Het Beautytopic #4

Aleppo zeep!

1 like

Jeeeeeezus ik heb echt enorme irritatie in mijn gezicht, lijkt (en voelt) alsof ik heel erg verbrand ben. :sweat_smile: Heb skincare opnieuw aangepakt, omdat ik eindelijk eens verbetering wil zien wat betreft mijn grove poriën. Met BHA, niacinamide en retinol aan de slag dus. Paar jaar geleden die eerste twee wel eerder gebruikt, maar te snel opgegeven en nu dus een nieuwe poging. Denk dat ik iets te enthousiast begonnen ben en het gewoon moet opbouwen.

Nu maar een paar dagen niks en hopen dat het snel wegtrekt, want ik heb nog een fotosessie met kind op de planning staan volgende week. :joy:

Je kan het beste langzaam beginnen en opbouwen met “actives”. Dus een week of twee Niacinamide. Daarna Retinol. Twee weken later weer iets anders. Ik snap je hoor, je wil zsm resultaat haha. Maar het beste is echt langzaam opbouwen anders krijg je sneller last van huidirritatie.

2 likes

Klinkt alsof je huidbarriere beschadigd is, stoppen met alles en een tijdje alleen hydrateren en daarna langzaam opbouwen.

6 likes

Ga ik doen, dankje! Ik heb net nog even gauw deze gehaald bij Kruidvat

Hopen dat het gauw beter wordt :crossed_fingers: Gelijk opgesmeerd, braaaaanden omg haha

Mocht iemand interesse hebben, ik verkoop wat make up in het verkooptopic!

Ja ja het is duidelijk hahah

Zie de laatste tijd vaak MCoBeauty voorbij komen op tiktok, zij maken dupes van bekende/luxe merken. Beetje dubbel wel want het zijn echt kopieën soms, maar mijn nieuwsgierigheid was wel gewekt. Gisteren de 4-in-1 lipplump gekocht en wat een fijn product! Mooi shiny/glossy, goed gepigmenteerd, voelt fris en verzorgd aan, plakt bijna niet, slijt geleidelijk maar droogt niet lelijk in. Aanrader!
Vandaag meteen een tweede kleurtje gekocht (oke en ook wat gezichtsmake-up maar die moet ik nog testen)

2 likes

Ik wilde van de week die foundation kopen maar mijn kleur was er niet, maar het zag er wel goed uit hoor!

2 likes

Ik heb de CT dupe flawless filter en die is net zo ok als de dupe van Elf

1 like

Ik ben groot fan van de Chanel le volume mascara maar ik merk dat ie steeds vaker NIET in de aanbieding is en ik vertik het om € 43,-- voor een mascara te betalen. Heeft iemand een goede betaalbare dupe?

2 likes

Google raadt deze aan: L’Oréal Voluminous Original Mascara, Maybelline Lash Sensational, Essence Lash Princess Curl & Volume.

3 likes

Ik was ook mega fan van Le Volume maar ben al een tijdje overgestapt naar maybelline lash sensational sky high. Ben er super tevreden over!

2 likes

Thanks! Ik zie wel dat dit een ander (silliconen) borsteltje is. daar ben ik iets minder fan van helaas.

1 like

Thanks, ik ga ze eens opzoeken.

2 likes

Heeft iemand tips voor lekker badschuim? En dan niet te zoetig/bloemig aangezien het voor m’n vriend is.

1 like

Chanel heeft ook een siliconen borsteltje!

:laughing: maar die wil ze juist niet meer!

Nee, maar wel een vergelijkbare toch? En blijkbaar hebben Chanel en die van Maybelline beide een siliconen borsteltje. Dat bedoelt @Nude lijkt mij

3 likes

Maar Chanel is toch te duur? En ze zoekt een goedkoper alternatief.

Edit: ja oooh ja ik snap ‘m!

2 likes