Ik zou een kijken naar producten met salicylic acid en azaleic acid. The Ordinary heeft die, maar juist voor de salicylic acid zou ik de 2% BHA liquid van Paula’s Choice aanraden. Dat is echt een lichte maar zeer effectieve toner, die goed kan helpen met de whiteheads. Er is een reisverpakking als je het eerst wil proberen. BHA of salicylic acid is juist geschikt voor whiteheads omdat BHA talgoplossend werkt.
Azaleic acid is juist heel goed (en ondersteunend aan de BHA) voor een reactieve huid bij hormonale triggers. Die van de TO is goed en betaalbaar. Als je het fijn vind, kun je altijd upgraden naar een merk als Paula’s Choice, die heeft een hele goede, maar dat is wat kostbaarder.
En ik zou even goed naar je reiniger kijken, die moet echt heel mild zijn, geen parfum bevatten en je huid niet strippen.
Voor zonnebrand, zoek in dit topic even naar de nieuwste Aziatische zonnebrand opties. Bijv. die van Beauty of Joseon is licht en geeft weinig reactie. Maar dit is heel persoonlijk, dus mogelijk moet je meer varianten testen. Er is ook een goede van Biore. Ik gebruik zelf 1 van Purito, maar die is helaas niet meer op de markt, dus na deze tube moet ik ook verder zoeken. Dan ga ik beginnen met die Beauty van Joseon. Succes!