Het Beautytopic #4

Ik vind deze heel fijn!

3 likes

Ik heb redelijk wat rode puntjes en plekjes op mijn benen, ik vermoed dat dit KP is maar deels ook omdat ik epileer en onbewust zit te krabben aan ingegroeide haartjes en korstjes en zo. Momenteel probeer ik iedere dag te drybrushen, af en toe met een scrubhandschoen te scrubben en verder gebruik ik die anti-ruwe huid douchegel van Cerave en de bijhorende bodylotion. Maar heb toch het gevoel dat het niet zoveel verschil maakt, vooral de Cerave producten. Heb al vaak de glycolic acid toner van TO zien passeren als tip, maar maakt het echt verschil uit of het specifiek van TO is? Heb wel eens een andere exfoliant gebruikt maar dat deed ook niet zo veel, had ik het gevoel. Andere productaanraders ook welkom, zowel douchegel als bodylotion!

2 likes

Deze kan ik echt heel erg aanraden inderdaad. Ik gebruik er wel een “echte” SPF onder. Dan brengt ie net wat mooier aan vind ik.

1 like

Heeft iemand hier wel eens een lash lift gedaan van Fleeky? Ik heb een halfuur geprobeerd om die vormpjes goed op m’n oogleden te plakken maar het prikte in m’n oog/ik knipperde te veel/ik zag niet genoeg/ik kreeg m’n wimpers niet goed omhoog gekamd eeeetc. Iemand nog tips of lifehacks om dit project wel te laten slagen?:sweat_smile:

2 likes

Sowieso per oog doen, maar dat zul je wel al gedaan hebben. En goede lijm kopen om je wimpers omhoog te kammen.

2 likes

Ja ik kwam niet verder dan m’n falen bij oog 1 helaas. Heb je nog aanraders voor lijm? En dus niet die erbij zit?

1 like

Is deze een beetje mat of meer glim? Ik had die van estee, nu de soortgelijke van de douglas maar de dekking mag iets meer, en ik vind mezelf er van glimmen (poeder het wel daarna af maar echt discobol stijl)

3 likes

nee ik gebruik als ik dat doe een andere wimperlijm, heb meestal wel nog iets liggen van eyelure oid. En heb ook losse vormpjes gekocht op ali.

Maar het blijft altijd wel veel gedoe vind ik

2 likes

@loviedovie @spaarlamp @Pantalones @boonie @Pinky
@Huismus @June

Lief, dankjulliewel allemaal!

Ik heb jullie tips even opgezocht. De Estee Lauder daywear sheer tint geeft bij meerdere mensen puistjes las ik, daar ben ik wel gevoelig voor dus dat durf ik niet aan. Bij de Waso Shiseido lees ik meerdere reviews dat ie oranje uitslaat (en dat past echt niet bij mijn huidskleur/haarkleur) dus die vind ik dan ook wel spannend. Ik heb geen DM in de beurt en als die ook oranje uitslaat en puistjes geeft, valt die van Balea dus ook af. De tinted moisturizer van Laira Mercier heeft ook weer tig kleuren waar je uit moet kiezen en ik zoek dus juist iets wat voor meerdere kleuren passend is, omdat ik anders vast weer de mist in ga. (En @boonie ik ben jammer genoeg de laatste keer door iemand geholpen met een juiste kleur uitkiezen en toen ik thuis kwam was die echt te oranje, dus ook daar durf ik niet meer vanuit te gaan
). De BB cream van Loreal heeft ook meerdere kleuren (net als de CC cream van Lumene) dus daar neig ik ook niet zo naar, maar die is voor de prijs wel het proberen waard. De Illuminating Supple Blemish Cream komt ook wel goed op me over dus ik denk dat ik die nu eerst ga proberen.

Nogmaals dank!

4 likes

Ik begrijp niet goed wat je daarvan verwacht eigenlijk. Je smeert uiteindelijk gewoon pigment op je gezicht, en hoewel sommige merken je graag doen geloven dat hun product zich aanpast aan je huidskleur, is dat simpelweg niet mogelijk.

14 likes

Ilia super serum schijnt echt geweldig te zijn en hoewel ze veel kleuren hebben schijnt ie door de lage dekking vaak wel goed te zitten bij veel mensen

1 like

Ik heb zelf deze gehad en vond hem ook wel goed, niet heel veel dekking maar wel dat je huid net iets mooier is: Caudalie Vinocrush Getinte CrĂšme 1 30ml - Skins

Werd bij mij niet oranje en de kleur paste zich goed aan mn huid aan. Ik ben zelf vrij bleek en weinig pigment, dus heb gewoon kleur 1 genomen. Ik heb hem alleen niet opnieuw gekocht want ik houd toch van iets meer dekking.

Eventuele andere tip is nog om zo’n groene cc-cream te kopen, mocht je last hebben van roodheden; https://www.iciparisxl.nl/erborian/cc-red-correct/huidperfector-foundation-met-kleurcorrectie/p/BP_984694
Deze smeert ook uit als huidskleur en ben ik wel erg blij mee, ga ik wel opnieuw kopen als hij op is. Maar Als je geen last hebt van roodheden dan zou ik het niet doen.

4 likes

Ik heb al jaren de BB crĂšme van Collistar. Hij is redelijk transparant maar voldoende dekkend om kleine oneffenheden te verhullen. Ik neem zelf 2 kleuren die ik meng, omdat kleur 1 behoorlijk licht is. Ik heb een lichtere huidskleur met sproeten, maar niet spierwit zoals vaak bij andere redheads.
Collistar heeft overigens maar 3 tinten, dus het veel nuancering is niet mogelijk.

2 likes

@Diorshow waar hebben jullie de Tarte mascara gekocht? Ik ben er wel nieuwsgierig naar :relaxed:

Wanneer ik in het buitenland een Sephora tegenkom! Anders online.

1 like

Ah ik kom helaas niet heel veel in buitenland haha, online via hun eigen site? Ik kan niet echt andere webshops vinden lijkt het wel

2 likes

Dank je! Ik zie dat ze deze helaas alleen in het zwart hebben, ik wil graag een donkerbruine.

1 like

Ik heb een half jaar geleden bij Tarte besteld. Gaat erg goed. Gratis verzending boven de 60€ geloof ik en invoerkosten zijn al inbegrepen. Duurt alleen wel wat langer voor je het ontvangt.
Ik had alleen een mini van die mascara bij een palette ontvangen en vond het de slechtste mascara die ik ooit heb gebruikt, dus wat dat betreft zou ik aanraden eerst wat anders te proberen. Ik vind die van Clinique wel ok, maar gewone waterproof mascara’s zijn naar mijn mening beter.

2 likes

Wat is de lekkerste badschuim en badolie die ik bij de etos/kruidvat kan kopen?

Ik was er gister om die reden maar kwam zelf niet verder dan de standaard Kneipp, kon niet echt iets vinden wat me lekker leek, dus niks gekocht. Ben benieuwd of ik wat gemist heb haha

1 like