Het Beautytopic #4

Dat trekkerige gevoel is vaak een teken dat je huid vochtarm is, alleen een crème gaat dan niet genoeg zijn. Volgens mij is het zelfs ook zo dat als je huid zo droog/vochtarm is hij talg aan kan gaan maken als een soort beschermlaagje, waardoor mensen dus denken dat hun huid vet is terwijl ze gewoon vocht nodig hebben.
Wat gebruik je nu al? Zou kijken naar een serum met hyaluronzuur, ordinary bijv, en daar een crème bij gebruiken. Wel op een licht vochtige huid aanbrengen, hyaluronzuur zuigt vocht op als t ware, op een droge huid doet het nagenoeg niets.

3 likes

Mij lijkt rosacea en tretinoïne ook echt geen goede combinatie, zeker nu het zomer wordt. Ik zou ook niet zomaar in de tret duiken maar retinoïden opbouwen van mild naar sterk, als je er per se aan wilt.

Sowieso vind ik de hype over tretinoïne overtrokken! Het is één van de weinig middelen tegen huidveroudering waar genoeg studies naar zijn gedaan om te bewijzen dat het werkt, maar dat betekent niet dat het de Heilige Graal is, of dat het ook effectief het beste is (voor iedereen).

4 likes

Is een laag percentage retinol in dit geval dan een betere keuze denk je?

Aangezien je toch al een afspraak hebt staan bij de dermatoloog zou ik de kans aangrijpen om het die direct te vragen! Maar ja, ik ben zelf in elk geval altijd voor de mildst mogelijke aanpak als het gaat om huidverzorging, beginnen met retinol (en dan niet eens direct elke dag, rustig aan!) lijkt me voor een gevoelige huid het fijnst. Ik gebruik zelf Adapaleen en heb dat ook over maanden opgebouwd tot 4 avonden in de week zonder buffer eronder, erg blij dat ik het rustig aan heb gedaan en mijn huid niet onnodig heb geïrriteerd!

2 likes

Goede tips! Ga het zeker even vragen bij de dermatoloog morgen!

3 likes

Welke soort laser helpt hier goed tegen, in jouw ervaring?

1 like

Geen @PizzaFunghi, maar eigen ervaring: IPL heeft bij mij heel goed gewerkt tegen hyperpigmentatie en rosacea/roodheid.

1 like

Voor gewone zonneschade is een gewone IPL prima zoals hierboven wordt gezegd. Hoe donkerder de plekjes hoe makkelijker ze te behandelen zijn. Als ze nog heel licht zijn is het moeilijker. Met IPL kunnen vaatjes en roodheid in 1 behandeling tegelijkertijd aangepakt worden.

Let alleen wel op, het begint nu mooier weer te worden en als je gebruind bent kunnen er complicaties optreden.

Ik heb ervaring met de Harmony, m22 en inmode. Allemaal prima.

2 likes

Thanks voor deze tip! Ik heb net ‘in a mood’ gekocht en hij voelt echt aan alsof hij lang blijft zitten.

2 likes

Ik gebruikte een tijd geleden een aha/bha toner en dat werkte supergoed voor mij, maar toen was ie op en had ik een halfjaar het niet gebruikt. Maar had echt een vervelende huid nu dus onlangs weer een nieuwe toner gekocht en serieus na 4 dagen al zoooveel verschil. Had last van eczeem/rosacea met veel bultjes, en nu is m’n huid alweer zoveel gladder. Ben benieuwd of het ook de roodheid op termijn nog wat af laat nemen.

Echt een teken dat ‘niets’ aan skincare doen niet werkt voor mij haha

5 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Nagellak #3

Mijn bronzer kwast is echt aan vervanging toe, iemand tips voor een fijne?

https://www.douglas.nl/nl/p/3001044552

Ik vind deze heel fijn. Het is een kleinere kwast, en dat vind ik fijn. Wil je liever een grote? Dan is deze fijn:
https://www.douglas.nl/nl/p/3001044429

5 likes

Welke gebruik je nu?

2 likes

Even op mijn eigen bericht reageren, ik kreeg deze als tip en die is werkelijk top, nog beter dan die van Avène:

Ik zit alleen tussen twee kleuren in, ik heb nu toch de tint lichter besteld en hoop dat ik met mengen de ideale kleur krijg.

4 likes

Shit ben echt verpest nu. Heb een beetje op de gok een lipliner van 2 euro bij mn zalando bestelling gedaan en ik heb net een beetje mn cupidoboog overlined en boom lipfillers. Nu kan ik nooit meer dit niet doen wat een magie!!!

2 likes

Hallo welke liner is dit???

2 likes

Hallo tis de bh cosmetics download lipliner in de kleur disclosure!! Ik weet nog niet hoe lang ie t volhoudt want net binnen maar hij komt verrassend goed in de buurt bij mn eigen lipkleur.

1 like

Heb je heel toevallig ook de Erborian CC Red Correct geprobeerd?

Ik twijfel tussen de BB Creme en de CC Red Correct omdat ik wat lichte roodheid heb - maar tegelijkertijd wel een beetje coverage wil :sweat_smile:
Of doet de BB Creme dat ook goed?

3 likes

Ik vind de BB cream een mooier effect geven, volgens mij is de cc cream red correct groenig en als je daar dan niets overheen draagt geeft het bij mij toch altijd beetje grauwe kleur.

1 like