Het Beautytopic #4

omg ja dit haat ik zooo erg, vroeger werkte ik bij de hema en wij moesten ook altijd alles extra dicht gaan plakken omdat het gewoon open werd gedraaid ondanks het plastic. zo vies en irritant

1 like

Toch wel. Net zoals mozzarella kan de kwaliteit van hyaluronzuurpoeder, sheaboter of wat dan ook verschillen.

En dat staat, net zoals bij je diepvriespizza dus, ook niet op de verpakking.

@Ainu – als ze die “miracle broth” nog steeds op dezelfde manier maken als een aantal jaren geleden, dan is dat best een arbeidsintensief proces en denk ik niet dat de winstmarge zo veel hoger ligt dan bij andere luxecosmetica.
(Of dat arbeidsintensief proces uiteindelijk ook nut heeft voor je huid, dat laten we even in het midden haha.)

3 likes

Essence banana powder, is niet translucent maar ook niet echt geel en het benadrukt droogtelijntjes niet

De andere poeders van Essence zijn een stuk droger

3 likes

Elf halo glow setting powder

7 likes

misschien ja, ik kan niet echt iets duidelijk vinden over hun proces behalve dat het nog meer kwakzalverij is dan ik dacht

Miracle Broth undergoes 3 to 4 months of fermentation and exposure to light and sound waves

aka je huid wordt perfect van gefermenteerd algen die europapa op repeat krijgen te horen

7 likes

Deze wil ik ook aanraden @kali

3 likes

Ik gebruik dus een serum die action verkoopt. Het is van Eliza Jones en bevat 0,5% retinol (10SU…geen idee wat dat betekent) en 1%vit E. Deze kost een paar euro… en ik vraag me af wat het verschil is met bijv een retinol serum.van La Roche Posay…daar zit volgens mij ook hetzelfde percentage retinol in

Heb je zin om te vertellen welke producten je gebruikt?

3 likes

Mijn flesje hyaluron van TO is zo goed als leeg. Als ik er trouw mee smeer merk ik verschil, maar ik heb het de laatste tijd een beetje laten varen. Nu wil ik weer een nieuwe kopen, vinden jullie die van TO nog fijn? Of is er inmiddels een beter alternatief?

1 like

Ik lees veel goede verhalen over de La Roche Posay Anthelios spf. Zouden jullie de Invisible of anti shine spf 50 aanraden? Ik heb een vette huid en snel puistjes van zonnebrand. Het is bedoeld voor dagelijks gebruik, heb daar nog geen ervaring mee.

Ik vind zelf deze fijn voor dagelijks gebruik.

Die rechthoekige verpakking irriteerde toch wat bij mij (ook onzuivere huid) en erg ‘zonnebrand’ gevoel. Deze op de foto voelt voor mij meer als een fijne crème.

Vind dit ook een fijnere verpakking met pompje.

5 likes

Misschien is dit niet het topic hiervoor maar het is wel uit ijdelheid haha, maar heeft iemand tips om van je huid af te blijven? Ik zit echt heel erg aan mijn huid, vooral in m’n gezicht (plukken, wrijven, uitknijpen, Etc). Ik ben al aan het sparen voor acne litteken behandeling en ik vind het echt verschrikkelijk dat ik het doe maar ik kan er gewoon niet vanaf blijven ofzo?

Ik zag laatst op TikTok de tip om in het donker je skincare te doen of met alleen een kaarsje aan, of met het licht op de gang aan, iig niet met direct fel licht waarin je elk pukkeltje ziet.

En ik weet nog van een tv-programma over bodydysmorfie dat die mensen altijd een halve meter van de spiegel af moesten blijven staan, de afstand dat een ander persoon je meestal ook dichtbij ziet, en je op die afstand te verzorgen en op te maken.

Ik moet aan allebei nog vaak denken, als ik weer eens met m’n kop tegen de spiegel gedrukt sta met TL-licht om iets van heeeeel dichtbij te kunnen bekijken. :smiling_face_with_tear:

7 likes

Niet leuk om te horen maar misschien motiveert dit je wel om ervan af te blijven. Op het moment dat je nog krabt aan de huid zal een goed opgeleide behandelaar niet starten met littekenbehandelingen. Dit omdat na een littekenbehandeling ook korstjes/vervelling ontstaat en als je hier aan gaan zitten dit alleen maar voor meer littekens zorgt.

