Het Beautytopic #4

Oh jeetje nooit geweten haha, zit ik al maanden met m’n vitamine c van TO :joy:

2 likes

Het gaat hier om pure Vit C, dus ascorbic acid of l-ascorbic acid op de ingredientenlijst. Derivaten, dus afgeleiden, zijn vele malen stabieler. Welke heb je?

1 like

Oei shit, hopelijk heb ik geen schade aangebracht… Ik had nazorginstructies ontvangen voor 8 dagen en ben daarna gestopt met het smeren. Precies toen begonnen ook voorzichtig de eerste kosten/barsten te ontstaan, dus ik dacht: oh zal wel goed zijn.

Beetje dom dat ik het niet eerst heb nagevraagd. Er is nu wel eindelijk een korst los geraakt sinds ik gisteravond weer heb gesmeerd.

2 likes

Ascorbyl glucoside solution 12%

Is een van mijn skin care producten hoor ik wissel af met retinol, niacinamide etc en gebruik daarnaast ook een gezichtscrème van la roche posay!

2 likes

Die kan wel 6 maanden goed blijven, die gebruik ik ook. Maar zelfs bij die zie je na 6 maanden dat het niet meer zo helder is als in het begin.
(ik schrijf de openingsdatum op het flesje, en gooi 'm wel weg na 6 maand, dan is’ie meestal ook wel op)

2 likes

Slim!

Denk dat ik deze trouwens ook op aanraden van jou ooit heb gekocht hahah

Probeer 'm gewoon 3 maanden, schrijf even de datum erop, dan kun je makkelijk controleren wanneer je begonnen bent. En als je daarna wat anders wil proberen, kan dat prima toch?

1 like

Ah zolang je er niet aan hebt gezeten verder komt het vast wel goed :relaxed: Ik zou het vanaf nu alsnog lekker vet houden en dan heb je straks vast hele mooie wenkbrauwen :hugs:

1 like

Waar je bij vitamine c ook op moet letten is de verpakking. Als het in glas zit waar licht bij kan komen dan skippen want dan doet de vitamine c niks

3 likes

Ja echt pas ongeveer na 3 weken… bij mij duurde het echt lang maar het ging sneller eraf toen ik het weer vet ging houden. Bij mij was ook gezegd na een week hoeft het niet meer dus was meteen gestopt… maar beter om door te smeren anders had het nog langer bij mij geduurd denk. Dus zou gewoon lekker weer smeren tot alles eraf is! :relaxed:

2 likes

Wat vinden jullie de beste spf voor het gezicht?

Nav spf in meerdere topics

Eentje voor onder de maken up. Ik weet dat je het meermaals per dag moet smeren in een ideale wereld. Maar met make up gaat het helaas lastig.

Gooi spf in de zoekbalk en je vind een heel beauty topic vol waar deze vraag 600x is beantwoord

6 likes
3 likes

Scusa. Maar vind dit altijd zo onoverzichtelijk

6 likes

Suncover van Jetske Ulter en Biodermal voor de gevoelige huid vind ik erg fijn en niet duur.

1 like

Ik zag laatst iemand op TikTok die had een heel excel bestand gemaakt met allerlei factoren zoals of het prikt, of er een witte waas is etc. Geen idee meer hoe ze heet alleen.
Ik vind de la Roche posay anti shine iig fijn.

2 likes

Hoeft niet altijd te zijn. De vitamine c van skinceuticals wordt in de skincare wereld als DE vitamine c gezien en zit ook in een glazen flesje. Weet ook niet precies hoe het zit, maar die van hun is wel gewoon stabiel.

Heb een tijd terug de vertegenwoordigster gesproken en zij claimde dat de vitamine c geopend max 6 maanden houdbaar is. Ook al is hij licht verkleurd. Maar hier betaal je dan ook 165 euro voor per 30ml.

1 like

Heeft iemand de retinol reface van indeed weleens geprobeerd? Ik ben een beginner qua retinol en deze leek me wel geschikt.

2 likes

Ik heb een tester daarvan maar die geur van die vitamin C is zo onprettig

1 like

Ja klopt, maar eenmaal aangebracht ruik ik er niks meer van. Vind dit wel een van de fijnste die ik heb geprobeerd. Had de dupe van drunk elephant gekocht maar vind die echt niet fijn.

3 likes