Het Beautytopic #4

Bedankt voor de input. Nu smeert ze bodycream en een of andere roze jelly scrub op dr huid omdat ze dus geen idee heeft maar wel mee wilt doen. Net als wat make-up. Dus denk dat alles al een verbetering is.

Heb een cleanser en een basic crème van Cerave gehaald. Wil inderdaad niet allerlei serums doen want lijkt me niet goed voor zo’n jonge huid.

3 likes

Vind ik ook.

2 likes

Mijn kind van bijna 9 krijgt zo’n snowfairy douchegel, een bruisbal en een zacht scrubje voor haar lichaam voor kerst van Lush. Daar maak je haar heel blij mee. Niks voor haar gezicht hoor. Alleen soms Nivea uit dat blauwe blikje als ze een droger gezicht heeft.

@Panda misschien vindt zij zoiets ook hartstikke leuk?

Edit: oh zie dat je al een cleanser hebt gekocht.

2 likes

Lijkt me ook heel leuk, en 9 jarige Panda was daar ook heel blij mee geweest.

Helaas is skincare op TikTok nu ontzettend populair en is het voor de ouders niet meer tegen te houden/ terug te draaien. Dus dan liever iets goeds voor haar huid dan de leuke/populaire dingen.

Ga het nog aanvullen met wat frutsels; lipbalm, haarband, scrunchie etc.

6 likes

Waarom niet? Je kunt het als ouder toch gewoon uitleggen en het niet voor je kind kopen? En het wegnemen als ze het zelf gekocht hebben? Wie is hier nou ‘de baas’ toch zeker geen 10 jarig kind. En misschien je kind ook niet op zo’n jonge leeftijd op TikTok laten kan ook helpen.

37 likes

Ik ben op zoek naar een nieuwe nachtcrème. Ik gebruik nu wake up beautiful van Pacifica. Ik ben er heel tevreden over alleen nu het kouder wordt merk ik dat het niet voedend genoeg is is. Mijn huid wordt snel droog, en ik heb ook een acnegevoelige huid. Daarbij ben ik ook midden 30. Heeft iemand een tip, mag zo rond de €40 kosten.

3 likes

Ik vind deze heel fijn. In de zomer gebruik ik deze als nachtcrème en in de winter draag ik hem ook onder mijn SPF als m’n huid droger is.

2 likes

Ben ik met je eens. Ik ben hier niet de ouder en ga mij niet met de opvoeding bemoeien. Lijkt me niet de discussie voor hier.

Meisje was bij met de cadeaus die ze kreeg

9 likes

11-jarige ik stak de punt van mijn kohlpotlood in de fik om extra donker lijntje te kunnen zetten,
12-jarige ik heeft henna op de haren én wenkbrauwen geprobeerd,
En omfg volgens mij heb ik tot mijn 16e ofzo de body scrub van mijn moeder op mijn gezicht gebruikt :sob:

2 likes

Maar dat is toch heel want anders dan een hele skin care routine voor 30-plussers op je gezicht te smeren.

3 likes

Naar aanleiding van een post van @Karl_Lagerfeld

Ik had nog overal volop keuze uit, alleen van de Toner heb ik de laatste gepakt, betrof een filiaal in Zuid Limburg.

5 likes

Ik ben super positief verrast door de wenkbrauwverf van Action! Mijn Refectocil was op en ik was benieuwd - geen spijt van gehad. Er zijn drie kleuren: donkerblond, donkerbruin en zwart, en ik heb met zwart haar de donkerbruine gebruikt. Ik was bang dat het rood uit zou slaan, maar de kleur is gelukkig erg assig. De verpakking bevat alles wat je nodig hebt, is genoeg voor ongeveer 15 verfbeurten en kost volgens mij 3 euro.

8 likes

Wil je laten weten hoe lang het blijft zitten? :raised_hands:t2:

1 like

Ja ik ben ook enthousiast over de kleur maar merk wel dat het veel minder lang houdt dan Refectocil. Na een paar dagen is het echt al vervaagd

1 like

Van je wenkbrauwhaar, of van je huid? Bij mij blijft niks op de huid zitten, ik gebruik het ook alleen voor mijn haar (ik heb een witte streep door mijn wenkbrauw). Heb het daarom maar 5 minuten laten trekken (aanwijzingen zeggen 5-15 min), dekking op de haren lijkt heel erg goed.

Nee echt op de haren. Eigenlijk is het effect na een paar dagen al weg, ondanks lang intrekken.

3 likes

Gebruik je bijv een oliereiniger of exfolierende producten? Dat kan er ook voor zorgen dat het minder lang houdt.

1 like

Nee. En ik bedoel dus dat het veel minder lang houdt dan de Refetocil die ik normaal gebruik, niet wenkrbauwverf in het algemeen.

2 likes

Ik heb het nu 6 dagen erop zitten en mijn wenkbrauwen zijn nog steeds geverfd! Welke kleur heb jij gebruikt?

@Zitzak en @Kwal, even een vraag over refectocil. Hebben jullie ook dat je papje altijd een soort van klonterig blijft? Vind het aanbrengen ervan daarom echt lastig soms maar weet niet of t aan mezelf ligt.

2 likes