Als je de ingrediënten van die olie door een pore clogger checker tool haalt (bijvoorbeeld deze) dan zie je dat er meer dan 8 verstoppende ingrediënten in zitten. Ik zou dat nooit op mijn gezicht smeren maar iedere huid is anders…
Dankje!! Ga ik dan zeker niet meer doen.
Ik deed toen ik een hele droge huid had wel eens pure jojoba olie door m’n crème. Misschien is dat iets? Volgens mij is dat niet verstoppend.
Dat heb ik vorige week gedaan maar dat werd echt zon vette laag en mn huid nam dat niet op helaas
Zoeva of Morphe!
Mijn RT kwasten zijn wisselend, bij sommige kwasten begonnen de haren na een tijdje uit te vallen
Ik zou eerder naar een andere moisturizer (misschien de Bamboo Panthenol Cream van Purito of de Dynasty Cream van Beauty of Joseon?) kijken of anders een hydraterende toner of mist gebruiken na je moisturizer.
Mijn persoonlijke ervaring is dat olie op een zeer droge huid maar weinig werkt. Hooguit als occlusive om andere voedende, hydraterende ingrediënten zo lang mogelijk op de huid te houden. Maar liever kijk je naar rijkere hydraterende creme. Met ingrediënten als glycerine, shea boter, hyaluron, etc. En om goed te exfolieren met een AHA.
En verder is een hele droge huid soms ook een reactie dat een ander product niet fijn voor je huid is, vaak geurstoffen of agressieve reinigers. Dus het helpt ook je routine goed na te kijken.
Hierboven werd al een product van Purito genoemd, ben ik erg fan van. Maar ook TO. Ik maak laagjes, met een hydraterende toner (Hada Labo Gokujyun Premium Lotion), een serum (TO Multipeptide) en een rijke moisturizer (momenteel TO NMF + Photoceramide, maar ook Purito Deep Water ) Met elkaar vormt dat een rijke, maar ook niet vette laag om mijn droge huid soepel te houden.
Dankjewel!!
Als je toch graag een olie wilt gebruiken kun je een druppel squalaan na je avondroutine proberen. Daar heeft mijn droge huid zeker met dit koude weer veel aan gehad.
Ik vind het Soothing & Barrier Support Serum van The Ordinary ook erg fijn voor m’n droge huid. Misschien dat dit wat fijner werkt dan een olie.
Ik heb eindelijk zo’n led masker. Kan niet wachten tot ik resultaat zie want heb nu best wat break outs
Oh ik ben weg benieuwd hoe dit bevalt! Ik denk er ook wel eens over maar tot nu toe steeds vanaf gezien. Zou je willen laten weten of het echt helpt?
Welke heb je aangeachaft?
Deze: https://www.currentbody.nl/products/currentbody-skin-led-light-therapy-mask
Dus helaas wel mijn nier moeten verkopen . Gelukkig hadden ze 20% korting tijdens Black friday.
@simsalabim Doe ik!
Gebruikt hier iemand de A313 creme? Het doet echt wonderen voor mn huid, maar het aanbrengen is een ramp. Ik blijf de hele tijd een vettige laag op mijn gezicht houden. Ik probeer al 2 uur voordat ik ga slapen het aan te brengen, maar dat is nog niet genoeg tijd om in te trekken. Als ik minder gebruik weet ik niet zeker of ik genoeg heb.
Herkent iemand dit?
Ja en ik heb ook geen tips, behalve om de dag je kussensloop vervangen. Het is fijn spul maar de substantie is een hel.
Even een ander idee: waarom ga je niet op zoek naar een vergelijkbaar product dat niet zo vet is?
In A313 zit 0,12% Retinyl Palmitate (als je de Franse versie hebt), dat is een afgeleide van retinol. Als zo’n kleine hoeveelheid al een positief effect heeft, dan is er vast wel een product te vinden dat een vergelijkbaar effect heeft, maar niet zo vet is.
Voorbeeld is de Granactive Emulsion van TO. Daarin zit een andere retinoide, HPR, eigenlijk nog iets effectiever dan Retinyl Palmitate, maar net zo weinig reactief op de huid (retinol kan sneller een reactie geven), en helemaal niet vet.
Maar je kunt ook voor een serum met een laag percentage retinol kiezen, bijv van TO de 0,2% retinol in squalane. Squalane is wel een vettige draagstof, maar het voelt veel minder vet aan dan de vette stof in A313 (=derivaat van lanoline/wolvet).
Nee eigenlijk niet maar je moet ook maar een klein dotje (goor woord) gebruiken voor je hele gezicht.
The Inkey List? Werkt voor mij erg fijn. Edit: bij ICI Paris te koop.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb al vaker retinol gebruikt, ook hogere doseringen (inkey list en differin) maar daar reageer ik niet zo goed op als de A313. Geen idee waarom. De Granactive Emulsion heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik nog wel doen.