Wat dat betreft is dit ook een interessante, een kopie van die bekende rode peeling van The Ordinary:
https://www.amazon.nl/gp/product/B0B1DP5M9N/ref=ewc_pr_img_1?smid=A2SKDY9LHWN9K0&psc=1
Wat dat betreft is dit ook een interessante, een kopie van die bekende rode peeling van The Ordinary:
https://www.amazon.nl/gp/product/B0B1DP5M9N/ref=ewc_pr_img_1?smid=A2SKDY9LHWN9K0&psc=1
Volgens mij heb ik je dat eerder horen zeggen en ik blijf dat wel interessant vinden. Omdat dat jaren de marketing van dure vitaminemerken is geweest, terwijl artsen inmiddels zeggen dat het geen reet uitmaakt omdat de vitaminen gewoon allemaal hetzelfde zijn.
Hoe zie jij dat dan? Kan de ene soort vitamine d betere kwaliteit hebben dan de andere? En kan de ene soort salicylzuur van betere kwaliteit zijn dan de andere? Of blijft het gewoon dezelfde stof en zijn het de overige ingrediënten die de verschillen bepalen tussen producten en daarmee mogelijk ook een verschil in kwaliteit?
Nee het kan wel verschillen. Vergelijk het met dingen uit de keuken, bijv koffie is heel vaak 100% arabica, olijfolie is 100% olijfolie.
Toch kan het een wereld van verschil zijn in smaak. Zo is het ook met de ingrediënten in huidverzorging. Daarnaast de research die erachter zit en de kwaliteit van de formulering.
En even op een eerdere post: je moet niet altijd eindigen met je zonnebrand. Zonnebrand met chemische filters kan je beter direct op een schone huid aanbrengen omdat ze een reactie aangaan met de cellen in de bovenste huidlaag. Vooral bij zonnebrand met antioxidanten etc. Als je er al allemaal crèmes op hebt gesmeerd werkt dat niet. Fysische filters wel bovenop.
Het zijn ook de overige ingrediënten die de prijs en de kwaliteit bepalen. Want zijn het alleen opvullers om van die ene werkzame stof een smeerbaar product te maken of zijn het stoffen die ook goede dingen voor je huid doen waardoor het product dus meerdere functies vervult.
Plus: hoe groot kan een bedrijf ingrediënten inkopen. Want ook dat bepaalt de prijs. Niet alleen de kwaliteit.
Daarnaast: er kunnen kwalitatief goede ingrediënten gebruikt worden, als er te veel geproduceerd wordt en vervolgens staat het lang en te warm in de opslag, heb je er nog niets aan. Producten van wereldwijde leveranciers met snelle doorloop hebben dan een voordeel, boven indie-producten.
Kortom, het is heel onzinnig om te zeggen dat goedkoop altijd minder is dan duur. Het kan een indicatie zijn, en doe vooral waar jij blij van wordt.
Ik haal vaak dit erbij als ik mensen uitleg dat ik ze neutrale vette creme op recept kan geven, maar dat iets uit de drogist waarschijnlijk beter bevalt. Zo stel ik me dat ook voor bij andere huidproducten.
Welk product te kiezen ?
De vettende producten hoeven niet perse basis crèmes of zalven op recept uit de apotheek te zijn. De cosmetica industrie verkoopt complete huidverzorgingslijnen die allemaal beter zijn gemaakt, beter uitsmeren, prettiger ruiken, veel sneller in de huid trekken en vaak ook nog goedkoper zijn dan zalven en crèmes die op recept worden verstrekt. Het enige nadeel aan deze producten is dat er componenten in zitten waar patiënten allergisch voor kunnen zijn zoals wolalcoholen, parfum (fagrances), en vele andere allergene componenten.
Ik vind lippenbalsems in tubes/potten altijd beter dan de stick versies (aquaphor, vaseline, eight hour, laneige etc) maar vind het onhygiënisch om daar met vieze handen in te gaan, dus gebruik die alleen thuis. Nu heb ik van die mini lipgloss containers besteld waarin ik t kan stoppen en dus mee kan nemen buitens huis en t voelt echt als een persoonlijke overwinning dat ik hier opeens op kwam
Goed idee!!
Heb je een link? Hoe krijg je het in die lip gloss containers?
Gewoon via Amazon besteld! En ik heb nog wel van die mini spatels en anders met de achterkant van een theelepel ofzo?
ik stip gewoon mijn lippen aan met zo een balsems eigenlijk, beetje raar beeld in het openbaar maar het is wel properder
Heeft iemand ervaring met het vitamine c serum van de Etos (hun eigen merk)?
Ik gebruik nu die van L’oreal. Die van Etos is natuurlijk een stuk goedkoper, dus ben benieuwd of die ook goed werkt.
Ik gebruik hem nu een maand of 3 dagelijks. Ik vind hem fijn, maar doe niet te veel op, want dan wordt het een beetje plakkerig. Verder prima tevreden, maar ik heb daarvoor geen ander vitamine c serum gebruikt dus lastig te vergelijken.
Nog bedankt voor deze tip, mijn huid is inmiddels al enorm opgeknapt! Eerst Cetaphil geprobeerd maar daar werd het alleen maar erger van, bij de Toleriane voelde ik direct dat het heel verzachtend was, wat een fijne créme!
Haai
Aanraders gezocht voor waterproef mascara en remover. Thanks
Wat voor borsteltje vind je fijn
Plastic
Ik wil even deze crème tippen voor mensen met een vette huid. Ik heb echt veel crèmes geprobeerd, tijdelijk aan de roaccutane gezeten, maar mijn huid bleef vet. Ik gebruik hem nu een week en mijn huid voelt nu gewoon normaal aan het einde van de dag.
Vind het niet perse hydraterend maar vooral matterend.
Ik weet niet of het borsteltje voldoet aan je wensen, maar L’Oréal Lash Paradise is erg fijn! Ik heb zelf geen ervaring met de waterproof variant, maar die schijnt ook goed te zijn.
Ja eens, heb de waterproof variant en blijft goed zitten!
Ik vind de Essence Lash Princess in de waterproof variant echt super fijn en ik gebruik de Garnier 2-fasen remover (klein paars flesje) en werkt beide echt top