Ik zou persoonlijk echt aanraden om een spf te gebruiken. Het is wetenschappelijk bewezen dat dit met stip op 1 het meest effectieve product is om huidveroudering tegen te gaan. En zeker als je retinol of bha/aha gaat gebruiken, want deze maken je huid nog gevoeliger voor zonschade. Het staat vaak ook op die producten, dat je overdag altijd spf moet dragen als je ze gebruikt.
Dus als je één ding wil veranderen aan je routine zou ik echt voor de spf gaan. En ook als je niet de zon in gaat, het bewolkt is, je binnen zit, etc, dan nog is het goed om je huid te beschermen. De uv stralen komen namelijk ook door de wolken of door het raam. (je kent die voorbeelden wel toch van vrachtwagenchauffeurs die door het raam heen zoveel zonschade hebben opgelopen dat de ene kant van hun gezicht helemaal rimpelig is en onder de pigmentvlekken zit?)
Dus ik denk dat het zonde is om een hoop geld en tijd in een skincare routine te steken als je vervolgens de zon je huid laat beschadigen, want dat is de grootste oorzaak van de huidveroudering die je juist wil voorkomen.
Ja goeie wake up call inderdaad. Zeker, dat moet inderdaad het meest urgent een onderdeel van de routine worden. Ik ga eens op onderzoek uit welke SPF voor mij werkt en me niet failliet laat gaan haha
Als je op spf zoekt in dit topic denk ik dat je een hoop voorbeelden kunt vinden. Maar dan nog kan het even zoeken zijn wat goed werkt met jouw huid. Kan trouwens ook verschillen per seizoen, ik gebruik in de winter een andere spf (dikker en meer voedend) dan in de zomer. Maar dat zijn dingen die je vanzelf gaat merken.
En wel handig om 's avonds ook een goede cleanser te gebruiken, als je huid gevoelig is voor puistjes dan wil je die spf er wel weer goed afwassen voordat je gaat slapen.
Oja, om nog antwoord te geven op je eerste vraag: ik zou beginnen met een goede basis. Dus reiniger, nachtcreme en spf. Dat ook echt even de tijd geven om te zien hoe je huid reageert. En als je fijne producten hebt gevonden die goed voor je werken en je hebt nog steeds bepaalde huidproblemen, dan kan je producten toe gaan voegen. Dan kan je ook gerichter zoeken, bijvoorbeeld naar een serum tegen roodheid, of een bha tegen puistjes, etc. Dat maakt het ook wat overzichtelijker want er is inderdaad heeeeel veel te koop en dat het bestaat betekent niet meteen dat je het nodig hebt.
Toen ik zelf met skincare begon ben ik naar een huidtherapeut gegaan voor advies, toen hebben we samen al mijn producten doorgenomen en dat vond ik heel fijn. Juist omdat het zo zoeken kan zijn en de skincare industrie je natuurlijk ook gewoon zoveel mogelijk wil laten kopen maar uiteindelijk wil je de producten die ook echt wat voor je gaan doen en dat is voor elke huid weer anders. Dus dan kan ook nog een tip zijn als je door de bomen het bos niet meer ziet.
Hierbij mijn review van Monica’s tanning mist. Ik ben dus echt enthousiast, had ik echt niet vewacht. De mist sprayt heel chill, je kan het subtiel aanbrengen. Dit wou ik ook graag voor de 1e keer, want ik zag filmpjes voorbij komen waarbij mensen hele harde onnatuurlijke lijnen hadden gecreëerd. Door licht te sprayen loopt het bij mij mooi over. Vind het effect heel mooi en natuurlijk ogen! Bijv. mooier/natuurlijker dan de collistar druppels die ik heb. De bekende selftan geur is amper te ruiken, wat ik een pluspunt vind. Ook heeft mn huid een mooie glow. Ben benieuwd hoe het er de komende dagen uitziet.
Wauw, een mooi resultaat! Echt balen dat het alweer is uitverkocht.
Welke mascara is zó waterproof dat het zwemmen overleeft? 🫣
Maybelline, zwarte huls met gele letters. Gaat er hooguit beetje af maar zonder dat je het ziet (geen panda ogen)
Keep us updated komende dagen qua verloop van de tan, ik wilde ‘m ook graag!
Ontharen jullie je bovenlip? Wat is nou de beste manier? Lees allemaal verschillende verhalen. Ik heb dat nog nooit gedaan, maar merk nu dat ik steeds meer (wel blonde) haartjes krijg hoe ouder ik word. Tips welkom dus…
Threaden. Snel, makkelijk en ik vind het eigenlijk wel pijnloos. Is heel makkelijk om zelf te doen.
Update!
Dag 2 vond ik m nog wel iets donkerder dan de foto, eigenlijk iets te donker naar mn smaak. Maar heb 'm er ook niet afgewassen na 4-6 uur bedenk ik me nu. Misschien dat dat nog verschil maakt.
Vandaag is de tan perfect. Kleur loopt heel natuurlijk over. Vooralsnog zit de kleur er bog steeds goed op.
Heeft iemand zelf hier ooit een thuis kit voor brow lamination (lift) gebruikt, en werkt het goed?
Be Creative Scandalous Lashes van ICI Paris
Ben ook benieuwd! Heb het gisteren laten doen in een salon maar elke 6 weken 65 euro is wel echt kapot duur
Is het mooi geworden?
Ik las idd dat 6-8 wkn wordt aangeraden, omdat je anders evt je haartjes kan beschadigen?
Ik combineer het wel met een epileer sessie waarbij ze mn wenkbrauwen in model brengt, dus dan scheelt het wel.
Overigens lukte dat de 1e keer heel goed, maar laatst zij ze dat het juist heel erg gaat plakken of glad is, dus duurde het model brengen (na lamination) zo lang!
Betaalde eerst 40 euro maar nu 50 geworden (combi behandeling wel, zowel epileren als lamination samen)
Oh dat is wel een betere prijs! Ik heb het idd in combi met shapen gedaan maar niet geverfd en mijn wenkbrauwen zijn sws heel subtiel dus ik zie wel verschil maar niet op een schaal van wow! Dus denk dat ik het de volgende keer ook verf of met een thuiskitje.
Bij mij zeiden ze minimaal 6 weken omdat het middeltje dan sws uit je haartjes is, als dat er nog in zit kan het je haartjes verpesten waardoor het gaat krullen
Jaaa hier ben ik ook benieuwd naar! Overal uitverkocht dus wil hem via zalando proberen iemand nog meer ervaringen ermee? Op tiktok zijn ze enthousiast maar daar worden ze vaak voor betaald.
Deze dus:
Edit: en weet iemand een goede wimperkruller? Prijs maakt niet veel uit als die maar goed is.
Iemand aanraders voor lash serums?
Jaa ik zag het al! Dacht misschien heeft iemand anders nog een review hahah. Bedankt voor de wimperkruller tip!
Ik gebruik zelf de setting spray van charlotte tilbury die is natuurlijk top, maar wil er 1 voor mn moeder. Ze heeft nog nooit settingspray gebruikt en weet ook niet of ze het dagelijks gaat gebruiken, dus vindt het zonde om dan gelijk zo’n dure te kopen.