Het Beautytopic #4

Wordt op die blogs wel altijd zo overdreven gedaan over alcohol denat. Als het product verder goed werkt, waarom niet meer gebruiken.

Sinds ik dit heb gezien https://www.youtube.com/watch?v=JT-6bZU0-b8
maak ik mij niet meer zoveel zorgen om en gebruik ik nu gewoon een fijne spf met alcohol erin.

3 likes

alcohol denat vind ik wel echt situatiegebonden hoor, als het echt een belangrijk component is blijf ik er liever van weg wegens het negatieve effect dat het kan hebben

die sproet zou ik trouwens niet als bron gebruiken, dat artikel over nivea is echt tenenkrommend geschreven zonder enige onderbouwing. Ze is zeker geen jetske Ultee.

4 likes

Dat is denk ik ook heel persoonlijk. Ik heb een droge huid en alcohol tast echt mijn huidbarriere aan. Stoppen met alcohol in mijn producten heeft mij echt veel opgeleverd. En zo zijn er nog meer ingrediënten, waarover je van mening kunt verschillen (sulfaten, siliconen, parabenen, sommige chemische zonnefilters). Het is bij iedereen trial-and-error, en dan vind je zelf uit wat goed voor jou is. Kun jij tegen alcohol in producten, super fijn toch?

3 likes

Dat is ook precies het punt wat ik wilde maken. Probeer het uit en als je een reactie krijgt kun je het altijd nog uitsluiten. Kan zelf ook niet tegen vitamine c, niacinamide etc. maar ga alle producten met deze ingredienten ook niet aan iedereen afraden.

2 likes

Ik vroeg een keer aan een vriend van mij die bio-ingenieur is of twee cosmetische producten met dezelfde ingrediënten verschillend kunnen zijn op het vlak van kwaliteit en hij keek mij aan alsof ik een beetje dommig was en zei iets als “een pizza margherita uit het vriesvak van de Aldi heeft in principe ook dezelfde ingrediënten als een pizza margherita in een restaurant in Napels maar die vergelijk je toch ook niet met elkaar”.

Dat bevestigde voor mij wel het idee dat die vergelijkingen pure clickbait zijn :joy:

15 likes

Aah nouja iedereen vergeet de tip dan, ik hou gewoon meer van de budgetpizza

3 likes

An sich heb je gelijk, maar als je huid het ook goed doet op Nivea in plaats van een crème van honderden euro’s (serieus, wie betaald meer dan €360,- voor 60 ml crème) waarom die dan niet gebruiken? Ik heb hem ook jaren gebruikt, tot ik in de rabbit-hole die verantwoorde en uitgebreide skincare heet viel, is me al die jaren goed bevallen. Dus wat dat betreft @Luzarl bedankt voor de tip, zit er nu aan te denken deze ook maar weer te halen!

2 likes

(la mer is sowieso echt wel overrated, het is puur marketing)

7 likes

Hmm maar dat gaat ook niet helemaal op toch?
Ik ben absoluut geen beautyexpert hoor, maar chemische componenten zijn in principe wel gewoon hetzelfde tussen verschillende producten (terwijl waarschijnlijk de moleculaire samenstelling van een goede mozzarella vs een slechte daadwerkelijk anders is, maar ja dat staat bij eten nooit op de verpakking). Enige wat je bij beautyproducten nooit precies weet is hoeveel er van iets ergens in zit, en dat inderdaad de productiewijze nog wel iets van verschil kan maken waarschijnlijk.

1 like

Vorige week een nieuwe mascara gekocht bij Kruidvat. Bij de eerste winkel kon ik er al geen een vinden die niet al eens open was gedraaid, dus speciaal nog naar een tweede winkel gegaan waar ik wel een nieuwe vond met de sluiting nog dicht.
Heb m 2x gebruikt en werd wakker met ontstoken ook :melting_face: het kan ook ergens anders aan liggen natuurlijk , maar het is wel héél toevallig. Vraag me nu af of deze misschien toch al open was en vakkundig de sticker heeft terug geplakt zodat je het niet kunt zien.

En algemeen gewoon zo irritant dat mensen die verpakking steeds opendraaien… zo’n plastic errond is wel zonde van het afval maar dan weet je tenminste zeker dat het ongebruikt is.

3 likes

omg ja dit haat ik zooo erg, vroeger werkte ik bij de hema en wij moesten ook altijd alles extra dicht gaan plakken omdat het gewoon open werd gedraaid ondanks het plastic. zo vies en irritant

1 like

Toch wel. Net zoals mozzarella kan de kwaliteit van hyaluronzuurpoeder, sheaboter of wat dan ook verschillen.

En dat staat, net zoals bij je diepvriespizza dus, ook niet op de verpakking.

@Ainu – als ze die “miracle broth” nog steeds op dezelfde manier maken als een aantal jaren geleden, dan is dat best een arbeidsintensief proces en denk ik niet dat de winstmarge zo veel hoger ligt dan bij andere luxecosmetica.
(Of dat arbeidsintensief proces uiteindelijk ook nut heeft voor je huid, dat laten we even in het midden haha.)

3 likes

Essence banana powder, is niet translucent maar ook niet echt geel en het benadrukt droogtelijntjes niet

De andere poeders van Essence zijn een stuk droger

3 likes

Elf halo glow setting powder

7 likes

misschien ja, ik kan niet echt iets duidelijk vinden over hun proces behalve dat het nog meer kwakzalverij is dan ik dacht

Miracle Broth undergoes 3 to 4 months of fermentation and exposure to light and sound waves

aka je huid wordt perfect van gefermenteerd algen die europapa op repeat krijgen te horen

7 likes

Deze wil ik ook aanraden @kali

3 likes

Ik gebruik dus een serum die action verkoopt. Het is van Eliza Jones en bevat 0,5% retinol (10SU…geen idee wat dat betekent) en 1%vit E. Deze kost een paar euro… en ik vraag me af wat het verschil is met bijv een retinol serum.van La Roche Posay…daar zit volgens mij ook hetzelfde percentage retinol in

Heb je zin om te vertellen welke producten je gebruikt?

3 likes

Mijn flesje hyaluron van TO is zo goed als leeg. Als ik er trouw mee smeer merk ik verschil, maar ik heb het de laatste tijd een beetje laten varen. Nu wil ik weer een nieuwe kopen, vinden jullie die van TO nog fijn? Of is er inmiddels een beter alternatief?

1 like

Ik lees veel goede verhalen over de La Roche Posay Anthelios spf. Zouden jullie de Invisible of anti shine spf 50 aanraden? Ik heb een vette huid en snel puistjes van zonnebrand. Het is bedoeld voor dagelijks gebruik, heb daar nog geen ervaring mee.