Het Beautytopic #4

Bij de kappersgroothandel/winkel (ook voor particulieren) bij mij in de buurt wel!

Ja die wilde ik ook aanraden.

Thanks! Die leek perfect maar er zit parfum in :sob:.

1 like

Heeft iemand een gouden tip? Ik zoek een kleurloze lipbalm die heel shiny is en ook even blijft. Ik hou niet van de textuur van een gloss, dus liever iets van een oil balm of weet ik t. Geen glitter, maar echt shine.

Is een lip oil op zoch zelf ook goed? Of echt een oil balm?

Ik heb ooit een lip oil van Lottie Gehad. Is zo goed als op nu en heb nooit meer iets vergelijkbaars gevonden. Veel lip oils zijn erg lipglossig. En dik

Deze vind ik dus top, ben hem helaas nooit meer in de winkel tegen gekomen. Eigenlijk heb je hier dus niks aan, maar mocht je hem tegenkomen. Aanrader dus haha

Ja liever een balm, maar als ie inderdaad niet dik en plakkerig is mag een oil ook!

2 likes

Deze vind ik dus echt zacht en olie (lol duh) maar niet dik en plakkerig!

1 like

Dacht dat ik die ooit ib de Engelse drogisterijen heb gezien… niet gekocht toen helaas. Je zou het nog hier kunnen bestellen: Amazon.com : Lottie London Oil Slick in Extra Cherries, Nourishing & Hydrating Lip Oil Infused with Vitamin E, Vitamin B, Almond Oil and Jojoba Oil, for a Non-sticky & Glossy Finish : Beauty & Personal Care

3 likes

@ZusjevanJoost ik las hier dat je ook last hebt van pigmentvlekken, heb jij iets gevonden wat er goed tegen werkt?

Ik gebruik zonnebrand factor 50 en daaroverheen doe ik ook een getinte zonnebrand met factor 50. Nu zit ik naar vitamine c te kijken, maar er is zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Die van Paulas Choice klinkt goed, maar vind ik eigenlijk te duur.

2 likes

Geek & gorgeous heeft een vitamine c serum, 15 euro en goeie reviews!

4 likes

Ik smeer elke dag calendula crème erop. Ik heb het idee dat het iets lichter is. Vitamine C cerum gebruik ik van E.L.F. Die is ook niet al te prijzig.

Deze nog niet gebruikt maar hoor ik ook wel positieve verhalen over:

5 likes

Ik gebruik het Mela b3-serum van la roche-posay. Dat vervaagt de vlekken, maar helemaal weg gaan ze niet.
En ik gebruik inmiddels spf100 van la roche-posay, hoop dat dat beter ter preventie werkt.
Maar is beide niet echt goedkoop (wel altijd ergens een aanbieding te vinden).

1 like

Jij gebruikt toch ook tretinoine? Helpt dat niet?

2 likes

Nee helaas niet. Gebruik dat al een jaar denk ik en de vlekjes zijn in die periode ook ontstaan, eerst had ik ze niet.

Ik gebruik de dagcreme versie van Eucerin en heb daar al goede resultaten mee behaald. Sowieso is mijn huid er erg van opgeknapt. Heb nu het serum en nachtcreme gekocht.

2 likes

Aah wat balen! Dacht juist dat tret erbij zou helpen. Overweeg om over te stappen van differin naar tret maar twijfel…

1 like

Ik wist helemaal niet dat er al spf 100 was. Hoe is deze in gebruik? Er staat bij dat het een medisch middel is, kan je het ook dagelijks gebruiken?

1 like

Ik vind hem heel fijn, maar ik heb wel sinds mijn 40ste een veel drogere huid dan eerst. Denk dat ik hem een paar jaar geleden wel wat vettig had gevonden. Maar hij smeert goed uit en is best dun, dus geen zware crème om in te smeren. Ik gebruik hem nu gewoon als dagcreme met een vitamine-cserum eronder. Maar als je hem alleen als zonnecreme gebruikt zou dat vollere denk ik geen bezwaar zijn.

2 likes

Die van eucerin werkt super goed, heb ook heel veel goede ervaringen gehoord van verschillende mensen.

2 likes

ja deze is echt goed! en met vit e en ferulic acid wat de beste vit c combo schijnt te zijn, en dat is ook de samenstelling in die van paula’s choice @Marsepein

3 likes