Het Beautytopic #4

Je hebt verschillende formaten! 50 ml, 88 ml en een echt grote pot (die bij ons niet verkocht wordt maar in Nederland misschien wel). Ik heb zelf 50 ml gekocht omdat je eeecht heel weinig nodig hebt en ik er minstens een halfjaar mee denk te doen!

1 like

Ik gebruik deze nu een week, en ben fan. Aan het einde van de werkdag zit mijn make-up echt nog goed, en hoef tussendoor ook niet bij te poederen om te matteren. Aan het einde voelt mijn huid wel wat droger, maar het is zeg maar een gevoel vanuit binnen, hope it makes sense haha. Mijn huid is er niet daadwerkelijk droger van geworden.

—————————

Heeft iemand een tip voor een goede handcrème? Ik heb echt hele droge handen , vooral droge plekjes tussen de vingers. Ik hou niet van een vettig laagje op mijn huid, dus het moet voedend zijn maar snel intrekken. Ik heb nu de night rescue hand mask van Rituals maar vind die matig. Ik heb ook een crème van de apotheek gehad met lanoline en vaseline enzo, maar die vond ik ook niks.

3 likes

La Roche-Posay cicaplast mains

5 likes

Avene cold cream of die van Kiehl’s

2 likes

Mijn huisartsassistente zegt altijd de urea voetencreme van lidl! Ik heb altijd 4 tubes in huis ofzo en niks werkt zo goed.

2 likes

Wow, dit is inderdaad een gouden tip! Nog nooit heeft een concealer het bij mij zo goed volgehouden op het puntje van mijn neus :tropical_fish:

Ik weet niet of het al was gepost maar ik zag een tiktok dat creme de la mer en nivea soft qua ingredienten niet zoveel met elkaar verschillen en ik wil de la mer al jaren proberen maar te duur. Nivea soft had ik nog in huis. Ik gebruik die nu een paar dagen op mijn huid (2x per dag) en het voelt zooo fijn

1 like

Yesss volgens mij heb ik deze ook al oneindig keer getipt op het forum, ik sluit me hierbij aan! Maar elke crème met urea tbh (alleen die van Lidl is lekker goedkoop, gebruik hem echt al 10 jaar en blijf erbij terugkomen tussen wat meer fancy crèmes door haha) :two_hearts:

3 likes

Ook op je gezicht? Ik heb dat heeel lang gedaan want zalig spul maar zit wel oa veel parfum in. Werd mij streng afgeraden door een huidtherapeut
Edit: sproet is ook niet blij Huidthearpeutische review: Nivea producten

Ja gaat tot nu toe nog goed

Wordt op die blogs wel altijd zo overdreven gedaan over alcohol denat. Als het product verder goed werkt, waarom niet meer gebruiken.

Sinds ik dit heb gezien https://www.youtube.com/watch?v=JT-6bZU0-b8
maak ik mij niet meer zoveel zorgen om en gebruik ik nu gewoon een fijne spf met alcohol erin.

3 likes

alcohol denat vind ik wel echt situatiegebonden hoor, als het echt een belangrijk component is blijf ik er liever van weg wegens het negatieve effect dat het kan hebben

die sproet zou ik trouwens niet als bron gebruiken, dat artikel over nivea is echt tenenkrommend geschreven zonder enige onderbouwing. Ze is zeker geen jetske Ultee.

4 likes

Dat is denk ik ook heel persoonlijk. Ik heb een droge huid en alcohol tast echt mijn huidbarriere aan. Stoppen met alcohol in mijn producten heeft mij echt veel opgeleverd. En zo zijn er nog meer ingrediënten, waarover je van mening kunt verschillen (sulfaten, siliconen, parabenen, sommige chemische zonnefilters). Het is bij iedereen trial-and-error, en dan vind je zelf uit wat goed voor jou is. Kun jij tegen alcohol in producten, super fijn toch?

3 likes

Dat is ook precies het punt wat ik wilde maken. Probeer het uit en als je een reactie krijgt kun je het altijd nog uitsluiten. Kan zelf ook niet tegen vitamine c, niacinamide etc. maar ga alle producten met deze ingredienten ook niet aan iedereen afraden.

2 likes

Ik vroeg een keer aan een vriend van mij die bio-ingenieur is of twee cosmetische producten met dezelfde ingrediënten verschillend kunnen zijn op het vlak van kwaliteit en hij keek mij aan alsof ik een beetje dommig was en zei iets als “een pizza margherita uit het vriesvak van de Aldi heeft in principe ook dezelfde ingrediënten als een pizza margherita in een restaurant in Napels maar die vergelijk je toch ook niet met elkaar”.

Dat bevestigde voor mij wel het idee dat die vergelijkingen pure clickbait zijn :joy:

15 likes

Aah nouja iedereen vergeet de tip dan, ik hou gewoon meer van de budgetpizza

3 likes

An sich heb je gelijk, maar als je huid het ook goed doet op Nivea in plaats van een crème van honderden euro’s (serieus, wie betaald meer dan €360,- voor 60 ml crème) waarom die dan niet gebruiken? Ik heb hem ook jaren gebruikt, tot ik in de rabbit-hole die verantwoorde en uitgebreide skincare heet viel, is me al die jaren goed bevallen. Dus wat dat betreft @Luzarl bedankt voor de tip, zit er nu aan te denken deze ook maar weer te halen!

2 likes

(la mer is sowieso echt wel overrated, het is puur marketing)

7 likes

Hmm maar dat gaat ook niet helemaal op toch?
Ik ben absoluut geen beautyexpert hoor, maar chemische componenten zijn in principe wel gewoon hetzelfde tussen verschillende producten (terwijl waarschijnlijk de moleculaire samenstelling van een goede mozzarella vs een slechte daadwerkelijk anders is, maar ja dat staat bij eten nooit op de verpakking). Enige wat je bij beautyproducten nooit precies weet is hoeveel er van iets ergens in zit, en dat inderdaad de productiewijze nog wel iets van verschil kan maken waarschijnlijk.

1 like

Vorige week een nieuwe mascara gekocht bij Kruidvat. Bij de eerste winkel kon ik er al geen een vinden die niet al eens open was gedraaid, dus speciaal nog naar een tweede winkel gegaan waar ik wel een nieuwe vond met de sluiting nog dicht.
Heb m 2x gebruikt en werd wakker met ontstoken ook :melting_face: het kan ook ergens anders aan liggen natuurlijk , maar het is wel héél toevallig. Vraag me nu af of deze misschien toch al open was en vakkundig de sticker heeft terug geplakt zodat je het niet kunt zien.

En algemeen gewoon zo irritant dat mensen die verpakking steeds opendraaien… zo’n plastic errond is wel zonde van het afval maar dan weet je tenminste zeker dat het ongebruikt is.

3 likes