Het Beautytopic #4

Bij mij haalt ie de korting er niet af. Of moet je daarvoor ergens nog wat invullen ofzo?

1 like

Thanks, het invullen van die code had ik even over het hoofd gezien! Maar woon jij in Nederland of in Belgie? Want zie nu dat het de Belgische site is en bij het verzendadres blijft ie bij land ook op Belgie staan (kan dat niet wijzigen) dus vraag me af of het dan wel goed zou komen met de bezorging…

3 likes

Eerder deed ik wat meer aan huidverzorging dan nu, maar ik wil weer beginnen met een goede routine. Want ik kan echt de tekenen van veroudering zien en merk ook maandelijks lelijke uitbraken van pukkels. Maar ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer. AHA, BHA, salycilzuur, andere zuren, retinol… Ook in dit topic komen zooo veel termen en tips voorbij maar ik kan het door de vele informatie niet goed aan elkaar linken of bedenken waar te beginnen. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Waar begin je, of zijn er andere tips voor een goede basisverzorging? Ik heb een vette, ietwat vochtarme huid met soms pukkels, die inmiddels wat zichtbaarder de dertig gepasseerd is haha.

2 likes

Wat gebruik je nu, waar stoor je je aan bij je huid en wat wil je verbeteren?

2 likes

Eigenlijk alleen een cleanser van kruidvat en een nachtcreme (weet niet eens uit mijn hoofd welk merk). Waar ik me aan stoor is dat mijn huid roodheid heeft, ook van oude pukkeltjes waaraan ik heb zitten krabben. Zeker op mijn neus is mijn huid vettig met grote poriën, waardoor ook weleens onzuiverheden ontstaan. Maar daarnaast heb ik hier en daar juist ook wel schilfertjes. Dat voelt dus ook tegenstrijdig, dus weet ik niet zo goed wat ik het beste kan gebruiken. En rimpeltjes beginnen te komen. Dus ik denk dat het goed is om mijn huid wat beter te verzorgen. Nou ja, beginnen met SPF zou al een mooie zijn wat dat betreft, natuurlijk.

2 likes

Misschien heb je nog iets aan deze video:

Gaat ook echt over waarom ze dit doet, de schaamte die ze erbij voelt, etc. Sowieso denk ik met al dit soort dwangmatigheden: kun je bedenken waar het vandaan komt? Wat de triggers zijn? Doe je het meer als je gestresst bent bijv? Als je dat weet, kun je ook beter de oorzaak aanpakken

6 likes

Ik vond deze achterin mn kast en heb m deze week iedere avond gebruikt, werkt wel echt als een tiet hoor heb ik het idee. Misschien beeld ik het mezelf in maar mijn benen voelen strakker. Geeft ook zo’n koud tintelend effect, heerlijk.

4 likes

Ik heb een vergelijkbare huid en heb laatst mijn routine gedeeld. Veel mensen vonden dat ik teveel producten gebruik, dus ik zal er een aantal uitlichten die ik aan zou raden:

• Paula’s choice clear gezichtsreiniger: gewoon een fijne facewash voor de acne gevoelige huid
  • Paula’s choice 2% BHA liquid exfoliant: goed tegen puistjes en oneffenheden. Gebruik ik alleen in de avond en wissel ik af met de retinol (zie hieronder)
  • Granactive retinoid 2% emulsion the Ordinary: vermindert tekenen van huidveroudering en fijne lijntjes, Gebruik ik alleen in de avond en afwisselend met BHA.
  • 10% argeriline solution the Ordinary: vermindert rimpels en fijne lijntjes op het voorhoofd en rondom je ogen. Gebruik ik alleen in de ochtend.
  • Hyaluronic Acid 2% + B5 the Ordinary: goed voor een vochtarme huid
  • Kiehl’s ultra facial cream: hele fijne hydraterende crème
2 likes

Oh dankjewel voor je concrete tips! Gebruik je ook nog SPF erbij?

Oh ja, en sorry, nog een vraag. Ik zocht je lijstje even op dat je eerder had geplaatst. Het viel me op dat je 's ochtends meer producten gebruikt dan 's avonds. Is dat expres? Ik dacht (misschien foutief) dat het 's avonds effectiever zou zijn omdat het dan rustig kan inwerken of zo, maar misschien slaat dat nergens op haha

In de zomer of als het zonnig is gebruik ik de matterende SPF 30 van Biodermal speciaal voor het gezicht.

De argireline combineer ik met matrixyl naar aanleiding van een Tiktok trend waarbij dit botox in a bottle wordt genoemd. Omdat de argireline meteen werkt doe ik die in de ochtend. Niacinamide was ik wat huiverig voor om te combineren met retinol (misschien onterecht hoor) dus vandaar die ook in de ochtend. Maar ik ben zeker geen expert en doe ook maar wat dus dat is even de disclaimer haha.

