Het Beautytopic #4

Heb jij nog een specifieke tip voor een counter? Ik heb dat dus altijd al een keer willen doen, maar ik vind het echt moeilijk inschatten welke het fijnste is?

3 likes

Ik verf zelf m’n wenkbrauwen. In de ochtend smeer ik een bb cream op en gebruik ik kleurcorrector (ivm donkere kringen) en concealer onder mn ogen. Verder soms nog wat blush en een liptint of natuurlijk ogende lipbalm. Qua lipbalm kan ik Clinique Black honey aanraden voor een ‘my lips but better’ effect.

9 likes

Ik vind blush ook eigenlijk geen must hoor, zeker als je al rode wangen hebt (heb hetzelfde en draag het wel vaak maar het is niet m’n top 3 haha). Voor mij is dat:

• wenkbrauwgel met kleur (of wenkbrauwpotlood/poeder als je weinig haar hebt)
  • mascara (ik heb blonde wimpers dus dat scheelt echt veeel)
  • concealer (laat me er frisser en minder moe uit zien)
1 like

Ik vind zelf charlotte tilbury het fijnste, maar dat merk trekt me ook het meest aan. En de medewerkers daar (in mijn vestiging) geven ook tips over andere merken. Maar nars vond ik ook wel een goede, producten trekken me alleen minder aan qua uiterlijk

4 likes

In welke regio woon je? Scheelt echt per filiaal hoe de counters zijn qua personeel. Ik zou Charlotte Tilbury in mijn regio echt afraden want ik vind die meiden echt heksen ondanks dat de producten echt super fijn zijn. Waar @Karl_Lagerfeld gaat zijn ze dan weer wel heel leuk.

6 likes

Rotterdam. Maar Den Haag is ook prima en ik moet binnenkort ook weer een paar keer in Amsterdam zijn dus daar kan ik ook heen gaan.

3 likes

Ik heb het een keer gedaan bij Hourglass in Eindhoven en dat was echt een lieve schat :smiling_face_with_three_hearts: ging wel ruim €300 lichter de deur uit dus weet niet of het in die zin een tip is :sweat_smile:

3 likes

Ik ben minder make-up gaan dragen, maar concealer heb ik wel écht nodig voor mijn donkere kringen. Alleen heb ik heel snel dat het in de lijntjes trekt, ook al smeer ik braaf gezichtscrème, oogcreme, gebruik ik een primer en poeder ik het licht af.

Hebben jullie nog een gouden combinatie qua crème, primer of concealer? Ik gebruik nu Catrice true skin, oogcreme met vitamine C van Balea en grip primer van catrice of essence.

2 likes

Ik ben in Spanje en ik ga proberen Tretinoïde te halen bij de apotheek.
Zijn er meer dingen waar ik aan kan denken nu ik hier ben op beautygebied
Sephora hebben ze hier natuurlijk, maar ik hoef geen make-up. Echt gezichtsverzorging :geek:

2 likes

Ja, oogcreme, concealer aanbrengen met een concealer-sponsje (zo dun mogelijk) bananapowder van de Hema aanbrengen met een puffer. Echt zo erin ‘duwen’ Of hoe heet zo’n ding, zo’n zacht fluffy sponsje. En dan met een kwastje nog afpoederen met een transparante vaste poeder, bijvoorbeeld van Catrice.

5 likes

Misschien een vollere oogcreme proberen? Dat had ik vanaf mijn 30ste ineens nodig.
En bij mij werkt de primer van Laura Mercier goed onder mijn ogen creasen.
Of deze concealer van Lumene, die creast helemaal niet. Dekking is wat lichter maar natuurlijk en mooi en wel op te bouwen.

1 like

Ah ja dit doe ik allemaal wel al, maar niet met banana powder. Ga ik proberen!

@Huismus thanks!

Hopelijk is dat dé truc!

2 likes

Welke counter raad je wel aan omgeving Eindhoven?

3 likes

Oehh misschien dat ik dit ga doen! En heel erg bedankt voor alle tips allemaal!

1 like

Not me die al weken alleen onder de regendouche kan douchen omdat we te lui en te skeer zijn voor de reparatie van de andere douchekop :cry:

1 like

Ik had dat ook met die zonnebrand, bij mij ging het rullen. Geen idee waar het aan lag. Ik heb ook een aantal andere Koreaanse zonnebranden gebruikt en daarbij had ik het probleem niet, alleen bij deze en Bioré.

1 like

Waarom wil je eigenlijk een Koreaans merk als die van Cerave goed bevalt? Ik zou die dan gewoon blijven gebruiken.

Mbt gebruik, misschien laat je het niet lang genoeg intrekken? Dan wil het bij mij ook nog wel eens gaan rullen.

1 like

Laura Mercier, vooral de countermanager is echt 🫶🏼 Meisje bij Nars met zwarte krulletjes is ook heel goed.
En verder in de Bijenkorf weinig, vind de sfeer daar heel vervelend. :grimacing:
Ligt er een beetje aan wat voor advies je wil hoor, bij Douglas werkt ook een leuk meisje met donker haar tot dr schouders in een bob, zij is goed in make-up en een iets oudere blonde vrouw is goed in skincare.

2 likes

Zijn dat nou… affiliate links? :joy: