Het Beautytopic #4

In de reviews zeggen meer mensen dat het stinkt, zie ik. Hoort denk ik zo haha.

Ik weet niet of dit onder beauty valt maar naar mijn idee kwam dit topic het beste in de buurt: welke boobtape bevalt het beste ?

1 like

Ahh shit, ik was aan het sheasplainen blijkbaar, haha. Maar good to know! Heb zelf van natural heroes, heb jij daar ervaring mee?

Ik draag weinig make-up en sowieso nooit lipstick, maar begin dit toch wel te missen. Ben op zoek naar een lipproduct dat een mooie glans en verzorging geeft en dit mag ook wel een (subtiel😅) kleurtje hebben. O en het liefst lang blijven zitten. Heeft iemand de gouden tip?

2 likes

Ik denk dat iets dat lang blijft zitten eigenlijk niet kan verzorgen of glanzen.
Maar subtiel, verzorgend en licht glanzend en redelijk houdbaar is voor mij de Clarins instant light natural lip perfector.

`Link

1 like

Niet verkrijgbaar in Nederland, maar wel in o.a. Duitsland en Frankrijk: de Rare Beauty Stay Vunerable Glossy Lip Balm. Ik heb erg droge lippen, in de winter altijd velletjes en in de zomer ook geregeld, maar met deze gaat het goed! Ik heb zelf de kleuren Nearly Rose en Nearly Mauve, maar alle kleuren zijn mooi! Het zijn alleen geen felle kleuren, al lijkt dat in de verpakking misschien wel zo.

3 likes

Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga me er even in verdiepen en bestellen

2 likes

omg deze namen :face_vomiting:

4 likes

Daar doen ze bij Kruidvat niet moeilijk over is mijn ervaring (terugbrengen en geld terug dus).

Ik ga donderdag naar de dermatoloog om mn moedervlekken te laten checken, maar wil eigenlijk ook vragen of ik tretinoide kan krijgen. Ik heb rosacea, pigmentvlekjes en zou het uiteraard ook ideaal vinden voor huidveroudering. Doen ze daar moeilijk over als je dit gewoon zo vraagt?

Mijj dermatoloog deed daar wel altijd moeilijk over, omdat ze maar 15 min. per patiënt hebben.

2 likes

Ik vind dat eigenlijk ook niet meer dan normaal dat ze het niet zo 1 2 3 voorschrijven? Het is best een heftig product waarvan je wel moet weten hoe en wat qua gebruik. Denk ook dat er door social media over bepaalde producten te simpel wordt gedacht en mensen het gewoon klakkeloos (willen) gebruiken terwijl en waarschijnlijk ook wel andere alternatieven zijn die zachter zijn voor de huid ofzo

5 likes

Ik had de vraag van Nude verkeerd gelezen, mijn antwoord ging alleen over of je voor twee verschillende dingen kunt komen :sweat_smile:
Ik gebruik geen tret voor mijn rosacea.

4 likes

Dit en het gaat ook om verzekeringsgeld wat aan cosmetische doeleinden wordt uitgegeven. Dus onnodige zorg.

@Nude rosacea en tretinoine is sowieso niet de beste combinatie, ivm de gevoeligheid van de rosacea en de huidreacties die je kan krijgen van tretinoine. Zou dan eerder voor een middel tegen rosacea gaan, zoals ivermectine via de dermatoloog. Voor de pigmentvlekjes zou je laserbehandelingen kunnen ondergaan, meteen goed voor de rosacea. Maar wel voor eigen kosten.

2 likes

Ah oke good to know! Ik las online dat tret ook voor rosacea wordt voorgeschreven. Maar beter niet dus? Nouja ik bespreek het wel even met dr en dan hoor ik het vanzelf!

4 likes

Ik vind die van Litchy het fijnste, maar komt vooral omdat die wat breder is en daardoor goed blijft zitten

1 like

In het algemeen wordt tretinoine vergoed, ligt wel aan de indicatie. Ben geen arts, maar zoals ik het zo lees zou de vraag zijn om het op de indicatie rosacea voor de schrijven, waarbij tretinoine geen eerste en ook geen tweede keus is. In dit geval is de kans wel groot dat het uit de basisverzekering komt.

Ik heb het 2 jaar geleden voor mijn acne gekregen, maar mijn huid kon er helaas niet tegen, hoe goed ik het ook opbouwde. Lang leven botox.

1 like

Heb je nu Botox tegen acne? Hoe werkt dat?

1 like

Oh nee sorry dat was niet duidelijk opgeschreven. Voor het anti aging effect. Voor de acne heb ik roaccutane gekregen, maar het is helaas weer helemaal teruggekomen.

Ik heb altijd een glimmend hoofd die toch ook wel eens trekkerig aan kan voelen als ik het niet hydrateer. Hebben jullie nog tips voor een fijne dagcreme?

1 like