1 like

Ik zou persoonlijk echt aanraden om een spf te gebruiken. Het is wetenschappelijk bewezen dat dit met stip op 1 het meest effectieve product is om huidveroudering tegen te gaan. En zeker als je retinol of bha/aha gaat gebruiken, want deze maken je huid nog gevoeliger voor zonschade. Het staat vaak ook op die producten, dat je overdag altijd spf moet dragen als je ze gebruikt.
Dus als je één ding wil veranderen aan je routine zou ik echt voor de spf gaan. En ook als je niet de zon in gaat, het bewolkt is, je binnen zit, etc, dan nog is het goed om je huid te beschermen. De uv stralen komen namelijk ook door de wolken of door het raam. (je kent die voorbeelden wel toch van vrachtwagenchauffeurs die door het raam heen zoveel zonschade hebben opgelopen dat de ene kant van hun gezicht helemaal rimpelig is en onder de pigmentvlekken zit?)
Dus ik denk dat het zonde is om een hoop geld en tijd in een skincare routine te steken als je vervolgens de zon je huid laat beschadigen, want dat is de grootste oorzaak van de huidveroudering die je juist wil voorkomen.

20 likes

Ja goeie wake up call inderdaad. Zeker, dat moet inderdaad het meest urgent een onderdeel van de routine worden. Ik ga eens op onderzoek uit welke SPF voor mij werkt en me niet failliet laat gaan haha

3 likes

Als je op spf zoekt in dit topic denk ik dat je een hoop voorbeelden kunt vinden. Maar dan nog kan het even zoeken zijn wat goed werkt met jouw huid. Kan trouwens ook verschillen per seizoen, ik gebruik in de winter een andere spf (dikker en meer voedend) dan in de zomer. Maar dat zijn dingen die je vanzelf gaat merken.
En wel handig om 's avonds ook een goede cleanser te gebruiken, als je huid gevoelig is voor puistjes dan wil je die spf er wel weer goed afwassen voordat je gaat slapen.

4 likes

Oja, om nog antwoord te geven op je eerste vraag: ik zou beginnen met een goede basis. Dus reiniger, nachtcreme en spf. Dat ook echt even de tijd geven om te zien hoe je huid reageert. En als je fijne producten hebt gevonden die goed voor je werken en je hebt nog steeds bepaalde huidproblemen, dan kan je producten toe gaan voegen. Dan kan je ook gerichter zoeken, bijvoorbeeld naar een serum tegen roodheid, of een bha tegen puistjes, etc. Dat maakt het ook wat overzichtelijker want er is inderdaad heeeeel veel te koop en dat het bestaat betekent niet meteen dat je het nodig hebt.
Toen ik zelf met skincare begon ben ik naar een huidtherapeut gegaan voor advies, toen hebben we samen al mijn producten doorgenomen en dat vond ik heel fijn. Juist omdat het zo zoeken kan zijn en de skincare industrie je natuurlijk ook gewoon zoveel mogelijk wil laten kopen maar uiteindelijk wil je de producten die ook echt wat voor je gaan doen en dat is voor elke huid weer anders. Dus dan kan ook nog een tip zijn als je door de bomen het bos niet meer ziet.

8 likes

Hierbij mijn review van Monica’s tanning mist. Ik ben dus echt enthousiast, had ik echt niet vewacht. De mist sprayt heel chill, je kan het subtiel aanbrengen. Dit wou ik ook graag voor de 1e keer, want ik zag filmpjes voorbij komen waarbij mensen hele harde onnatuurlijke lijnen hadden gecreëerd. Door licht te sprayen loopt het bij mij mooi over. Vind het effect heel mooi en natuurlijk ogen! Bijv. mooier/natuurlijker dan de collistar druppels die ik heb. De bekende selftan geur is amper te ruiken, wat ik een pluspunt vind. Ook heeft mn huid een mooie glow. Ben benieuwd hoe het er de komende dagen uitziet.

30 likes

Wauw, een mooi resultaat! Echt balen dat het alweer is uitverkocht.

Welke mascara is zó waterproof dat het zwemmen overleeft? 🫣

Maybelline, zwarte huls met gele letters. Gaat er hooguit beetje af maar zonder dat je het ziet (geen panda ogen)

5 likes

Keep us updated komende dagen qua verloop van de tan, ik wilde ‘m ook graag!

1 like

Ontharen jullie je bovenlip? Wat is nou de beste manier? Lees allemaal verschillende verhalen. Ik heb dat nog nooit gedaan, maar merk nu dat ik steeds meer (wel blonde) haartjes krijg hoe ouder ik word. :smiling_face_with_tear: Tips welkom dus…

2 likes