Het Beautytopic #4

Heeft iemand tips voor lekker badschuim? En dan niet te zoetig/bloemig aangezien het voor m’n vriend is.

1 like

Chanel heeft ook een siliconen borsteltje!

:laughing: maar die wil ze juist niet meer!

Nee, maar wel een vergelijkbare toch? En blijkbaar hebben Chanel en die van Maybelline beide een siliconen borsteltje. Dat bedoelt @Nude lijkt mij

3 likes

Maar Chanel is toch te duur? En ze zoekt een goedkoper alternatief.

Edit: ja oooh ja ik snap ‘m!

2 likes

Ja, klopt. @fleurdemay noemt een Maybelline mascara als tip, @ABC123 zegt dan dat daar een (ander) siliconen borsteltje op zit waar ze niet zo’n fan van is, waarop @Nude zegt dat Chanel ook een siliconen borsteltje heeft. Dus dat ze mogelijk wel vergelijkbaar zijn, omdat ze allebei zo’n borsteltje hebben.

Haha het voelt echt suf dit zo uit te schrijven

Bij mij werkte Sky High ook niet, maar Paradise Big Deal wel! En de Volume Million Lashes heeft ook een heel fijn borsteltje. Die gebruik ik van over de Paradise Big Lash heen voor nog wat extra volume, zonder klonten en plakkende wimpers.

1 like

Hahahahaha @ZusjevanJoost @pastelzwart dit bedoelde ik inderdaad.

Oké dit is een beetje een random vraag maar ik zie de laatste tijd veel van die heel jonge meiden die heel veel skincare op hun gezicht smeren als ze een GRWM op insta opnemen beginnen met een spray op hun gezicht, het lijkt een soort face mist. Iemand enig idee wat het is en waar het voor dient?

2 likes

Waarschijnlijk een hydrating face mist, vaak hyaluronzuur gemixt met water oid.

1 like

Extra hydratatie, caudalie heeft ook zo’n spray.

2 likes

Ik heb net deze gekocht bij DM. Ben geen jonge meid meer officieel maar ik spray ook mn gezicht de hele dag door met van alles.

En dit klonk wel aantrekkelijk, had het ook al een paar keer op tiktok gezien maar kon toen nog geen budget optie in nederland vinden.

Alleen nu lees ik net dat dit niet iets is wat ik 4 keer per dag moet gaan gebruiken volgens mij…

Heeft iemand hier hypochlorous acid spray in zn routine?

Waarvoor wilde je zoiets gaan gebruiken? Vriendin van me heeft een tijd zo’n hypochlorous acid spray gebruikt en sprayde voornamelijk voor dr make-up, als ze in het vliegtuig zat (toevallig in die tijd 2 langere vluchten gemaakt) en als ze veel met dr handen aan dr gezicht had gezeten.

Ik heb zo’n spray een tijdje gebruikt op mijn gezicht en rug (heb rug acne) en dat gebruikte ik 2x per dag. Volgens mij mocht vaker ook gewoon?
Merkte overigens geen verschil

1 like

Wat ik zag was dat je het na het sporten kon gebruiken na gezweet te hebben om zo preventief tegen break-outs te sprayen.

Ik heb hele gevoelige ogen. Ik draag ook geen mascara meer, omdat mn ogen daar vaak geirriteerd van werden. Ik draag normaalgesproken eigenlijk alleen wenkbrauwgel en blush. Nu had ik gister wat concealer onder mn ogen gedaan en werd ik vanochtend wakker met hele dikke en pijnlijke ogen. Dat kan aan de concealer liggen, maar ook aan mn micellair water bedacht ik. Wat is nou een hele milde reiniging voor de ogen? Olie reageer ik ook niet goed op.

1 like

Ik vind de toleriane lijn van la roche posay erg fijn. Ze hebben een heel milde gezichtsreiniger. Verder volgens mij ook micellair water, maar dat gebruik ik zelf niet. Je vroeg er niet om, maar de oogcrème uit die lijn helpt echt om de huid bij m’n ogen rustig te houden (bij mij voornamelijk eczeem).

1 like

Dankjewel!!

1 like

Ja ik gebruik die reinigingsmelk ook voor ogen en gezicht, daar moest ik ook direct aan denken!

2 likes

Ik heb snel last van witte schilfers op mijn hoofdhuid. Volgens mij is het geen roos maar komt het juist door een droge en geïrriteerde hoofdhuid, aangezien mijn hoofdhuid ook snel rood is. Ik krijg echter ook wel relatief snel vet haar en moet het eigenlijk wel om de dag of max. na 2 dagen alweer wassen. Ik kan de frequentie van wassen moeilijk verminderen omdat ik veel sport en als ik mijn haar niet was na het sporten ik veel last van jeuk krijg door het zweet.
Heeft iemand tips voor een goede shampoo? Ik heb nu Guhl voor een gevoelige hoofdhuid maar dat doet niet veel voor me.

1 like