Het Beautytopic #4

Ja dat blijft wel even dat vette! Ik heb er ook niet altijd zin in hoor maar daarna zijn m’n voeten wel een stuk mooier!

1 like

Beste creme is een urea creme. Daar worden je voeten lekker poezelig van, en het helpt met eelt zachter maken. Ik gebruik zelf lipikar, maar in principe werkt daarvoor elke urea creme. Volgens mij heeft sproetonline ook een item over voetencremes.

Maar wat zusjevanjoost zegt klopt, want iedere creme voelt beetje plakkerig aan, ook als het intrekt. Inderdaad dat viezige. Dus doe het zelf voordat ik ga slapen.

3 likes

Die van de Lidl met urea! Was een forumtip van Kwal (mis jou!)

4 likes

Klopt, deze raadde mijn huisarts ook aan tegen droge handen. Gebruik niks anders.

1 like

Thanks iedereen voor de tips!

Make up vraagje, ik zoek zon koele kleur mauve als blush / oogschaduw. Ik zie dit veel voorbij komen op tiktok maar weet iemand waar ik dat (drogist) het best kan halen? Welke tint aan te raden? Is er een stick of cream met multi-functie zeg maar? Bij voorkeur beetje budget.

Samenvatting

Heeft L’Oréal niet van die oogschaduwsticks in zo’n kleur?

1 like

Niet echt drogist (Douglas) maar ook niet de hoofdprijs/in de aanbieding, deze stick van meroda.

Ik heb een andere kleur maar vind hem wel heel fijn! https://www.douglas.nl/nl/p/5011783158?variant=1237547

2 likes

Heeft iemand nog een goede tip tegen donkere/verkleurde oksels? Niet om te voorkomen maar om de huidige verkleuring weg te krijgen/lichter te krijgen.
Het is al sinds mijn tienerjaren verkleurd helaas.
Met de zoekfunctie las ik dat de toner van the ordinary kan helpen dus dat wil ik wel proberen, maar misschien heeft nog iemand ervaring!

1 like

Kurkuma helpt ook, oppassen want dat kleurt alles in het geel.

1 like

Heb op Instagram voorbij zien komen om die toner te combineren met good old nivea in het blauwe blikje. Niet alleen voor verkleurde oksels maar ook voor ellebogen, knieën etc.

1 like

Iemand hier ervaring met een verwarmde wimperkruller? Ik heb elke normale wimperkruller en techniek geprobeerd, maar ze vallen toch elke keer weer naar beneden uit de krul. Heb ook dat spul van the ordinary waardoor je wimpers in de krul blijven, dat werkt wel een beetje, maar gaat uiteindelijk ook toch hangen.

1 like

Je kan ook je normale wimperkruller ff opwarmen met een fohn, doet hetzelfde.

3 likes

Ja dat heb in dus ook geprobeerd, maar helaas geen succes :sob:. Ok, dan heeft een verwarmde die het automatisch doet dus ook geen zin begrijp ik?

Zou dan eerder kijken naar een waterproof mascara. Mijn krul zakt ook snel in, maar met een wp formule blijven ze heel de dag omhoog staan.

8 likes

Nog even een tip, heb net deze gekocht zelf, misschien ook wat voor jou qua je kleurwens:

Ik heb hele rechte wimpers, maar ik warm mijn wimperkruller ook op. Eerst altijd met de föhn, maar ik doe m’n make-up vaker beneden, dus tegenwoordig hou ik ff in kokend water, droog maken en dan niet té heet uiteraard, krullen, echt vanaf de aanzet en even vasthouden en knijpen. Ik wacht 10 minuutjes met mascara op doen. Ik heb sinds kort ook een wimperkruller van Shiseido, die vind ik ook erg goed mijn wimpers pakken!

1 like

Ja dit is echt key @Boondigga. Met gewone mascara zakt het bij mij ook meteen naar beneden maar met waterproof blijft het de hele dag zitten.

3 likes

Thanks! Ik ga die wimperkruller proberen en je andere tips! Heb nu die van tweezerman dus ben benieuwd of het verschil maakt, maar inderdaad goede dingen gelezen over die van shisheido.

@PizzaFunghi @Sundance mehh, dan moet ik er toch aan geloven helaas :sob:

Ik föhn vaak mijn mascara droog door de föhn van onderaf op mijn wimpers te richten (ongeveer ter hoogte van mijn kin zegmaar, dus in de richting van de wimpers mee omhoog). Ik krul eerst mijn wimpers, dan mascara en dan dus föhnen. Voor mijn gevoel werkt dat ook goed om te krul te ‘setten’

3 likes