Het Beautytopic #4

Ik heb de laatste tijd best donkere kringen en mn beste vriendinnetje gaat binnenkort trouwen (voor mij de ultieme reden om allemaal dure dingen te kopen) dus heb mezelf de touche eclat concealer cadeau gedaan. Leek me de perfecte lichte concealer om alles een beetje op te lichten. Hopelijk de goede kleur gekozen.

3 likes

The ordinary cafeĆÆne solution werkt ook heel goed voor donkere kringen!

3 likes

Is dat die met PEPactive?

1 like

Ja!

4 likes

Lol, net moeten weg gooien aan de security check in Kopenhagen omdat het niet met mijn andere spullen paste in dat miniflutzakje voor je vloeistoffen :clown_face:

2 likes

@lightbox @pastelzwart De dewy setting spray van NYX vind ik echt heel fijn, werkt goed, voelt niet plakkerig aan en is niet duur!

Vraagje: heeft iemand toevallig een tip voor bruine mascara? Ik heb nu die van de HEMA, maar die is zo donker dat het er alsnog zwart uitziet en ik vind 'm ook niet mooi, het worden al snel spinnenpoten.

2 likes

Deze! Is echt licht voor een bruin: https://www.kruidvat.nl/essence-lash-without-limit-02-brown-extreme-lengthening-volume-mascara/p/5942781?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwMqvBhCtARIsAIXsZpYbnouJR76ATpbbtsNFKAfPSkGznkdZENlHAVZ17RtGuJScyMVKgqoaAvhqEALw_wcB
Hij ziet er bij mij daardoor een beetje gek uit eigenlijk omdat mijn eigen wimpers donkerder zijn.
Het is wel een goede mascara qua hoe hij je wimpers definieert en verlengt vind ik

2 likes

Thanks @grace @Yzile @pastelzwart ! Ik ga eerst die van Essence proberen, ik heb al een bruine vloeibare eyeliner daarvan die ik heel fijn vind. Ik heb van mezelf heel lichte wimpers, dus ik denk dat de kleur dan wel goed is, die van Rimmel ziet er iets donkerder uit.

1 like

kiss me heroine, krijg je er wel moeilijk af zonder olie

1 like

Ik zoek de meest milde gezichtsverzorging die er is, ik kreeg vorige week helemaal vanuit het niets een (ik denk allergische) reactie op mijn huidige verzorging in de vorm van een extreem rode huid, eigenlijk van de ene op de andere dag. Het enige wat m’n huid nu trekt is hyaluronzuur gevolgd door een dun laagje jojobaolie, als ik er iets anders op smeer gaat het gelijk prikken. Ik gebruikte verzorging van Balea (Beauty Expert), deed m’n huid het 2 jaar lang geweldig op. Ik heb afgelopen week een paar keer Kruidvat sensitive geprobeerd maar geen succes. Hoeft overigens niet persĆ© goedkoop, als het maar mild is.

Ik heb een hele gevoelige huid en ik gebruik al jaren Ultrabland of Ultraplant van Lush als reiniger, ik heb het idee dat dat heel mild is!

1 like

Deze heeft mijn huidtherapeut mij ooit aangeraden en gebruik ik al best wel lang. Misschien vind je dit wel iets te prijzig.

1 like

De toleriane lijn van la roche posay

4 likes

Ik heb een gevoelige huid en de producten van The Ordinary werken bij mij goed; de creme Natural Moisturuzing Factors en de Squalane Cleanser. Mijn vriendin heeft een nog meer gevoelige huid met veel huidproblemen en zij zweert bij Cetaphil (groene pot).

1 like

Iemand nog een tip tegen roodheid in gezicht na een schaafwond? Heb een geschaafde kin gehad (don’t ask :woozy_face:) en de huid was binnen een week weer genezen, maar nu na 5 weken blijft het zo duidelijk roder op die plek.

5 likes

Dit moet door de zon weer z’n normale kleur krijgen. Echt een kwestie van afwachten :frowning:

1 like

Door de zon? Hoe bedoel je? Ik heb amper pigment in m’n huid, dus bruin gaat het niet worden. :sweat_smile:

4 likes

@CloserToFine @zwaardvis @Neon bedankt voor de snelle reacties, Cetaphil heb ik volgens mij nog in een lade op m’n werk staan, gebruik ik als ik last van m’n voeten heb (psoriasis). Nooit aan gedacht, die ga ik eerst eens proberen.

1 like

Haha nee je moet niet bakken in de zon, maar de roze huid die overblijft na een schaafwond is nieuwe huid en die moet weer de kleur van je huid krijgen. Dat gebeurt onder andere door (zon)licht. Kan iets van twee maanden duren wel.

1 like

Huh bij nieuwe huid moet je toch juist extra voorzichtig zijn met zon? Het wordt volgens mij juist rood als je ermee in de zon gaat okdat nieuwe huid zo kwetsbaar is en snel verbrandt…

6 likes