Het Beautytopic #4

Denk dat dat het is inderdaad.

3 likes

Omg nostalgie naar beatyblog tijden

2 likes

Hm, ik gebruik zelf de tinted serum van L’oreal en ik heb dit probleem niet (en ik heb ook nog eens een hele vette huid) Het kan ook zijn dat je te veel lagen gebruikt, dus je zou eens kunnen experimenten om bijvoorbeeld geen primer te gebruiken. Het kan ook liggen aan hoe je het aanbrengt, vaak blijft het minder goed zitten als ik gelijk een grote hoeveelheid aanbreng in plaats juist met iets minder te beginnen.

1 like

Of misschien zit je (onbewust) veel aan je gezicht @Memoria?

4 likes

Bedoel je deze? Want ja dat kunnen ze wel serum noemen maar dat is toch gewoon foundation

3 likes

Haha ja, dat is zeker waar.

1 like

Iemand hier die naar tevredenheid een wimperserum gebruikt? Ik heb altijd revitalash gebruikt, maar de prijs staat me toch wat tegen :smiling_face_with_tear:

Nanolash!

3 likes

Oh… :grin:
Tijdje geleden online gezocht en toen vond ik t precies nergens

1 like

Ik heb een vette t-zone waardoor mijn makeup makelijk afgeeft als ik na een paar uurtjes met een zakdoekje op mijn voorhoofd dep. Ik heb al heel wat primers en poeders gebruikt maar de Shine Control Primer van Make Up For Ever doet het echt goed!!

8 likes

Thanks! Ga m bestellen!

Twee vraagjes! Ik heb ivm hormonen veel last van whiteheads die soms ontsteken. Wat ik al doe: 2x per jaar naar de huidtherapeut die ze uitknijpt en een peeling doet. Ik had eerst producten via haar, maar die vond ik zo ontzettend duur, heb nu van La Roche Posay en is wel oké!

Maar goed heeft iemand 1) een tip voor een product wat hier goed tegen helpt? Bijv iets van the ordinary? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. En 2)
Iemand een goede tip voor zonnebrand voor het gezicht waar je dus geen puistjes van krijgt?

2 likes

Je huidtherapeute vaker bezoeken? Ik ga om de 8 weken voor onderhoud. Weet niet of dat financieel haalbaar is natuurlijk.
En een exfoliant gebruiken kan ook helpen! Ik gebruik de glycolic acid van the ordinary.

3 likes

Ik zou een kijken naar producten met salicylic acid en azaleic acid. The Ordinary heeft die, maar juist voor de salicylic acid zou ik de 2% BHA liquid van Paula’s Choice aanraden. Dat is echt een lichte maar zeer effectieve toner, die goed kan helpen met de whiteheads. Er is een reisverpakking als je het eerst wil proberen. BHA of salicylic acid is juist geschikt voor whiteheads omdat BHA talgoplossend werkt.

Azaleic acid is juist heel goed (en ondersteunend aan de BHA) voor een reactieve huid bij hormonale triggers. Die van de TO is goed en betaalbaar. Als je het fijn vind, kun je altijd upgraden naar een merk als Paula’s Choice, die heeft een hele goede, maar dat is wat kostbaarder.

En ik zou even goed naar je reiniger kijken, die moet echt heel mild zijn, geen parfum bevatten en je huid niet strippen.

Voor zonnebrand, zoek in dit topic even naar de nieuwste Aziatische zonnebrand opties. Bijv. die van Beauty of Joseon is licht en geeft weinig reactie. Maar dit is heel persoonlijk, dus mogelijk moet je meer varianten testen. Er is ook een goede van Biore. Ik gebruik zelf 1 van Purito, maar die is helaas niet meer op de markt, dus na deze tube moet ik ook verder zoeken. Dan ga ik beginnen met die Beauty van Joseon. Succes!

2 likes

Welke dagcreme gebruiken jullie bij een huid met rosacea?
Ik lees online 1000 tips, maar ik weet niet goed waar ik nou wel of niet naar moet kijken.
De huisarts gaf als tip, kijk maar online of probeer wat dingetjes.

Ik ben heel erg fan van La Roche-Posay Effaclar Az Gel Crème, maar heb wel rosacea ÷ acne huid.

1 like

La Roche posay cicaplast baume B5, ik heb voornamelijk een droge huid en deze maakt mijn huid een stuk rustiger

1 like

Ik gebruik op aanraden van de huidhex (op insta) de azeliac acid van niche beauty lab. En die vind ik echt mega fijn, net als de vitamine c. Ik heb echt in de loop van de jaren al zoveel geprobeerd, zoals bijv. Drunk Elephant & Paula’s choice maar mijn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien als nu. Ik zweer er echt bij! Ik gebruikte ook de Hypochlorous Acid spray van Tower28 maar die heb ik nu ook van Niche Beauty Lab besteld en die is ook echt super fijn. Ik ben echt fan geworden van dat merk, en het is relatief oké geprijsd.

6 likes

Ja 2x zit in mn pakket van de zorgverzekering, vandaar. Zou wel eens vaker kunnen gaan maar het is best duur ja haha. Bedankt voor de tips 🩷

@TanteBetje @Jip thanks voor alle tips ook!

3 likes

De Kiehls ultra facial cream. Je wilt iets milds, deze is echt top

3 likes