Het Beautytopic #4

Uit financiële redenen overweeg ik mijn skincare te switchen van Paula’s Choice en Dermalogica naar Vichy en La Roche Posay. Heeft iemand hier ervaring met zo’n switch? Of hebben jullie fijne andere merken in een iets lagere prijsklasse? Ik heb een vette huid met onzuiverheden.

1 like

Ik heb deze ook en gebruik ‘m ook graag, maar vind net als jij dat ie wat oranje is. Ik meng daarom met een beetje dagcreme, dan is de dekking net wat minder en daarmee wordt ook de kleur beter. Voor mij althans, maar zou een tip voor jou kunnen zijn?

3 likes

Ik heb een mix van Paula’s Choice, La Roche Posay en Cerave. Misschien kun je ook bij Cerave kijken? Of bij The Ordinary? Ik heb zelf veel gehad aan sproetonline. Zij geeft fijn huid advies en daar zitten ook betaalbare producten/merken tussen.

3 likes

In de eerste plaats naar een fijne matterende dagcrème. Bij voorkeur met SPF erin. Ik ga zeker ook eens naar Cerave kijken. Bedankt ook @tuthola

6 likes

Zeg, bewaren jullie skincare echt in de koelkast? Ik heb nu een potje retinol van the ordinary gekocht en zie nu ineens dat het gekoeld bewaard moet worden…

2 likes

Nee, alleen nagellak omdat het anders zo stroperig wordt. De rest gewoon in de badkamer

3 likes

M’n retinol wel (ik deed het eerst nooit en toen had ik ineens een soort aha-erlebnis dat soortgelijke stoffen die ik in het lab gebruik het na een paar keer lang buiten de vriezer zijn geweest opeens niet meer werkten dus nu volg ik maar braaf de verpakking).
Maar moet vaak savonds toch ngo even m’n ontbijt maken dus dan doe ik ook m’n retinol, en gebruik het toch niet dagelijks

2 likes

Dan kan ik de tinted moisturizer van Laura Mercier echt aanraden. Vond ik in ieder geval heel fijn! Ik droeg er zelf wel de primer onder.

3 likes

Thanks voor de tip! Heb hem meteen besteld en kreeg 5 min later al een bericht van DHL dat ze de bestelling hadden ontvangen. Mijn vorige spf en dagcrème waren op basis van siliconen en mijn favoriete foundation is op waterbasis, hierdoor ging het altijd pillen. Wat een verschil is dit :heart_eyes:

3 likes

ok ik heb het nu toch maar in de koelkast gezet, gelukkig is dat drie stappen van de badkamer af

3 likes

Wat fijn!! Prettige verpakking ook he. Let the summer begin.

1 like

Weet iemand een fijne vochtinbrengende crème of serum, geschikt voor een (acné en eczeem) gevoelige huid? I’m lost.

3 likes

Verft iemand zn wenkbrauwen met refectocil 3.1 light brown? Is dat ook een assige tint?

Ik doe het met 3 brown en laat het maar 2 minuten erop zitten, maar ze zijn dit keer zwart geworden :joy: Heb echt twee rupsjes voor mn gevoel nu. Na een paar dagen is dit wel een mooie kleur, maar ik dacht misschien kan ik die twee mixen dat dan het meteen goed uitpakt.

Niet meer, omdat die een veel te oranje ondertoon heeft, in vergelijking met gewoon bruin.

De tip is de grijs 1.1. Die maakt het wat lichter, en vooral assiger! En je kunt mengen in je eigen verhouding. Ik doe 1/3 zwart, 1/3 grijs, 1/3 bruin en dan gaat het goed. Maar heb net nieuwe highlights, dus nu doe ik 1/2 grijs, 1/3 bruin en een drupje zwart, als dat nodig is. En naarmate ik donker wordt, kan het zwart weer iets meer.

5 likes

Ohh hele goeie tip! Ik wil namelijk geen warme ondertoon. Dank je wel!

3 likes

Ik heb mijn oogschaduwpaletten uitgezocht. Alle paletten die echt te oud zijn, zijn allemaal weg (ik heb ze allemaal gebruikt dus doneren was helaas geen optie). Heb alsnog flink wat over, maar dit is wat ik nu nog heb.

19 likes

Haha wow die onderste collectie, heb je nog specifieke aanraders van Natasha Denova voor wat meer alledaags gebruik?

1 like

Misschien vichy mineral 89 (hyaluronzuur) die werkt voor mijn gevoelige eczeemhuid heel goed. Het Wonder Releaf Centella Serum Unscented van Purito is ook fijn, maar alleen online te koop. Van Vichy kan je vaak wel een testertje krijgen om te zien hoe je huid erop reageert.

1 like

Ik meng 3 en 3.1 en vind het totaal niet warm uitpakken. Eerder assig. Maar misschien is het ook afhankelijk van welke kleur je wenkbrauwen zijn. Ik laat het gerust 5 tot 8 minuten zitten.

3 likes

Als je een midi palette wil zou ik voor het Glam palette gaan

Foto binnenkant

Voor de mini paletten zou ik dan gaan voor de mini Glam of de mini Nude

foto's binnenkant

Glam

Nude

4 likes