Het Beautytopic #4

Ik zweer bij de baked bronzers van Kiko die elk jaar met de zomercollectie worden uitgebracht!

Die met de swirl :ok_hand:t2:

4 likes

Charlotte tilbury beautiful skin bronzer!

1 like

Guerlain bronzers. :heart::heart::heart:

2 likes

Heb ze hier al eens genoemd volgens mij maar de Westman Atelier bronzing drops. Is wel vloeibaar, maar mega makkelijk aan te brengen met een kwast of je vingers.

2 likes

Jetske Ultee

3 likes

Ik heb net de mac glow play cushiony blush gekocht in de kleur true harmony. Helemaal niet oranje (in de verpakking vond ik hem zelfs wat grauw) maar op het gezicht is hij echt prachtig. De online reviews noemden het een bronzer/blush en dat kan ik beamen. Ben er heel blij mee.

3 likes

Ik poeder mijn hele gezicht altijd in met Benefit Hoola. Mijn favo! Die valt bij mij niet oranje, maar ik heb een gele ondertoon, dus dat maakt ook verschil denk ik.

2 likes

Die heb ik! Maar ik krijg deze gewoon niet mooi aangebracht…

3 likes

Maar die is mat toch, niet glowy dacht ik

Wat voor penseel gebruik je en heb je er een poeder onder of direct op je natte foundation?

1 like

Voor ik blush aanbreng doe ik altijd even een laagje poeder op mn wangen, zodat het een glad oppervlakte is ipv nog vettig van de creme. Dan vlekt het niet.

3 likes

Ik heb deze crème en vind hem heel mooi aanbrengen. Je ziet ook niet dat ik hem op heb. Ik merk alleen dat ik daarna vaak pukkeltjes heb, terwijl ik daar normaal vrijwel nooit last van heb. Hebben jullie een aanrader voor een soortgelijke crème?
https://www.douglas.nl/nl/p/m000573002?variant=877580

1 like

Late reactie dus misschien is het al gelukt, maar als je ze besteld hebt dan heb je toch gewoon een bevestiging in je mail met bon.

1 like

Ik poeder af en ik gebruik de blush brush van Real Techniques

1 like

Ik heb in de zomer altijd van die droge voeten waardoor ze er echt ranzig uit zien. Ik smeer elke ochtend en avond met aloe vera lotion. Heb zo ongeveer elk zalfje wel geprobeerd, niks helpt.

Heeft iemand dé tip voor droge voeten? Ze slaan helemaal wit uit met schilfers, ziet er echt niet uit in open schoenen

Iedere avond als je gaat slapen je voeten insmeren met ureum crème. Die van Etos eigen merk werkt prima!

3 likes

Alleen smeren helpt niet, je moet ook schubben/peelen/schaven om de dode huidcellen te verwijderen. Je voeten hebben een dikke huid (onderop in ieder geval) en voor je zalf/cream/gel smeert, moet je eerst de meeste dode huidcellen weghalen. Dat is een rotklusje. Je kunt een keer naar een pedicure, die het voor je doet, en daarna zelf bijhouden.

Voor mijzelf: ik ga aan het begin van de zomer een keer naar een pedicure, “om de winter eraf te halen”. En daarna hou ik het bij met Urea creme (minimaal 20%, liefst meer) en af en toe de dikste delen “schaven” met een elektrische voetvijl. Daar houd ik zeker de randen tussen de eeltdelen en de zachtere huid van mijn voeten redelijk netjes mee in zomer. Maar je kunt natuurlijk ook kijken naar de eeltsokken (vond ik vrij agressief en je zit een aantal weken met huid die nog “naschildert”, of een gewone voetvijl, maar die vind ik vrij zwaar en je vijlt makkelijk te veel af.)

4 likes

Ik heb deze set en daar krijg ik echt mega zachte voeten van, gebruik dat eens in de zoveel tijd en smeer vervolgens iedere dag een gewone bodylotion en dat werkt echt top.

7 likes

Bedankt voor de tips ook @Spaarlamp en @TanteBetje! Het is alleen geen eelt, ik ga elke 4 weken naar de pedicure. Het is echt droog waardoor het gaat schilferen. Ik ga in ieder geval die urea creme proberen, thanks

Zit er geen schimmel of eczeem bij dan?

2 likes