Het Beautytopic #4

Yes, heb altijd kleur 3 en 4 van dezelfde foundation (True Match) in huis en meng ze ook regelmatig om de perfecte ‘tussen’kleur te krijgen

1 like

Zijn er hier ook mensen met een slechte ervaring met retinol? Ik gebruik die van Cerave, een vrij milde met niacinamide. Ik heb acne, wat voor gebruik weer wat opspeelde. Maar het lijkt nu steeds erger te worden en ik gebruik het al een maand of 3-4… dus het lijkt me geen purging meer? Weet ook niet of het dat is… ga volgende week weer naar de huidtherapeut, maar overweeg echt om naar de huisarts te stappen voor medicatie weer :frowning:

Elke keer als ik denk ‘oh nu gaat het beter’ BAM, meteen ontstekingen weer. Soms ook best grote. En heb eigenlijk weinig veranderd aan mijn skincare, behalve retinol. En ook af en toe azaelic acid, dus dat kan ook nog een boosdoener zijn. Wordt er gewoon verdrietig van, hoezo wordt mijn huid steeds slechter? Ik had eerst juist het idee dat de retinol zijn werk deed… dus of dat het is weet ik niet zeker :sweat_smile: Of misschien teveel? Heb nooit last gehad van een droge huid ofzo daardoor.

1 like

Ja ik gebruikte hiervoor al heel lang een niacinamide serum (van the ordinary) en daar had ik geen problemen mee! Ik vind het ook lastig om precies te pinpointen wat het zou kunnen zijn, want het ging al iets minder voor ik begon met de retinol… maar na een tijdje wel beter idd. Het is echt de laatste maand dat het weer een stuk slechter gaat :thinking: Soms denk ik, misschien smeer ik gewoon teveel op mijn gezicht? Hiervoor waste ik het bijna nooit ofzo en zag het er beter uit. Maar sinds ik zonnebrandcreme smeer wil ik dat er wel echt afwassen, mmm.

Maar goed, ik vraag de huidtherapeut ook nog om raad. Al zullen die me wel weer een serum van 90 euro willen aanraden :rofl:

3 likes

Ik vind pure retinol ook niet fijn hoor. Ik krijg er direct een uitgedroogde huid aan, kan er niet tegenaan smeren. Heb 3 merken geprobeerd, niets voor mij. Net als pure Vitamine C. Dat fikt mijn huid af na een keer of 3. Wel werken mildere derivaten, de Granactive Retinoid van TO en de Ascorbyl Glucoside. Misschien kun je dat later nog eens testen.

Dus gewoon stoppen en kijken of je huid rustig wordt. Purging zou niet langer dan 4 weken moeten duren. Je huid is helemaal vervangen in 6 weken, dus dat is wel het maximum om te kijken of het werkt voor je.

2 likes

Ja het gekke is dus dat het echt pas de laatste maand erger wordt. En heb er dus ook helemaal geen rode of droge huid van gekregen. Mijn huid is over het algemeen van staal :’) Ik ga eens kijken, thanks!

4 likes

Gebruik je een product dat al langere tijd open is? Misschien dat je huid er daarom anders op reageert.

2 likes

Nee ook niet, heb juist alles weggedaan omdat ik teveel had (en daardoor teveel lang open én overweldigd was met m’n beautyroutine). Dus alles nu is ‘nieuw’/recent

Maar moet sowieso weer eens goed aan de slag met mijn acne vrees ik, mijn roaccutanekuur is ook alweer 10 jaar geleden :sweat_smile: (zo erg is het echt nog niet maar begin er wel weer aan te denken pfft)

Ik gebruik sinds kort isotretinoine (ook wel roaccutane) voor acne en begin nu een enorm droge huid te krijgen. Wat zijn jullie holy grails voor super droge lippen en gezicht? Het liefst niet al te duur

2 likes

Aquaphor! Daar kon ik echt niet zonder toen ik aan de roa zat. Verder heb alle crèmes zo basic mogelijk gehouden en geen actieve ingrediënten gebruikt.

