Op mijn donkere huidskleur is hij perfect als blush maar ook als bronzer. Vind dat zo’n veelzijdige blush
Ik heb een gevoelige, maar ook erg vette huid (T-zone) en het lukt me niet goed om een dag- of nachtcrème te vinden die mijn huid niet vet maakt. Ook heb ik last van acne.
Ik heb nu o.a. cremes van La Roche Posay, Paula’s choice, Jetske Ultee (haar zonnebrand vind ik overigens wel heel fijn), IK Skin perfection geprobeerd, maar geen succes. Heeft iemand een goede tip/aanrader voor mij?
Ik vind de producten van Dr Leenarts prettig werken.
Wat gebruik je verder voor producten? Kan soms ook in andere producten zitten die niet goed werken voor jouw huid ipv de crème.
Ik gebruik:
- Reiniger IK skin perfection met salicylzuur en aquaxyl
- Salicylzuur 2% van Dr Leenarts
- Azeliac acid 15% van Theramld
Het zijn wel allemaal verschillende merken. Misschien is het inderdaad ook een van deze prodcuten of combinaties die niet zo goed matchen.
Ik heb sinds een aantal weken, nu het wat kouder wordt, heel droge benen. Het jeukt ook. Dus ik zoek een fijne crème. Iemand ervaring met Mixa?
LRP Lipikar heb ik al geprobeerd maar vond ik niet fijn. Alsof het niet introk want het bleef echt zo’n laagje wat ging rullen. Merkte ook geen verschil.
En daarnaast ook een droge en geïrriteerde hoofdhuid. Ik gebruik al shampoo van Eucerin voor een gevoelige hoofdhuid maar dat doet nu ook niet genoeg
Mijn man gebruikt het voor twee eczeem plekjes en ik gebruik het soms voor mijn handen. Het is een fijne crème. Het trekt snel in en de huid wordt gelijk zachter, maar dan zonder zo’n vies vettig laagje wat sommige crèmes achterlaten.
Je moet alleen wel tegen ureum kunnen. Ik heb zelf een gevoelige huid met psoriasis en de 10% prikt wel een klein beetje. De 5% is denk ik chiller.
Denk dat als de 10% pot leeg is, ik de 5% ga halen voor mezelf.
Over welke van het merk gaat dit, de rode als je het over Urea hebt?
En ook niet op de handpalmen?
Mijn holy grail die echt helemaal introk en helemaal geen laagje achterliet is uit assortiment
heb al heel veel andere geprobeerd maar alles laat toch wel iets van een laagje achter
Als iemand iets vergelijkbaars als dit weet, hit me up:
Deze werkt bij mij wel (maar daar heb je niets aan dan) en Nuxe Dry Oil ook, heel dun laagje. En bij mij werkt het het allerbest om mijn benen en armen koud af te douchen. Of hele lichaam als je dat trekt haha.
Ik stop een ingredientenlijst wel eens in een AI en vraag welke producten die ingrediënten hebben of vergelijkbaar zijn.
Mixa heb ik de paarse/lila variant van geprobeerd (uit de pot), die vind ik wel goed werken. Alleen niet te dik smeren als je dat rullen vervelend vindt. Als je een gevoelige huid hebt zou ik de andere kleuren wel laten staan, daar zit parfum in. Ik vind zelf Cerave hydraterende crème fijner dan de paarse van Mixa. Anders misschien nog Cethaphil hydraterende crème. Deze laten bij mij geen laagje achter.
Cerave gebruik ik nu ook maar vind ik ook mwah. Het doet nog niet genoeg want ik blijf zo’n wittige droge laag houden bij mijn enkels en scheenbenen.
Ik heb nu Sebamed besteld want las daar ook wel goede dingen over.
@crazyvibes oh ja koud afspoelen kan ik misschien ook wel eens proberen. Geen zin in en mijn slechte gewoonte is ook dat ik echt heel heet douche (en dan klagen over een droge huid🫣) haha.
Ja de rode Mixa inderdaad. En ook niet op de handpalmen bij mij.
La Roche-Posay Lipikar baume ap+m bodylotion.
En je die zou na het douche kunnen mengen met een beetje geurloze huidolie (iets van de babyafdeling) en dat aanbrengen, dat dringt op alle lagen door.
Ja deze is echt zo zo fijn. Ik doe er daarna nog een huidolie (nu de zwangerschapsolie van Naif) overheen en mijn huid is zo zacht zonder vettig laagje. Eindelijk geen droge jeukende benen meer.
Ze benoemt toch specifiek dat ze die niet fijn vindt? Of is dat een andere?
Je hebt lipikar lait en lipikar baume, ze zegt niet welke.
De paarse panthenol versie van Mixa in pompfles gebruik ik graag en werkt bij mij beter dan LRP. Bij mijn dochter werkt deze ook goed om eczeem te verhelpen en voorkomen op haar wangen. Ik heb het idee dat hij meer voedt dan LRP maar niet vettig is. Met de creme in pot heb ik geen ervaring.
Dexeryl! Hebben ze bij de apotheek en Etos ook dacht ik.
Bio oil is het enige wat voor mij helpt.