Hoop dat het is wat je zoekt
Ik hoop dat iemand mij even kan helpen met mijn ochtend routine. Ik heb namelijk bij Paula’s Choice het 25% Vitamin C + Glutathione Clinical Serum gekocht en wil deze gaan toevoegen aan mijn ochtend routine maar weet even niet zo goed wat de beste plek is. Mijn routine is als volgt;
- wassen met alleen water
- gezicht vochtig houden
- Hada Labo Gokujyun Premium Lotion
- Cerave dagcreme
- Biodermal zonnebrand
Op welke plek kan ik het serum het beste aanbrengen?
Die lotion is waterig toch? Meer een toner? Of haal ik ‘m door elkaar met wat anders. Want dan zou ik zeggen daarna, voor je dagcrème.
Na de Hada Labo, voor de dagcrème.
Ik ben aan het overstappen naar korean skincare. Nadat ik mijn gezicht heb gewassen met een olie, gebruik ik nu deze gelreiniger. Maar die is nu op dus ik zoek iets vergelijkbaars. Ik heb al gekeken bij koreanskincare.nl maar ik zie door het bomen het bos niet meer. Ik zoek dus een cleanser voor acne gevoelige huid, die mijn huid niet uitdroogt. Wellicht iemand hier een tip?
Ik ben heel blij met m’n skin recovery cleanser van Paula’s choice. En lees ook heel veel mensen die de CeraVe Hydrating cleanser gebruiken. Maar beiden geen Korean skincare en niet specifiek tegen acne.
Ik zie dat COSRX een Salicylic Acid Daily Gentle Cleanser heeft met goede reviews. Ook een bekend merk. Wellicht is dat iets?
Ik vind het serum helaas niet fijn voor mijn gecombineerde huid. Ook de verpakking vind ik heel onhandig werken.
Ik heb de droogshampoo laatst samen gekocht met die tanning mist. Ik krijg helaas heel veel jeuk van de droogshampoo, zou m niet aanraden. Ook zie ik m best duidelijk zitten terwijl ik dit met andere droogshampoo’s niet heb. Ben eigenlijk niet tevreden en zeker voor die prijs zou ik 'm afraden. Dan zou ik de Colab Extreme aanraden, doet precies wat je vraagt en dan zonder de jeuk etc, voor minder €€€
Edit: zie nu dat @Nude deze ook aanraad en je 'm al besteld hebt haha. Nouja hier nog een fan dus
Wow ik dacht echt dat ik de enige was, maar gelukkig ligt dat niet aan mij en m’n gevoelige hoofdhuid dan.
Cerave!
Oh jij hebt dat ook dus! Ik heb niet eens een gevoelige hoofdhuid maar heb er ook last van. Er kwam een bericht vanuit de opvang van mn kind dat er luizen waren, heb zelfs even gedacht dat ik ze had . Maar nee, kwam later achter dat het de droogshampoo was.
Jammer! Dan sla ik die over.
Misschien ook even kijken in het topic Asian Skincare?
Zie je al iets van resultaat van het Sweed serum? Denk erover om het ook aan te schaffen, de korting bij Douglas is weer terug.
die van cosrx met wit en rode verpakking, iets van daily cleanser ofzo ook met salicylzuur
I was today years old leuk, gelijk het hele topic even bijgelezen
Edit: heb vroeger eens geleerd dat een cleanser met actieve ingrediënten niet zo handig is, omdat ze maar zo kort op je huid zitten en daardoor weinig bijdragen. Is dat anders voor iets als BHA? Of hyaluronzuur?
Zie nog niet echt verschil, maar misschien is drie weken ook te kort, vergeet het ook af en toe
Heb de Oil-Free ultra moisturizing lotion van COSRX nu een week in gebruik. De rest van m’n skincare heb ik niet aangepast.
Review
Vind de geur best even wennen. Hij ruikt licht naar vochtig hout. Niet echt vies, maar ook niet lekker. Na een week stoor ik me er wel minder aan.
Had vooral verwacht dat de lotion zou hydrateren, maar van het kalmerende aspect had ik weinig verwachtingen. Maar eigenlijk merkte ik na een dag al dat de roodheid in m’n huid minder werd. Dit is helemaal te zien icm exfolianten / spf waar alcohol in zit (niet handig, I know, ben nog opzoek naar een goed alternatief). Echt super fijn. In het begin van de week vond ik m’n gezicht ook echt een beetje bleek om te zien Kreeg ook complimenten over m’n sproetjes. Die vallen nu meer op omdat de roodheid minder is.
Hydrateren doet de lotion ook goed. De eerste dagen leek ik meer nodig te hebben, alsof het in m’n huid verdween? Nu kan ik met minder af. Je wilt vooral in de avond ook niet teveel aanbrengen, want dan blijft het een beetje plakken. En bij teveel ga ik er een beetje door zweten. Vind hem wel heel fijn onder m’n spf overdag, die heel mat is maar door de lotion heb ik toch een lichte glow. Mijn huid voelt niet meer trekkerig of droog, maar vol en zacht. En de gelstructuur zorgt voor luchtigheid.
Ofwel, blij mee! Twijfel of ik deze op moet maken en daarna pas een andere ga testen, of dat ik ze naast elkaar test (en dan drie producten open heb straks)
Ik heb de tip inderdaad vaker voorbij zien komen. Maar ik heb deze cleanser al gehad en was niet tevreden. Ik heb meerdere producten van Cerave gehad en was not impressed. Denk dat de producten geen match zijn voor mijn huid.