Het Beautytopic #4

Ohhh ja wow dit lijkt me wel echt een heel gedoe ja :weary: Ik heb ook telkens geen zin meer in het oliĆ«n van mijn haar omdat ik het gedoe vind, dus realistisch gezien is dit waarschijnlijk niet zo’n goed idee voor mij haha. Dank je wel voor je uitgebreide uitleg!

@Scorpiovibes Ja dit had ik idd ook voorbij zien komen! Dat lijkt me ook niet iets wat je wil riskeren, maar had ook gelezen dat dit vooral een risico is als je het bij een praktijk laat doen met zo’n grote laserdus had gehoopt dat zo’n mini lasertje misschien minder intensief was haha

2 likes

Volgensmij is elke gezichtsveranderende skincare een scam.

3 likes

Gewoon zo’n zeepblok van de HEMA! Werd hier al eens getipt en werkt echt top. Kost ook geen drol

1 like

ik gebruik wel een guasha en ik merk dat het goed werkt, het geeft een liftend effect als je het consistent doet (minimaal 3x per week), zeker als je snel een puffy gezicht hebt door bijv zout eten. maar als je het dan een week niet doet ofzo dan blijft het effect niet, je moet het wel blijven doen

5 likes

Anastasia brow freeze gel is mn holy grail. Die uit de tube, niet t potje!

2 likes

Good to know! Ga ff kijken morgen, thanks voor alle tips!

Van welk merk is die van jou?

1 like

ik heb hem bij haruharu gekocht, die met rozenkwarts (ze hebben er meerdere maar die zag er leuk uit). volgens mij heet het merk iets van coucou club

1 like

Ik zie iedereen retinol kopen maar waar gebruiken jullie dat voor? en zien jullie verschil?
Ik heb geen slechte huid alleen een beetje droog dus vraag me af of het zin heeft.

3 likes

Ik heb een tijdje die van the ordinary gebruikt maar zag niet echt wat gebeuren eigenlijk. Nu weet ik niet wat nog meer goed is voor een gevoelige huid dus ben ik maar gestopt :smiling_face_with_tear:

Ik gebruik het om pigmentvlekjes te verminderen en mijn huid sneller te laten herstellen na puistjes/wondjes. Als het om droge plekjes gaat is het volgens mij niet het juiste product. (maar ik ben geen expert)
Hyaluronzuur is vochtinbrengend dus misschien is dat iets voor je

1 like

Ik heb net een freckle pen gekocht om mn eigen sproetjes wat meer uit te balanceren op sommige plekken en het werkt zo goed, ik kan gewoon niet zeggen welke echt zijn en welke nep.

1 like

Oeh welke heb je?

1 like

@Nude @Takkie @Blablabla Dankje, kan ik het weer uit m’n hoofd zetten haha

2 likes

Amber Cedarwood is t!

1 like

Met een gevoelige huid vind ik azelaic acid hier ook goed voor werken. Ik heb nu die van facetheory maar ik vond die van revox ook fijn.

1 like

Is er een verschil tussen of je bijv Etos salicylzuur 2% gebruikt of bijv van Paula’s choice?
Je zou zeggen dat er van beide 2% werkzaam in zit, dus op hulpstoffen na hetzelfde… of is er dan nog een ander groot verschil wat die 25€ verklaart haha. Een groot deel van de ingrediĆ«nten komt ook overeen.

Zelfde vraag ik mij bijvoorbeeld af voor niacinamide…
op Google werd is niet veel wijzer haha

Bij Etos is het tweede ingrediƫnt alcohol denat, dus die zou ik sowieso laten staan. Daarnaast staat bij PC de salicylzuur veel hoger op de ingredientenlijst, en die lijsten zijn op volgorde van hoeveelheden.
Er valt vast meer over te zeggen, maar dit viel me meteen op.

5 likes

Maar het percentage zegt dan dus niet zoveel? Leek mij dat 2%, 2% is. Maar dat dus niet

Het verschil in prijs zit ook in de kwaliteit van de ingrediƫnten, niet alleen in de samenstelling ervan.

3 likes