Het Beautytopic #4

ik heb de elizabeth arden vanochtend uit de krochten van een kast getoverd en in 2x smeren weer zachte(re) lippen. Hele weekend dikke nivea en la roche posay cicaplast gesmeerd, maar dat deed helemaal niets…

1 like

Kan ook zijn dat er een schimmel of bacterie in zit. Misschien even de dokter vragen?

4 likes

Ik hoop dat het echt zo goed werkt, maar misschien werkt je Elizabeth Arden nu juist zo goed omdat je de hele week al hebt gesmeerd met die andere crèmes!

1 like

Bij mij werkte dit ook niet. Ik smeer nu weer elke avond een dikke laag uierzalf. Dit werkt het beste voor mij.

Maar ik heb gewoon droge lippen, geen gescheurde. Klinkt pijnlijk.

3 likes

Waar reinigen jullie ‘s avonds jullie gezicht mee? Ik merk dat ik gewoon echt te lui ben om helemaal bij de wastafel met water en een facewash aan de gang te gaan maar wil eigenlijk wel graag ‘schoon’ m’n bed in. Ik haal nu vaak een wattenschijfje met water of een beetje tonic over mn gezicht maar er is vast iets beters.

Mijn lippen zijn echt altijd kapot zodra de verwarming aan is. Met scheuren en stukjes etc gewoon echt goor en pijnlijk en de beste vind ik deze:
https://www.deonlinedrogist.nl/res/pr83664/wowm-@2x/312-312/okeeffes-lip-repair-cooling-relief-lip-balm-42gr-.webp

Die is echt fantastisch. Heb er meerdere. Andere zijn gewoon niet zo goed als deze en ik heb echt alles geprobeerd hoor. Het blijft ook wel 2 uur zitten. Ik doe het altijd op vóór ik naar buiten ga en voor het slapen en dan zijn m’n lippen soms zelfs een paar dagen heel. Tot ik het weer 1 keer vergeet.

3 likes

Er is nu 25 procent korting via Fenty en ik ga al een blush halen, maar zijn er wellicht andere aanraders?

1 like

De rode liquid lip in MVP, de gloss in Hot Chocolit, de bronzers, de butta drop body butter, de mascara en liquid liner.

5 likes

Fat water!

3 likes

Als ik echt lui ben gebruik ik een wipe van Neutrogena, te koop bij Kruidvat en jefrree star approved :sweat_smile: anders met een reiniger van cerave boven de wastafel. Heb toch de indruk dat dit beter reinigt dan een doekje

4 likes

@Spaarlamp thanks haha, ben alweer 100 euro lichter maargoed. :stuck_out_tongue:

Nou ja je doet nu ongeveer niks dus ik denk dat alles beter is dan dit. Ik heb ook nooit zin om m’n gezicht te wassen ‘s avonds maar uiteindelijk ben je mss 1 minuut bezig? Ik gebruik gewoon reiniger van Cerave. Maar dat vind ik zelf al minimaal dus als je dat al teveel moeite vindt dan houdt het op toch? :stuck_out_tongue:

2 likes

Nou ja ik doe niet niks? Ik haal het vuil er nu af met een vochtig wattenschijfje maar vraag of er betere alternatieven zijn die zonder water kunnen. Zoals idd bepaalde reinigingsdoekjes of misschien lotions die je met een watje gebruikt en niet af hoeft te spoelen.

Ik vind m’n gezicht wassen in de avond aan de wastafel gewoon niet zo prettig. Ik word er wakkerder van en alles wordt altijd nat (rondom de wastafel, haarlijn) en heb ook het idee dat ik dat schuim nooit zo goed van mn gezicht af krijg en dat er nog restjes achter blijven. Ik was m’n gezicht gewoon alleen onder de douche elke ochtend en na het sporten. Het is denk ik een beetje net als met tandenstoken: dat kost ook weinig tijd maar toch doen veel mensen het niet.

Maar je hoeft je gezicht niet vlak voordat je naar bed gaat schoon te maken he, kan ook bijvoorbeeld gewoon na het eten als je de deur niet meer uit hoeft. Misschien dat dat beter voor je werkt zodat je ook niet wakkerder wordt?

7 likes

Ik gebruik zelf deze reiniger: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-derma-hydraterende-reinigingslotion/p/5953680 en die kun je volgens de verpakking ook zonder water gebruiken. Zelf niet geprobeerd, alleen met water, maar misschien is het wat voor je!

3 likes

Je gezicht natmaken met een (warm) washandje, reinigen en dan het product er weer af halen met een washandje? Dan krijg je het ook prima schoon en heb je niet dat gespetter met dat water. Zo’n warm zacht washandje voelt een stuk prettiger dan een koude plets water in je gezicht.

Edit: oh ik lees dat je iets zoekt zonder water haha, sorry!

2 likes

Ik zeg ongeveer niks. En ik haalde uit je eerst post niet dat het erom ging dat je je gezicht niet nat wilde maken omdat je dat vervelend vindt, je zei dat het uit luiheid was.

1 like

Gewoon nadat je thuiskomt meteen doen
Zou er eerlijk gezegd niet zo moeilijk over doen sorry haha, gewoon een reiniger met water afspoelen klaar. Er komt kapot veel shit op je gezicht na een dag vooral buiten. Oh ja alleen een wattenschijfje met toner (laat laatje achter toch) of alleen water maakt je gezicht idd echt niet goed schoon

Als je naar alternatieven zoekt denk ik niet echt dat je die gaat vinden dan, als je geen water wil gebruiken om het iig af te spoelen
Beginnen aan die doekjes zou ik helemaal niet doen

Ik gebruik geen of minimaal make-up, in elk geval gebruik ik niks op m’n huid (foundation, blush of iets) en toch reinig ik mn gezicht iedere avond.

10 likes

Onder de douche gewoon met facewash. Of douche je niet ‘s avonds?

3 likes

Deze bij de Etos kopen en over je hele gezicht smeren incl ogen zodat alles loskomt

Deze natmaken en uitknijpen en alles wegvegen

6 likes