4 likes

Ik heb er idd al vaker over gepost! Maar idd tepelcrème voor je lippen, bepanthen handcrème, ik gebruik squalane of jojobaolie (heb geen voorkeur) vermengd met dagcrème en 's avonds doe ik eerst die olie op m’n huid en dan bepanthen eroverheen. En ik gebruik cerave cleanser. En succes met de kuur, ik hoop dat het gaat helpen!

1 like

Thanks allemaal voor de antwoorden! Had al even gezocht inderdaad, maar denk dat ik de zoekfunctie niet helemaal goed had gebruikt. Ik heb net een grote bestelling geplaatst met spf van eucerin, moisturizing cream van cerave, lanoline tepelzalf minis (lijken best op een normale lippenbalsem en er staat niet heel groot op dat het voor tepels is). Ik heb zelf ook nog rosehip olie van the ordinary dus die doe ik dan in de avonden ook op mn gezicht. Aquaphor had ik ook al, maar die tepelzalf is volgens mij iets vetter. Hopelijk moet het hiermee een beetje te doen zijn uiteindelijk.

1 like

Ik ben er nu zelf twee weken vanaf. Mijn huid zelf viel wel mee, maar lippen waren zo onwijs droog.

Dit was echt mijn lifesaver. Als ik dit ‘s avonds voor het slapen op doe, voel ik ‘s ochtends nog een vettig laagje. Echt heerlijk. Voor overdag had ik ook nog hun lippenbalsem, die vind ik ook erg prettig.

3 likes

Ik probeer de laatste tijd op mijn vrije dagen kleuren te gebruiken die ik verder nooit gebruik. Zo kan ik weer wat meer experimenteren en meer gebruiken. Nu ben ik hierdoor weer helemaal verliefd op mijn Nyx palette. De kwaliteit is zo fijn voor de prijs.

64 likes

Mooi!!

2 likes

Deze heb ik een tijdje terug ontdekt en van alle wenkbrauwpotloden etc ben ik hier het meest fan van! Het is een stiftje waarmee je dunne lijntjes kunt tekenen. Zelf heb ik vrij donkere wenkbrauwen, maar wel wat koel qua kleur en deze ash brown kleur past heel goed.

Ik gebruik ‘m overigens niet om m’n hele wenkbrauwen in te kleuren oid, want ik heb al donkere wenkbrauwen. Ik heb vooral ook dikke stugge wenkbrauwharen die alle kanten op groeien (soms ook recht vooruit, kan geen gel of iets tegenop) en ik laat ze nog wel eens groeien of soms haal ik misschien net te veel weg of zo’n irritante haar en dan ontstaat er een beetje een gat zegmaar, en daarvoor werkt dit stiftje heel goed!
Ik heb trouwens ook soms ineens witte haren ertussen of dat zo’n haar halverwege wit is en dan kan het ook lijken of ergens geen haren zitten maar dan zijn ze gewoon haast doorzichtig, en ook daar kan ik ‘m goed voor gebruiken!

Omdat het zo’n dun stiftje is kun je er goed dunne lijntjes mee zetten en geen gedoe met puntenslijpers of van die extra dunne draaibare potloden die bij mij altijd afbreken…

6 likes

Iemand ervaring met clinique black honey? Mooi?

2 likes

ja, ik vind 'm wel mooi en ook wel prettig dragen

2 likes

Vind m niet zo bijzonder, snap de Tiktok hype niet echt. Hij is gewoon prima.

4 likes

Als je van jezelf al behoorlijk wat kleur hebt, is het verschil heel klein. Ik vond het te weinig impact maken. Een goede dupe om te testen is de e.l.f. hydrating core shine in Ecstatic.

5 likes

Hahaha love hoe jullie precies hetzelfde aanprijzen @TanteBetje en @pastelzwart dan is het echt een goede dupe

4 likes