Heb je nog echte plekjes waar iets in zit? Dan zou je met jezelf kunnen afspreken dat je er 1x per week aan mag zitten, daarna 1x per 2 weken en dit proberen uit te breiden. Desnoods laat je je huid professioneel reinigen om de zoveel weken. Zelf richt je altijd veel meer schade aan omdat je alles niet goed ziet, of er niet bij kan.

Heb hier zelf ook heel erg last van gehad. Ik zat elke avond klaar met een naald, tissues en een vergrotende spiegel. Toen ik ermee stopte zag mijn huid er vanzelfsprekend veel beter uit. Ik liet toen wel 1x per maand mijn gezicht uitreinigen.

3 likes

Mijn huid (en mijn zelfvertrouwen) is ook echt opgeknapt sinds ik niet meer in een vergrotende spiegel kijk

1 like

Ja dit is echt #1 regel voor mij, ik doe NOOIT groot licht aan als ik in de spiegel moet kijken en maak me ook op in het halfdonker.

@Kurisu wat mij heel erg helpt (ik knijp/krab ook als ik niet zie, “gelukkig” op mijn rug en niet in mijn gezicht) is om een andere hyperfocus te hebben. Mijn nagels of wenkbrauwen bijvoorbeeld, of heel iets anders als haken, haha. Ik heb altijd een vijl, rozenhoutstokje en nagelriemolie in mijn tas zitten, evenals een pincet en een haakwerkje! Ik snap dat dit soort dingen niet in te zetten zijn als je terwijl je met iets anders bezig bent even snel de drang voelt - voor die gevallen heb ik mezelf aangeleerd om het supervies te gaan vinden om met ongewassen vingers te pulken, en bijna altijd lukt het me om die drang niet meer te voelen als ik bedenk dat ik heeelemaal mijn handen moet gaan wassen en drogen voor ik “mag”.

1 like

Ooh dit heb ik ook, ik denk dat het dermatillomanie heet. Pimple patches e.d. helpen goed, zeker als je thuis bent maakt het niet uit, kan je zelfs lelijke grote pleisters gebruiken. Een fidget toy kan misschien ook nuttig zijn. En je nagels kort houden! Verder een minder goeie tip maar ik probeer mijn aandacht te verleggen naar een minder zichtbaar plekje waar ik wel aan mag pulken, bv iets op het lichaam :smiling_face_with_tear:

3 likes

Hahaha ja dit ben ik elke dag. Ik heb ook overal spiegeltjes liggen, eigenlijk helemaal niet gezond dit :upside_down_face:

@PizzaFunghi oh jee, goede motivatie wel. Het is best duur vond ik ook dus dan moet het ook wel kunnen als ik genoeg gespaard heb :grimacing:

@Kwal dit doe ik ook al, maar zodra ik dan met het een bezig ben ga ik direct door met het andere. Ik deed dit vroeger ook echt nooit, pas sinds ik gestopt ben met nagels bijten.

@jigglypuff pimple patches doe ik idd savonds op, dan zit ik er minder aan. Maar overdag vind ik dat niet chill met makeup erover, en dan zit ik er weer aan. Heb je toevallig nog tips voor goede patches?

Anyway bedankt iedereen voor de tips, ik denk dat ik sowieso verder van de spiegel enzo af ga staan haha want ik word wel echt getriggerd als ik m’n makeup doe of gezicht was met een spiegel op 20 cm afstand. En al m’n spiegeltjes wegdoen denk ik :broken_heart:
En rondkijken voor goede huid therapeut of gezicht reiniger in mijn regio (heeft iemand daar dan weer tips voor? Ik woon in Maastricht :grimacing:)

1 like

Ik gebruik momenteel de Purito All Care Recovery Cica-Aid patches voor buiten de deur. Er zitten er 51 in een pakje voor een goede prijs en heb het gevoel dat ze goed tegen mijn puistjes werken. Ik draag wel geen foundation meer, enkel concealer op bepaalde plekken. De plekjes die ik met een patch bedek houd ik eigenlijk gewoon make-upvrij. Misschien is de Fenty Blemish Defeat’r een optie? Is een soort pimple patch in vloeibare vorm. Je voelt het niet echt zitten en er kan make-up over, maar misschien heb je zo mentaal een beetje een drempel om te beginnen pulken? Of misschien van die patches in de vorm van sterretjes enzo, dan kan het gewoon deel van je look zijn zonder dat er make-up over moet (als dat je ding is tenminste). Voor binnenshuis knip ik trouwens vaak gewoon blarenpleisters in stukjes.

2 likes

Bedankt voor de tips! Ik draag ook geen foundation dus misschien moet ik jouw voorbeeld maar volgen idd, ik ga eens rondkijken

1 like