Hebben jullie recentelijk Cicaplast Baume b5 in een 1+1 actie gezien? Zie nu 20% korting, maar hoop op meer ![]()
Ik heb ze nog niet eerder met 1+1 gratis gezien dus als je die vindt, laat het vooral weten haha. Heb ook wel eens goedkoper bij Amazon besteld, misschien dat ze daar nog goede korting hebben? Anders kom ik ook niet verder dan 20 of 25 procent korting inderdaad.
Nog nooit gezien en ik gebruik het al zeker 10 jaar.
Mijn Benu apotheek heeft ze momenteel wel in een 50% korting bak (met ook de zonnebrandcremes etc).
Weet iemand een goede dupe van de The Balm - Frat boy blush?
Dit is echt mijn faaaave, maar is na al die jaren nu toch echt-echt op. En dus niet meer te koop. Ik hou er van dat hij geen/weinig shimmer heeft en dat hij licht peachy is, maar niet te. Help me out! Mag van elk merk zijn (duur - goedkoop).
Frat boy is een dupe van deep troath van Nars, maar die heeft iets meer shimmer. Volgens mij heeft Dior ook zo’n kleur, maar ook wel met meer shimmer. Zit er nog een klein beetje in je doosje? Anders zou ik daarmee naar een winkel gaan en dingen gaan vergelijken.
Ja Deeptroath is ook een favo idd! Grappig, wist niet dat het dupes waren maar ik heb blijkbaar een zeer beperkte smaak ![]()
Heb ook een fijne van Chanel (weet de kleur even niet) maar ook daarbij net iets teveel glim. Ik zoek nu echt een nagenoeg matte blush, vind ik fijn voor overdag.
Missch moet ik idd gaan swatchen in de winkel, maar hoop op wat gerichte tips van hier.
En @Disconnected ik heb denk ik twee jaar geleden ofzo een keer een 1+1 actie bij de Etos gezien! Maargoed, als ik jullie antwoorden lees moet ik misschien genoegen nemen met 20%.
Of een vloeibare blush. Die zijn vaak zonder glitters, als er iets van cream in de naam staat.
Ik vind die van inglot mooi maar dan moet je dan net in de buurt wonen of op de gok durven bestellen. Zou dan eerder iets kopen wat je wel kunt swatchen.
Ja ik hou ook van koraal kleur die niet te oranje en niet oud roze uitpakt. Ik heb wel het gevoel dat de precieze kleur heel erg van je huid afhangt. Maar mijn favo (misschien geen exacte dupe) is de Cream blush van Make up Studio genaamd Coral passion. Heel mat, maar omdat het een cream blush is, blendt het met je huid. Zit ook mooi over foundation. Ik breng het aan met mijn vingers. Succes met je zoektocht. Er is ook een poeder variant van, kleur 35, maar ik vind ‘m minder dan de cream variant.
Twilight Hour van Shiseido is wel zo’n soort blush. Wel wat rozer dan frat boy denk ik. Ik heb ze allebei, maar frat boy ligt ergens in een lade. Als je wil kan ik hem wel zoeken en ze naast elkaar houden. Maar Twilight Hour is iig een aanrader.
O die ziet er op de plaatjes inderdaad goed uit!
Als het niet veel moeite is, zou je dan een foto willen maken van beide naast elkaar?
Heeft geen haast hoor. Lief!
Ik vond ook nog Fleur Power van MAC, dat is ook wel zo’n zelfde soort kleur.
Op de swatchfoto lijken de kleuren heel anders, maar dat is in het echt wel minder. Fleur is wel veel dieper roze. Twilight Hour is wat meer perzik. Ik vind dat zelf echt een hele mooie natuurlijke kleur.
Edit: van boven naar beneden: Fleur Power, Twight Hour en Frat Boy

Heeft iemand ervaring met de oogschaduws van Jolie Beauty? Met de zoekfunctie vind ik niets en ben benieuwd of het pigment goed is en de fall out zo min mogelijk?
Ze zien er prachtig uit dus ben even benieuwd
Weet iemand of merken als Kiehls, The Ordinary, Paula’s choice en Drunk Elephant rond Black Friday vaak ergens met korting te krijgen zijn? Mijn stash is bijna op dus ik dacht als er ergens korting is wacht ik nog even met inslaan.
Verder was ik benieuwd of jullie wat betreft skincare of make up een soort holy grail hebben? Een product waar je echt heel erg enthousiast over bent en niet meer kan/wil. Ik heb dat zelf met de 2%BHA van Paula’s choice en de combinatie van een thermaal waterspray plus hyaluronzuur van The Ordinary.
The Ordinary heeft meestal de hele maand november rond de 20% korting (op de website en in de winkel, maar bij de Douglas niet altijd). Black Friday zijn de gesloten.
De Marine Hyaluron vind ik zelf fijner dan de gewone HA van TO.
Kiehl’s is bij Douglas nu uitgesloten van korting maar op hun eigen website doen ze vaak 20 a 25% korting. Ik zou me abonneren op hun nieuwsbrief of even volgen op sociale media.
Ze verkopen al deze merken bij Cult Beauty en werken met een kortingscode. Ik heb dit weekend FLEURCB gebruikt van een influencer en kreeg 20% korting. Bestel daar regelmatig en werkt super fijn!
Holy grails voor mij zijn die oils van Sunday Riley, Glow Recipe Glow Tonic en het serum en gebruik nu Abib collagen overnight mask (Korean) en nog nooit zo’n mooie huid in de ochtend gehad. Love it!
Mijn holy grail is azelaic acid. Ik begon met die van the ordinary, maar inmiddels vind ik die van Anua fijner. Uiteraard afhankelijk van je huid, maar mijn gevoelige huid kan hier veel beter tegen dan een BHA.
Bij douglas krijg je nu 20% korting op TO bij besteding vanaf €20.
Ik sluit me aan bij het bericht hierboven over azelaic acid en daarnaast kan ik niet zonder het niacinamide serum. Deze combi zorgt bij mij voor een rustige huid en zo min mogelijk roodheid.