Ik gebruik sinds kort estee lauder daywear met spf 15, die vind ik fijn. Maar niet erg veel spf dus
Een volledige routine is moeilijk voor je op te maken maar dagcrèmes met spf beschermen ook maar tot een bepaald niveau en zijn niet toereikend voor een hele dag. Ik zou echt kijken naar spf als extra en laatste laag voor je make up toevoegen aan je routine.
Wil je echt 2-in1? Dan vind ik de Kiehl’s dagcrème (witte pot) met spf 30 een zeer goede crème.
Bedankt voor de reacties @Doperwtje @Daelyss @Era en @Bennielava
Ik zag ook dat er een the ordinary topic was. Daar al even gelezen ook. Zouden jullie die producten aanbevelen? En is een cleanser sowieso een aanrader of alleen als je make up draagt (dit voelt als een hele domme vraag ).
Bijv van the ordinary:
Cleanser
Dag /nacht creme
En dan een met spf (die van TO is 15spf, 30 is denk ik wel beter of niet))?
Las ook nog iets over een hyaluronic acid (is dit echt nodig)?
M’n huid is best gaaf en goed. Denk eerder iets vettig dan droog (vandaar dat ik nooit iets gebruikt heb ) maar nu vooral met oog op veroudering beginnen haha.
Ik vind de cleanser van the ordinary niet zo goed, ben blij met die van Cerave en Kiehl’s en die wissel ik af.
Van TO gebruik ik de hyaluronic acid en de dagcrème (in de winter, te rijk voor in de zomer). Ben er tevreden van maar is niet onmisbaar. Heb ook een huid die niet veel nodig heeft en content is van elke vorm van hydratatie.
The ordinary vind ik eerder voor de extra’s / treatments, om iets specifiek aan te pakken. Ik zou juist starten met alleen een basic cleanser, moisturizer en zonnecrème als je nu niks gebruikt! Eens dat in je routine zit en je goed op de producten reageert kun je misschien kijken om iets anders toe te voegen afhankelijk van je noden.
Ik begrijp de vraag over de cleanser niet goed. Ik zou die ook gebruiken wanneer je geen make-up draag, in elk geval savonds. Als je huid eerder droog is kun je Snorgems eventueel gewoon water gebruiken. Als je veel make-up draagt moet je juist zeker een cleanser gebruiken. Eventueel eerst iets op oliebasis om de make-up en zonnecrème los te maken, en daarna een gewone cleanser.
Bedankt voor je reactie @Eileen ! Sorry, staat er inderdaad onduidelijk, bedoelde als je geen make up draagt of dan een cleanser ook nodig is. Bedankt @Era voor je uitgebreide reactie. Ik ga dat dan inderdaad eerste even die 2/3 proberen.
@Daelyss Bedankt voor je reactie, ik ga dan voor de Cleanser van cerave, ik denk dat mijn huid ook niet teveel nodig heeft per se. Iets is al beter dan niets haha.
Je denkt vaak van niet, maar ga voor de grap eens met een nat watje over je gezicht na een dag, dan zie je pas hoe vies de lucht eigenlijk is
Na mijn 100 vragen hier over spf heb ik 2 weken geleden deze gekocht:
Heel erg blij mee, geeft geen witte waas, smeert fijn uit en laat geen laagje achter Ook reageert mijn huid er erg goed op!
Ik was gestart met Paula’s choice waarin ik hier aangaf het dagelijks te gebruiken. Achteraf bleek dit inderdaad toch te agressief te zijn, dus gebruik ik het alleen als ik echt puistjes krijg. Dan werk dat spul echt als een tierelier.
Heeft iemand nog aanraders voor oogcreme? Ik heb echt wel wallen en donkere kringen. Nu had ik juist het idee dat oogcreme onzinnig is en je eigenlijk hiervoor ook je SPF en dagcreme voor kunt gebruiken… Ik gebruik wel ook in de avond retinol van Kiehls en die smeer ik ook al aanvullend rondom mijn ogen.
Advies of tips zijn welkom :).
Nu het toch over losse SPF gaat, ik heb nog een verpakking die geopend is (tube, geen potje). Klein jaar geleden geopend en daarna vergeten. Heeft die nog voldoende werking of koop ik beter een nieuwe?
Het lijkt wel alsof het forum een sponsordeal met ze heeft, maar: Cerave! De eerste keer dat ik het opdeed begon het echt ziek te prikken (geen goede reclame dit haha, maar het wordt beter), maar daarna geen last meer van gehad en het is echt een fijne creme. Mijn huid is erg gevoelig. Volgens mij is oogcrème trouwens een marketingding en zou je een milde (!) gezichtscrème ook rondom je ogen moeten kunnen gebruiken, maar goed, ik vind dit dus wel een fijn spulletje.
Ja! De haru haru black rice toner! Sinds ik die gebruik heb ik véél minder droogtelijnen op mn voorhoofd. Is geen creme maar een toner, dus niet meteen gedoe met een vette huid.
Daarnaast gebruik ik de phoenix facial oil van herbivore, maar weet niet hoe fijn die is voor vette huid. Verder love it!
Ik gebruik ook de mizon eye cream @Barbamama en die is super. Ik smeer die dus ook op de plekken gevoelig voor rimpels en dat scheelt ook in de lijntjes.
Verder is de spf die @Barbamama aanraad ook heel fijn en hydrateren.
Hoop dat er wat tussen zit.
Dit klinkt goed! Hoe gebruik jij de toner? Last gehad van purging ook? En waar koop je deze? Ik ken dit merk niet maar dit is wel precies iets waar ik naar op zoek ben
Ik heb deze volgens mij via stylevana gekocht. Maar kan ook via die Nederlandse websites: koreanskincare of littlewonderland
Ik gebruik hem meestal alleen ‘s avonds (soms ook ‘s ochtends); na het reinigen en voor ik de rest van m’n skincare doe, dus dus evt serum, facial oil en moisturizer en soms een masker.
Ik had geen last van purging. Vond het ook heel mild en vooral husraterend.
Misschien een tip, ik zag het op tiktok
Ik gebruik deze foundation toevallig, nu met persoonlijke aanbieding via je voordeelkaart voor €1 bij Kruidvat! Heb er net 3 ingeslagen😁
Als het een hoge spf is dan kun je die nu nog prima gebruiken. Werking is niet van de ene op de andere dag gehalveerd en de zon is nu ook nog niet mega fel.
@pastelzwart bedankt voor het advies! Ik ga hem nu nog tijdens de grauwe bewolkte dagen gebruiken
Ja mega chill is die spf he, ben echt blij dat ik er meteen twee heb gehaald
Welke is dit? Kan de afbeelding niet goed zien
Ik heb sindskort de bareminerals bb cream in de kleur 1.5 Birch. Normaal houd ik echt niet van een laag op mijn gezicht maar nu merk ik het amper op.
Weinig nodig met uitsmeren en mijn acne plekken zijn een stuk minder rood. Content!
@usernameerror ik heb de concealer gehaald die naast de foundation staat, is hartstikke fijn!
Ik heb een niaciamide serum, een BHA peeling en nachtcreme met retinol.
Hoe combineer / gebruik ik deze 3 het beste?