Het Beautytopic #4

Sry voor de enge close-up, maar!!! Ik wil Lash Without Limits van Essence aanraden aan iedereen die van wimpers zonder klonters die de krul vasthouden houdt. Echt een fijne mascara.

Mijn wimpers zijn lang, maar heel warrig en houden moeilijk krul vast. Deze mascara scheidt ze goed en zakt niet uit, ondanks hij niet waterproof is! Foto is halverwege de dag genomen, na vijf uur dragen.

@vitaminwater als je huid in twee maanden niet is verbeterd, zou ik persoonlijk niet doorzetten met de producten die je huidtherapeut je heeft aanbevolen. Zijn de andere producten die je gebruikt al langer favorieten, of ben je daar ook in januari mee gestart? Is er een reden waarom je naar een huidtherapeut bent gegaan in plaats van een dermatoloog? (Ik ben zelf niet echt bekend met huidtherapeuten, die heb je waar ik woon niet, ik snap hun functie niet zo.)

19 likes

Vind de foamer 5 altijd een beetje soft, snap niet waarom ze niet de foamer 15 heeft geadviseerd. Deze is wat hoger in % glycolzuur.

In de crème zit zowel salicylzuur en glycolzuur wat wel zou moeten helpen tegen acne. Hoe gebruik je de producten?

De acne kan na de behandeling wat opvlammen, maar zou naar een weekje ongeveer weer tot rust moeten komen. Ik pro huidtherapeut, maar bij deze twijfel ik of de dieptereiniging wel goed wordt uitgevoerd.

2 likes

Lastig in te schatten want ik ben nog niet eerder bij een huidtherapeut geweest, maar haar “diagnose” van vette t-zone en andere plekken juist wat droog klopt wel. Had niet de indruk dat ze per se met dermaceutic samenwerken!

@PizzaFunghi eerst de foamer op droge huid (na reiniging) en 2 minuten laten intrekken, dan afspoelen en drogen en dan de nachtcreme. Ik heb ook nog glycolic acid van the ordinary staan van een hoger percentage, misschien kan ik dat in mijn routine erin wisselen?

Die andere producten gebruik ik al langer naar tevredenheid! En ik ben eigenlijk gewoon naar de dichtsbijzijnde kliniek gegaan die er wel goed uitzag :laughing: het is deze

2 likes

Je zou de glycolzuur van the ordinary inderdaad kunnen afwisselen met de nachtcrème. Zou de crème ook niet perse opnieuw komen als deze op is. Geef het tegenvallend resultaat ook aan bij de huidtherapeut.

1 like

Dankjewel!

Vraag:
Stel je gebruikt cicaplast van la roche posay ivm onrustige huid, doe je dan je crème met spf ervoor of erna?

Ik heb wel eens begrepen dat je het beste van dunste naar dikste product kan werken (qua textuur). Heb je daar iets aan? Of zijn de texturen vergelijkbaar? Dan zou ik de crème met spf denk ik als laatst doen.

3 likes

Erna. Spf altijd als laatste.

6 likes

Tnx! Cicaplast is vrij dikke substantie, dus dan zou m’n crème eerst moeten. Maar voelt ergens onlogisch omdat ik juist m’n huid rijk wil voeden dmv cicaplast
En vraag me ook af; maakt het echt zoveel uit welke je eerst doet, en zo ja, waarom? Want je wil wel van beide evenveel profiteren

Als je nog iets over je spf gaat smeren kan de spf minder goed zijn werk doen, je verzwakt dus de bescherming die hij hoort te bieden. Daarom wil je altijd eindigen met je spf. Plus dat je inderdaad de crèmes waar werkzame stoffen in zitten (in jouw geval de cicaplast) het dichts op je huid wil zodat ze goed opgenomen kunnen worden.

2 likes

Ik heb de kosas getinte air brow gekocht en het is zo’n geweldig spul :scream:. Zou er alleen nog het fijne potloodje bij moeten hebben maar die was uitverkocht in mijn kleur.

2 likes

Heb in dit topic gezocht op fijne spf voor het gezicht. Wat ik lees is over het algemeen la roche posay, maar is dat dan deze? Vooral in de zomer heb ik best een vettige t-zone dus zo’n oil control is wel nice.
Of is een andere fijner voor het gezicht?

Ik zag ook een getinte, is dat wat als je echt heel wit bent?

1 like

Als je heel wit bent, geen getinte nemen. Je eindigt AL-TIJD oranje, dit heb ik echt zo vaak gehad.
Ik zit nu aan mijn 2e tube beauty of joseon spf en die is zo fijn, geen witte waas, vet laagje of weet ik het

5 likes

Hahah ja daar was ik al bang voor inderdaad :sweat_smile: dan beter van niet.

Bedoel jij deze trouwens?

2 likes

Die oil control is misschien net zo goed hoor (verschilt natuurlijk ook per huidtype) maar de versie die het vaakst in dit topic genoemd is is deze: https://lyko.com/nl/la-roche-posay/la-roche-posay-anthelios-uvmune-ultra-light-cream-spf50--50-

Ik gebruik net als Doperwtje die van beauty of joseon en vind die erg fijn, ik kan er veel van opsmeren zonder dat het vet gaat lijken

1 like

Deze getinte vind ik als erg wit persoon echt top en ik heb al 4 flesjes versleten:

Maar let op: je moet wel de goede kopen met ‘B-protect’ erop. Je hebt namelijk ook deze hieronder en dat is níet de goede (wordt idd te oranje/nep kleur:

1 like

Ik vraag mij heel erg af of ik iets mis in mijn huidroutine, vooral omdat men het hier ook heeft over bijvoorbeeld vitamine C. Ik heb een vette T-zone maar mijn neus verveld de meeste dagen en ik weet niet waarom.

Wat ik nu gebruik is:
Ochtend:

• Cerave Hydrating Cleanser
  • Paulas Choice Clear Dagcreme met SPF 30

Avond:

• Cerave Hydrating Cleanser
  • Paulas Choice Clear Oil-free nachtcreme

2-3 dagen in de week in de avond: The Ordinary Glycolic Acid Exfoliating Toner
één keer in de week: Philosophy Microdelivery resurfacing peel

Mijn routine is niet heel erg uitgebreid en ik vind dat de toevoeging van de exfolitaing toner al veel voor mij heeft gedaan. Rode plekken en (acne)littekens zijn al heel wat verminderd. Maar mis ik iets? Of heb ik fomo voor geen enkele reden? Ik heb daarnaasr wel nog vrij duidelijke poriën op mijn neus en mijn wangen wat ik een beetje irritant vind.

2 likes

Ja die idd!

1 like

@Doperwtje @Infidel @crazyplantlady Ik ga ze gewoon eens uittesten, kijken welke ik het prettigste vind in combinatie met gezichtsmake-up eroverheen. Bedankt voor de tips! :star_struck:

1 like