Het Beautytopic #4

Ik heb een hele gevoelige huid en ik gebruik al jaren Ultrabland of Ultraplant van Lush als reiniger, ik heb het idee dat dat heel mild is!

1 like

Deze heeft mijn huidtherapeut mij ooit aangeraden en gebruik ik al best wel lang. Misschien vind je dit wel iets te prijzig.

1 like

De toleriane lijn van la roche posay

4 likes

Ik heb een gevoelige huid en de producten van The Ordinary werken bij mij goed; de creme Natural Moisturuzing Factors en de Squalane Cleanser. Mijn vriendin heeft een nog meer gevoelige huid met veel huidproblemen en zij zweert bij Cetaphil (groene pot).

1 like

Iemand nog een tip tegen roodheid in gezicht na een schaafwond? Heb een geschaafde kin gehad (don’t ask :woozy_face:) en de huid was binnen een week weer genezen, maar nu na 5 weken blijft het zo duidelijk roder op die plek.

5 likes

Dit moet door de zon weer z’n normale kleur krijgen. Echt een kwestie van afwachten :frowning:

1 like

Door de zon? Hoe bedoel je? Ik heb amper pigment in m’n huid, dus bruin gaat het niet worden. :sweat_smile:

4 likes

@CloserToFine @zwaardvis @Neon bedankt voor de snelle reacties, Cetaphil heb ik volgens mij nog in een lade op m’n werk staan, gebruik ik als ik last van m’n voeten heb (psoriasis). Nooit aan gedacht, die ga ik eerst eens proberen.

1 like

Haha nee je moet niet bakken in de zon, maar de roze huid die overblijft na een schaafwond is nieuwe huid en die moet weer de kleur van je huid krijgen. Dat gebeurt onder andere door (zon)licht. Kan iets van twee maanden duren wel.

1 like

Huh bij nieuwe huid moet je toch juist extra voorzichtig zijn met zon? Het wordt volgens mij juist rood als je ermee in de zon gaat okdat nieuwe huid zo kwetsbaar is en snel verbrandt…

6 likes

Zoals ik hierboven ook aangaf zeg ik dus niet dat ze in de zon moet gaan zitten bakken, maar dat het proces van de verkleuring van je huid van roze naar je eigen huidskleur onder andere door uv gebeurt. Dus dat je er niks op kan smeren wat dat proces versnelt. Uiteraard moet je niet met die nieuwe roze huid in de zon gaan zitten.

Weet je dit vanuit je eigen professie of…? In dat geval geloof ik je graag, maar ik had hier nog nooit van gehoord en het klinkt mij een beetje joeprovers achtig

2 likes

Uiteindelijk kleurt de huid inderdaad wel een keer bij van licht, maar dat roze heeft vooral tijd nodig, geen zonlicht.

3 likes

Nee helemaal niet! Ik had ooit zelf deze vraag en dit kreeg ik toen als antwoord van de dermatoloog.

@PizzaFunghi Ik denk dat mn reactie een beetje verkeerd opgevat wordt. Ik bedoel niet dat ze in de zon moet gaan zitten. Juist goed insmeren en uit de zon blijven, maar ik had dus begrepen dat je zelf niks kan versnellen aan het natuurlijke proces.

3 likes

Ik lig altijd op mn linkerzij als ik slaap, waardoor mijn wimpers van mijn linkeroog echt helemaal naar beneden staan (meer dan van mijn rechteroog waar ik niet op lig). Zou een satijnen kussensloop hierbij helpen denken jullie?

Er niet op slapen op deze maniernzou het beste zijn natuurlijk, maar ja…

1 like

Nee dat zijn echt littekentjes, dus niet puur nieuwe roze huid. Dat zijn echt twee verschillende dingen helaas!

Denk het niet want ze worden dan toch alsnog geplet?

4 likes

Oh dat is dan niks voor mij waarschijnlijk… helaas doet krullen vrij weinig, ze blijven echt enorm naar beneden staan.

Heb al gedacht aan een lash lift, maar dat zal je ook wel verkloten als je er op ligt een soort van.

@Druppels ja, dat zal wel. Maar ik dacht dat het ook beter voor je haar was, dus dacht misschien dat het ook wat doet voor je wimpers.

Mochten meer mensen zich door Debbie laten beïnvloeden: de Sweed cloud mascara bij Douglas is met 35% korting (via haar link naar Sweed 20%). Ook maar het wimperserum besteld.

Ben benieuwd of ik straks Bambi ogen heb ipv panda :crossed_fingers::crossed_fingers:

1 like

Via wast zoektermen hier kwam ik tegen dat Urban Decay Primer Potion wordt aangeraden als oogschaduwbasis. Is dit nog steeds jullie go to of is er inmiddels een betere/beter verkrijgbaar product die hetzelfde doet? Ik heb best wel hooded eyes dus oogschaduw wil bij mij al snel op een plek gaan samen klonteren :smiling_face_with_tear:

2 likes