Het Beautytopic #4

is wel 1 extra stap maar ik doe altijd zon waterproof liquid eyeliner van essence (€2 ongeveer) over die pen heen en dan blijft het zitten

2 likes

Bij Douglas geen code nodig,35% korting gaat er standaard af. Bij Sweed zelf 20% korting met code DEBBIE-20

2 likes

Domme vraag misschien, maar waarom gebruik je niet gelijk waterproof eyeliner?

Mijn tip is waterproof eyeliner namelijk en als dat niet blijft zitten zwarte oogschaduw eroverheen. Ik heb diepliggende hooded ogen en voor mij is oogschaduw over oogpotlood/eyeliner een must als ik niet wil dat het gaat smudgen (wat ik meestal niet erg vind lol inmiddels is dat gewoon mijn signature look, haha).

6 likes

omdat die waterproof liner best wel brokkelig is als ik hem los gebruik, maar over die kiko pen heen dus niet. ik kan vast een andere eyeliner proberen maar dit is gewoon al jarenlang m’n routine dus zie geen reden om iets te veranderen haha

5 likes

Op m’n oogleden, dus dat is wel een goede om te proberen, thanks! Zag hierboven al wat tips voor primers voorbij komen, dus die ga ik eens bekijken!

@Kwal en @Vuile_bitch thanks, toch maar weer eens verder experimenteren met verschillende manieren met waterproof eyeliner!

4 likes

Ik vroeg mij af of iemand hier wel eens een lashlift heeft laten doen. Vonden jullie het waard en ben je er blij mee?

2 likes

Als je ff zoekt op lashlift vind je heel veel ervaringen

3 likes

Ik heb het vorige maand laten doen, vond het handig dat de krul er al in zat maar vond wel dat ik nog mascara nodig had voor een echte wow effect.

3 likes

ik heb het ongeveer 2 jaar lang om de maand gedaan + verf maar het is eigenlijk maar 3 weken ofzo echt mooi (bij mij), daarna zie je heel goed dat je wimpers uit gaan vallen en er nieuwe groeien. dus dan is het een tijd heel rommelig met voor de helft gekrulde wimpers en voor de helft rechte wimpers en dat kun je natuurlijk lastig fixen ook met mascara/wimperkrullers, om die irritatie ben ik gestopt (en maandelijks gaan vind ik voor 60 euro wel heel overdreven). maar ik zou het nog wel doen voordat ik bijvoorbeeld op vakantie ga.

2 likes

Beetje laat, maar dit is mijn HG, ik heb ook enorm overhangende en vette oogleden, deze doet het heel goed. Primer Potion werkte niet bij mij.

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met lashbabe?

1 like

Niet het merk zelf, maar gebruik al wel 2 jaar zulke wimpers. Ben je gewoon benieuwd naar het merk of ?

Meer de manier hoe het aangebracht wordt aan de onderkant. Ik wist niet dat andere merken dit ook hadden.

Voel je dit echt niet zitten? Als het uit valt, vallen ze dan in je ogen waardoor je irritatie krijgt? Hoe lang blijft het bij jou zitten?

1 like

Ja dat doe ik al 2 jaar dus kan mn ervaring wel delen. Lashbabe is een prima merk maar beetje prijzig, ik gebruik zelf een ander merk. Ben nu niet thuis maar kan het later voor je opzoeken.

Je voelt het niet zitten, mits je het goed aanbrengt. Dat was bij mij even oefenen. Als je het te dicht op de rand aanbrengt, voel je het in je ooglid prikken. Het is echt de bedoeling om het op je wimperhaartjes te plakken. Je voelt al snel wel dat een cluster niet goed geplakt is, het gaat dan snel irriteren.

Het zijn cluster wimpers dus die kunnen niet echt in je ogen vallen? Daar zijn het te grote stukjes voor. Op een gegeven moment voel je de hoekjes wat loslaten. Ik check sommige avonden even of er wat lossere clusters zijn en die plak ik dan evt opnieuw.

Bij mij blijft het een week zitten, met de juiste lijm en sealer. Die kan ik ook nog even delen als je daar interesse in hebt. Door zo’n sealer kan het ook tegen spatwater. Zou niet aanraden om onder een volle waterstraal te gaan staan. Een huilbui overleefd het weer wel haha. Na een week haal ik alles er af en plak ik opnieuw. Wimpers kun je een paar keer hergebruiken als je netjes bent, wel even de lijm er af halen.

Wat je kan doen is zo’n set bij Lashbabe te kopen om uit te vinden of je het fijn vind. Als het je bevalt kun je evt wat goedkopere merkjes wimpers bijkopen.

Oh je hebt ook een speciale reiniger nodig want die wimperlijm lost anders niet op.

Ik krijg regelmatig te horen wat voor mooie wimpers ik heb. Ze lijken van mezelf omdat je onder de wimperharen plakt ipv bovenop. Ben er zelf helemaal verslaafd aan. Ook de tijdswinst vind ik een voordeel. Eens per week ben ik 10 minuutjes bezig met plakken wat me elke ochtend tijd bespaard.

Mocht je linkjes van producten willen laat je het maar weten

1 like

Als ze alleen tegen spatwater kunnen, hoe was je dan je gezicht? Was je dan een week lang om je ogen heen?

1 like

Ik sta op het punt om me te laten influencen om de lipstain van wonderskin te kopen, toevallig iemand die me kan vertellen of dit het geld waard is?

1 like

Hier ben ik ook benieuwd naar!

Hmm ik heb even gekeken op amazon en daar zitten toch wat slechte reviews tussen

2 likes

Ik was mn gezicht met een gelcleanser 's avonds. De cleanser doe ik dan inderdaad rondom mn ogen, niet op mn ogen of de wimpers zelf. Met het er af wassen komt er dan wel wat water op mijn ogen, maar dat valt bij mij onder spatwater. Ga er niet bewust volle bak op plensen zeg maar haha. Onder de douche ga ik niet mn wimpers onder de volle straal. 's Ochtends doe ik een watje met micelair water, dan kun je ook gewoon langs je ogen, ik ga alleen niet over de bovenste wimpers. Maar omdat je ze eronder plakt kun je vanaf de bovenkant wel bij de rand langs zonder ze los te halen.

3 likes

Zou iemand eens met mij mee willen denken op het gebied van skincare? Ik ben begin dit jaar naar een huidtherapeut geweest omdat ik continu wat lichte acne op 1 wang heb en af en toe wat meer bultjes en puistjes. Zij raadde mij deze producten aan die ik sindsdien (eind jan) braaf dagelijks zoals aanbevolen gebruik:

Daarnaast gebruik ik nog een milde cleanser, micellair water voor make-upremover en soms cerave als extra voeding. ‘S ochtends reinig ik met die milde cleanser, gebruik ik soms niacinamide en hyaluronzuur en uiteraard dagcreme met spf (die gebruikte ik hiervoor ook allemaal al zonder problemen).

Ik ben 1 maart nog een keer bij de huidtherapeut geweest voor een lichte peeling en ledbehandeling omdat ik nog te weinig resultaat zag naar mijn smaak, maar nu lijkt het juist steeds alleen nog maar erger te worden qua roodheid, puistjes en bultjes en heb ik een dikke puist naast mijn neus. Is het slim om door te zetten met deze producten, ermee te kappen of stel ik me aan en moet ik niet na 2 maanden producten gebruiken verschil willen zien?

1 like