Het Beautytopic #4

Wat voor kwast gebruiken jullie voor een hourglass achtige poeder? Ik heb die dupe van kiko gekocht (nav dat @Era die aanraadde, thanks) maar ik vind mn blush kwast net niet genoeg ofzo. Of het ligt aan de kwaliteit van de poeder

Heeft iemand een tip voor een simpele neutrale toner die je bij de drogist kan kopen? Ik was mijn gezicht onder de douche, gebruik daarna een toner en daarna serum en daarna moisturizer. Ik weet niet precies waarom ik die toner moet gebruiken, maar er staat ‘smoothing’ op. Die die ik nu gebruik is echt veel te duur. Ik gebruikte vroeger altijd micellair water, kan dat?

2 likes

Welke gebruik je nu? Wil je iets vergelijkbaars met wat je nu hebt maar dan een goedkopere?

Ik heb in de zoekmachine gezocht maar het laatste bericht was van 2021 over Lookfantatsic. Ik zou daar graag bestellen maar kan op hun website niks vinden over invoerkosten. Hoe zit dat precies? En las dus via de zoekmachine ook dat er na de brexit nogal wat klachten waren. Hoe is jullie ervaring nu?

1 like

Deze week nog wat besteld en had geen problemen.

1 like

Ja van pca de smoothing. Het ziet er uit als een heel simpele en hij voelt en werkt prima. Maar ik weet dus niet precies wat het doet zeg maar

1 like

Ik bestel heel regelmatig en nooit problemen gelukkig!

2 likes

Ik heb opeens iets geks, misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn.
Ik gebruik al ruim een jaar de AHA exfoliant van PC, maar sinds een paar dagen prikt en brandt deze opeens heel heftig, blijft ook even aanhouden zegmaar. Heel gek want heb verder nooit problemen met actives…

Dankjewel voor alle reacties!

1 like

Hmm ik gebruik nu een powder blush kwast van Ecotools dus klinkt wel vergelijkbaar. Ik zie de poeder ook wel duidelijk op de kwast zitten dus hij pakt het wel op. Maar als ik met mijn vinger over de poeder heen strijk is het effect veel mooier, alleen dat is niet te doen voor het hele gezicht.
Ik ga nog wat verder proberen, thanks voor je reactie in ieder geval!

1 like

Ik heb dit soort reacties meestal als mijn huidbarrière is aangetast. Ik gebruik dan even een weekje geen actieve ingrediënten en daarna is het meestal wel voorbij.

2 likes

Ik probeer me wat meer te verdiepen in skincare maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Vitamine C, retinol, hyaluronzuur, niacinamide… Heeft iemand tips voor fijne producten die naar jullie idee een must zijn voor een vochtarme huid van 30+ om verslapping en huidveroudering tegen te gaan?

1 like

Volgens mij als je het s’avonds gebruikt (absoluut niet overdag) en goedd spf smeert inderdaad, en misschien met een heel laag percentage retinol beginnen, moet dat wel kunnen toch? Maar het maakt volgens mij wel een beetje uit want ze zeggen wel retinol niet in de ochtend gebruiken.

3 likes

Je moet het niet overdag gebruiken omdat de zon veel types retinol minder werkzaam maakt! Niet per se omdat je sneller verbrandt of zonneschade krijgt.
Je huid wordt wel dunner door retinol gebruik, waardoor je diepere zonneschade kunt krijgen. Maar dat is over langere duur, overdag of savonds gebruiken maakt daarvoor verder niet uit.

Edit: het staat er heel stellig maar ik ben geen expert ofzo dus verbeter me gerust / vul aan mocht iemand meer weten. Dit is hoe ik het altijd begrepen heb.

4 likes

Oooh good to know! Ik dacht echt dat het je huid gevoeliger maakte voor verbranding enzo, net als bij AHA’s.

1 like

Ik heb een heel lichte huid met sproeten en doe in de zowel in de winter als zomer fruitzuurpeelings. Ik smeer in de winter met spf15 en in de zomer met spf50. Ik heb toevallig laatst weer zo’n huidscan gedaan en de zonbeschadiging is minder geworden tov 3 jaar geleden toen ik net startte met de peelings. In mijn ervaring is het dus mogelijk als je alert blijft op het smeren.

Geeft getinte dagcréme een beetje af op je kleding net als foundation?

1 like

Ah jammer. Ok dank je!

1 like

Ik vind op insta ‘fleurmaxiime’ heel fijn! Geeft veel goede tips en uitleg over deze ingrediënten

2 likes

Ik kan me vaag herinneren dat jij eens een Catrice foundation hebt getypt (true skin misschien?), maar vind het met de zoekfunctie niet terug. Klopt dat? En zo ja, welke kleur gebruik jij, volgens mij hebben wij dezelfde tint nodig.

1 like