Het Beautytopic #4

Bij mij wordt het wel glad! Ik meng het al gelijk met het wenkbrauwkwastje waar ik het mee aanbreng.

3 likes

Gebruik je de cream of liquid voor het ontwikkelen? Ik had eerst de liquid en had dan wel eens klontjes, maar met de cream niet meer. Ik meng het met een tandenstoker haha en breng het aan met een oud wenkbrauwgelborsteltje.

3 likes

Ik meng zo lang door met het kwastje waarmee ik het aanbreng (schuin eyelinerkwastje) dat het glad wordt, maar dat duurt inderdaad wel even!

3 likes

Donkerbruin ook.

1 like

Ik vind skincare echt heel lastig. Word echt overweldigd door al het aanbod etc. :sweat_smile: Maar ik vind mijn huid op dit moment er heel dof uitzien. Ik heb ook best wat roodheden in mijn gezicht.
Ik ben nu ook de 30 gepasseerd dus ik heb het gevoel dat er toch wat meer aandacht aan moet besteden.

Ik heb ook een gevoelige huid. Dus gebruik nu vooral producten van La roche posay en Cerave. Ook producten gebruikt van Paula’s Choice en laatst ook een flesje retinol van Clay en Glow opgemaakt. Maar heb allemaal het idee dat het niet heel veel doet. Misschien ook omdat ik maar wat doe.

Heeft iemand tips hoe ik mij hierin kan verdiepen en/of waar ik naar kan kijken voor dofheid?

2 likes

Voor dofheid zou ik zelf kijken naar een hydraterend product zoals een serum of crème met hyaluonzuur, een exfoliant obv melkzuur, of glycolzuur (hoeft geen mega hoog percentage te zijn) en een vitamine C serum. Van een goed vitamine C serum krijg ik altijd een mooie glow, de exfoliant en extra hydratatie helpt tegen een doffe huid.

1 like

Heb je aanraders voor een vitamine c serum?
En bedankt voor de tips!

Als je geen budget hebt dan is die van Skinceuticals echt een van de beste. Maar een flacon is tegenwoordig iets van 170 euro voor 30ml. Dus die zou ik nog alleen in de sale kopen. Die van Mesoestetics is iets goedkoper, maar ook nog duur, en vind ik iets minder fijn t.o.v. de Skinceuticals. Heel veel vinden de Drunk Elephant vergelijkbaar met Skinceuticals, helft van de prijs, maar ik vond die 3x niks. Heb geen aanraders voor meer betaalbare vitamine C serums, krijg van alle andere die ik ooit heb geprobeerd irritatie (ook van die van Paula’s choice) en kan niet tegen alcohol in producten dus er valt al veel af voor mij.

Je zou wel op YesStyle kunnen kijken, dit een een website met Aziatische cosmetica en die zijn qua prijs/kwaliteit verhouding altijd wel goed.

2 likes

Vitamine C serum van Geek and Gorgeous is ook echt een aanrader. Schijnt heel veel te lijken op die van Skinceuticals . Heb best een hele gevoelige huid en dit irriteert totaal niet en helpt alles mooi egaal te houden.
Vind het merk helemaal een aanrader. Redelijk budget maar wel fijne producten.

Heb van het Skinceuticals serum ooit gratis proefje gehad en mijn huid deed het fantastisch op. Maar elke drie/vier maanden 170 euro kan ik echt niet verantwoorden naar mezelf. Het is niet dat het mijn leven veranderd.)

4 likes

Ik vind de vitamine c serum van Sunday Riley heel fijn. Is wat dikker en vind de geur een stuk fijner dan de meeste serums. Doet ook goed zijn werk :slight_smile:

2 likes

Budget vriendelijk zou ik even kijken bij Kruidvat eigen merk, zij hebben verschillende serums die niet duur zijn. De derma lijn is ook een aanrader.

1 like

Even een tip, deze pimple patches werken heel goed. En nu verkrijgbaar bij Kruidvat. Kocht ze normaal gesproken bij dm of online.

https://www.kruidvat.nl/hero-mighty-patch-the-original/p/6145249?_gl=116eyfcc_up*MQ…&gclid=Cj0KCQiA_qG5BhDTARIsAA0UHSIc7Z3WhOg9Rg_95WGoV4cICNJ-jpEOrPJngrlDbjNWWKM11gouDD4aAvBQEALw_wcB&gbraid=0AAAAACnuMonCxEONGkfnIWJi7vqBWkY8S

4 likes

Ik heb ook een droge gevoelige rode huid. Ik heb zo iets simpels gevonden en mn huid ziet er echt rustig en glowy uit. Na mn toner smeer ik een heel klein beetje (echt een halve doperwt) cetomacrogol creme en dan gewoon mn creme. Het is zo goedkoop, het proberen waard. Heb veel dure routines gehad, maar less is more denk ik soms wel

3 likes

Op kantoor staat de verwarming weer aan en mijn huid wordt zo ontzettend droog. Ik voel het gewoon trekken. In de ochtend gebruik ik een hydraterende toner, dagcrème en een spf. Nu wil ik eigenlijk ook wat op kantoor hebben staan, maar wat is dan handig? Een mist? Een crème? Ik draag geen foundation maar wel concealer onder mn ogen, blush en mascara.

Ja ik zou dan een lekkere hydraterende mist gebruiken voor tussendoor, wellicht een hyaluron serum voor in de ochtend/avond voor extra hydratatie.

3 likes

Ik zie net dat the body shop faillissement heeft aangevraagd maar ze kijken naar een doorstart.
Winkels zijn nog wel open vandaag.

1 like

Speelt toch al een paar maanden?

Vanaf 00:00 is heel veel €11 op de site van Mac. Zie iig al blushes, lipliners, fix+ en lipsticks met die prijs.

4 likes

Nu al te vinden, alleen moet je zelf alle dingen af.

Oeh ik heb nog een nieuwe blush nodig. Heeft iemand nog aanraders van mac? Ik gebruikte hiervoor chai van Laura Mercier met veel plezier. Dus een beetje oudroze qua kleur.
Zo op de site lijkt Melba me wel mooi passen.