Ik vind de bb cream van garnier verrassend mooi! Wel weinig kleuraanbod
Ik heb er eentje van Trinny London BFF de-stress, geeft een mooie glow en matteert niet waardoor je er gezonder uit ziet
Hebben jullie nog tips voor iets van creme/masker oid voor droogtelijnen op je voorhoofd? Mijn huid is best vet maar mân voorhoofd voelt snel ook wat trekkerig (en ja 't is ongetwijfeld ook deels een kwestie van rimpels accepteren met de leeftijd vrees ik
)
ik gebruik nu 2 weken de moisturizer van de defense lijn van Paulaâs choice (met spf30) en die vind ik zoooo fijn! maakt mn huid super glowy en gevoed zonder dat het vettig wordt. Het is de âDefense Essential Glow Moisturizerâ.
Yes, ik ook!
Welke basis heb je? Die in dat zwarte tubetje of de paint pot? Kan zijn dat je te veel product gebruikt of juist te weinig, is vaak een beetje spelen met wat het beste voor je werkt. Kan ook zijn dat je ene ooglid wat vetter is en het daardoor iets sneller glijdt.
Ik heb die gehad. Hij was prima, maar geen spannende resultaten.
Geeft deze geen witte waas?
Ik kom redelijk binnen vallen hier. Ik gebruik nooit makeup, heel soms mascara. Ik heb nog nooit crèmes gebruikt voor mân gezicht. Dus vind zoeken lastig in dit topic. Ik wil graag een simpele dagroutine met een creme met spf. Kan iemand mij helpen? ![]()
Dat is heel erg afhankelijk van je huidtype en of je huidâproblemenâ hebt waar je evt iets mee wil doen. In elk geval 's ochtends reinigen met een cleanser en hydrateren met een dagcreme met spf. Dan kun je afhankelijk van wat je nodig hebt 's ochtends een hyaluronzuur, vit c of iets anders toevoegen.
Bij Paulaâs Choice kun je een testje doen volgens mij en dan raden ze je vanalles aan (wat je natuurlijk niet per se allemaal nodig hebt of per se van dat merk) en verder zou ik gewoon eens lekker googlen of op Insta/Tiktok kijken wat je fijn lijkt, leer je ook veel van. Ik volg nu ook @fleurmaxiime op Insta en heb er echt veel aan
Ik gebruik sinds kort estee lauder daywear met spf 15, die vind ik fijn. Maar niet erg veel spf dus
Een volledige routine is moeilijk voor je op te maken maar dagcrèmes met spf beschermen ook maar tot een bepaald niveau en zijn niet toereikend voor een hele dag. Ik zou echt kijken naar spf als extra en laatste laag voor je make up toevoegen aan je routine.
Wil je echt 2-in1? Dan vind ik de Kiehlâs dagcrème (witte pot) met spf 30 een zeer goede crème.
Bedankt voor de reacties @Doperwtje @Daelyss @Era en @Bennielava
Ik zag ook dat er een the ordinary topic was. Daar al even gelezen ook. Zouden jullie die producten aanbevelen? En is een cleanser sowieso een aanrader of alleen als je make up draagt (dit voelt als een hele domme vraag
).
Bijv van the ordinary:
Cleanser
Dag /nacht creme
En dan een met spf (die van TO is 15spf, 30 is denk ik wel beter of niet))?
Las ook nog iets over een hyaluronic acid (is dit echt nodig)?
Mân huid is best gaaf en goed. Denk eerder iets vettig dan droog (vandaar dat ik nooit iets gebruikt heb
) maar nu vooral met oog op veroudering beginnen haha.
Ik vind de cleanser van the ordinary niet zo goed, ben blij met die van Cerave en Kiehlâs en die wissel ik af.
Van TO gebruik ik de hyaluronic acid en de dagcrème (in de winter, te rijk voor in de zomer). Ben er tevreden van maar is niet onmisbaar. Heb ook een huid die niet veel nodig heeft en content is van elke vorm van hydratatie.
The ordinary vind ik eerder voor de extraâs / treatments, om iets specifiek aan te pakken. Ik zou juist starten met alleen een basic cleanser, moisturizer en zonnecrème als je nu niks gebruikt! Eens dat in je routine zit en je goed op de producten reageert kun je misschien kijken om iets anders toe te voegen afhankelijk van je noden.
Ik begrijp de vraag over de cleanser niet goed. Ik zou die ook gebruiken wanneer je geen make-up draag, in elk geval savonds. Als je huid eerder droog is kun je Snorgems eventueel gewoon water gebruiken. Als je veel make-up draagt moet je juist zeker een cleanser gebruiken. Eventueel eerst iets op oliebasis om de make-up en zonnecrème los te maken, en daarna een gewone cleanser.
Bedankt voor je reactie @Eileen ! Sorry, staat er inderdaad onduidelijk, bedoelde als je geen make up draagt of dan een cleanser ook nodig is. Bedankt @Era voor je uitgebreide reactie. Ik ga dat dan inderdaad eerste even die 2/3 proberen.
@Daelyss Bedankt voor je reactie, ik ga dan voor de Cleanser van cerave, ik denk dat mijn huid ook niet teveel nodig heeft per se. Iets is al beter dan niets haha.
Je denkt vaak van niet, maar ga voor de grap eens met een nat watje over je gezicht na een dag, dan zie je pas hoe vies de lucht eigenlijk is
Na mijn 100 vragen hier over spf heb ik 2 weken geleden deze gekocht:

Heel erg blij mee, geeft geen witte waas, smeert fijn uit en laat geen laagje achter
Ook reageert mijn huid er erg goed op!
Ik was gestart met Paulaâs choice waarin ik hier aangaf het dagelijks te gebruiken. Achteraf bleek dit inderdaad toch te agressief te zijn, dus gebruik ik het alleen als ik echt puistjes krijg. Dan werk dat spul echt als een tierelier.
Heeft iemand nog aanraders voor oogcreme? Ik heb echt wel wallen en donkere kringen. Nu had ik juist het idee dat oogcreme onzinnig is en je eigenlijk hiervoor ook je SPF en dagcreme voor kunt gebruiken⌠Ik gebruik wel ook in de avond retinol van Kiehls en die smeer ik ook al aanvullend rondom mijn ogen.
Advies of tips zijn welkom :).
Nu het toch over losse SPF gaat, ik heb nog een verpakking die geopend is (tube, geen potje). Klein jaar geleden geopend en daarna vergeten. Heeft die nog voldoende werking of koop ik beter een nieuwe?