Het Beautytopic #4

Ik ben helaas gevoelig geworden voor te hoge concentraties niacinamide (echt kut, die van TO is best sterk dus pas daar een beetje mee op! het zit al in zo veel andere producten), maar ik kan azelaic acid 100% onderschrijven! Ik ben ook begonnen met die van TO, gebruik nu die van Nineless (gekocht via yesstyle), maar wil hierna eigenlijk een andere proberen want er zit van dat slakkenslijm in en daar gaat mijn huisstofmijtallergie volgens mij niet super op :skull:Ik gebruik het niet iedere dag, om de dag of zelfs twee dagen is genoeg voor mij!

Verder ben ik echt heel erg fan van iunik’s beta glucan serum, dat is vooralsnog het enige dat mijn huidbarrière betrouwbaar overeind kan houden. Ook via yesstyle en echt heel betaalbaar, ben ook benieuwd naar de rest van die range!

1 like

Wat merkte je toen je dit niacinamide serum gebruikte?

Ik heb het zelf opgebouwd van een paar keer per week naar nu sinds een paar jaar twee keer per dag. Wanneer ik het een paar dagen niet gebruik merk ik het meteen. Het zorgt er samen met de azelaic acid voor dat mijn rosacea onder controle blijft.

Ik had vooral heel veel last van periorale dermatitis en een verstoorde huidbarrière, dus eigenlijk precies het tegenovergestelde van het effect bij jou: juist meer roodhuid, jeuk en ‘puistjes’. Echt sad :c ik kan het trouwens wel hebben in lagere concentraties/andere producten, dus het zou best kunnen dat er iets van een conserveermiddel oid in die van The Ordinary zit waar ik stiekem allergisch voor ben of zo! Wel echt fijn dat het voor jou werkt :slight_smile: ben jaloers haha!

Ik gebruikte het trouwens alleen 's avonds, wisselde een beetje tussen iedere dag en om de dag. Maar het is al een tijdje geleden dat ik het voor het laatst heb gebruikt!

5 likes

Heeft er iemand een toegangscode voor de L’oreal sale over?

1 like

Yes ik heb een code! Stuur me maar een berichtje :slight_smile:

Ik zag overigens wel dat het al aardig vol zat, alleen nog plek vanaf 16.00u volgens mij.

2 likes

Aanraders qua herfstige, beetje gothy, matte poederblushes? Rood, bordeaux, mauve, zelf wat paarsig of bruinig, ik denk het liefst een beetje een koelere tint. Liefst gewoon in de winkel, ik heb Hema, Kruidvat, Di, Douglas, Lush, &Otherstories, Ici Paris in de buurt!

Aansluitend hierop: heeft iemand die Butter Blushes van Nyx al geprobeerd? Vind ze er leuk uitzien maar ik zie telkens maar een kleine selectie qua kleuren in de winkels, vooral de rozige kleurtjes en ik will dus graag meer de rode kant op.

1 like

Nars orgasm rush of Mac big diva energy misschien?

2 likes

Mac Film noir :heart:

4 likes

@ghoul.in.japan op tt & insta draagt veel gothy cool toned make up in die tinten! toevallig zag ik vd week een filmpje waar ze mac film noir droeg.

2 likes

en @issa ooooh die is echt super mooi! Ga hem eens in de winkel gaan bekijken!

1 like

Op mijn donkere huidskleur is hij perfect als blush maar ook als bronzer. Vind dat zo’n veelzijdige blush

2 likes

Ik heb een gevoelige, maar ook erg vette huid (T-zone) en het lukt me niet goed om een dag- of nachtcrème te vinden die mijn huid niet vet maakt. Ook heb ik last van acne.

Ik heb nu o.a. cremes van La Roche Posay, Paula’s choice, Jetske Ultee (haar zonnebrand vind ik overigens wel heel fijn), IK Skin perfection geprobeerd, maar geen succes. Heeft iemand een goede tip/aanrader voor mij?

1 like

Ik vind de producten van Dr Leenarts prettig werken.

2 likes

Wat gebruik je verder voor producten? Kan soms ook in andere producten zitten die niet goed werken voor jouw huid ipv de crème.

1 like

Ik gebruik:

• Reiniger IK skin perfection met salicylzuur en aquaxyl
  • Salicylzuur 2% van Dr Leenarts
  • Azeliac acid 15% van Theramld

Het zijn wel allemaal verschillende merken. Misschien is het inderdaad ook een van deze prodcuten of combinaties die niet zo goed matchen.

2 likes

Ik heb sinds een aantal weken, nu het wat kouder wordt, heel droge benen. Het jeukt ook. Dus ik zoek een fijne crème. Iemand ervaring met Mixa?
LRP Lipikar heb ik al geprobeerd maar vond ik niet fijn. Alsof het niet introk want het bleef echt zo’n laagje wat ging rullen. Merkte ook geen verschil.

En daarnaast ook een droge en geïrriteerde hoofdhuid. Ik gebruik al shampoo van Eucerin voor een gevoelige hoofdhuid maar dat doet nu ook niet genoeg

3 likes

Mijn man gebruikt het voor twee eczeem plekjes en ik gebruik het soms voor mijn handen. Het is een fijne crème. Het trekt snel in en de huid wordt gelijk zachter, maar dan zonder zo’n vies vettig laagje wat sommige crèmes achterlaten.

Je moet alleen wel tegen ureum kunnen. Ik heb zelf een gevoelige huid met psoriasis en de 10% prikt wel een klein beetje. De 5% is denk ik chiller.

Denk dat als de 10% pot leeg is, ik de 5% ga halen voor mezelf.

2 likes

Over welke van het merk gaat dit, de rode als je het over Urea hebt?
En ook niet op de handpalmen?

Mijn holy grail die echt helemaal introk en helemaal geen laagje achterliet is uit assortiment :frowning: heb al heel veel andere geprobeerd maar alles laat toch wel iets van een laagje achter

Als iemand iets vergelijkbaars als dit weet, hit me up:

Deze werkt bij mij wel (maar daar heb je niets aan dan) en Nuxe Dry Oil ook, heel dun laagje. En bij mij werkt het het allerbest om mijn benen en armen koud af te douchen. Of hele lichaam als je dat trekt haha.

1 like

Ik stop een ingredientenlijst wel eens in een AI en vraag welke producten die ingrediënten hebben of vergelijkbaar zijn.

1 like