeren anders had het nog langer bij mij geduurd denk. Dus zou gewoon lekker weer smeren tot alles eraf is!
Wat vinden jullie de beste spf voor het gezicht?
Nav spf in meerdere topics
Eentje voor onder de maken up. Ik weet dat je het meermaals per dag moet smeren in een ideale wereld. Maar met make up gaat het helaas lastig.
Gooi spf in de zoekbalk en je vind een heel beauty topic vol waar deze vraag 600x is beantwoord
Scusa. Maar vind dit altijd zo onoverzichtelijk