Mixa heb ik de paarse/lila variant van geprobeerd (uit de pot), die vind ik wel goed werken. Alleen niet te dik smeren als je dat rullen vervelend vindt. Als je een gevoelige huid hebt zou ik de andere kleuren wel laten staan, daar zit parfum in. Ik vind zelf Cerave hydraterende crème fijner dan de paarse van Mixa. Anders misschien nog Cethaphil hydraterende crème. Deze laten bij mij geen laagje achter.
Cerave gebruik ik nu ook maar vind ik ook mwah. Het doet nog niet genoeg want ik blijf zo’n wittige droge laag houden bij mijn enkels en scheenbenen.
Ik heb nu Sebamed besteld want las daar ook wel goede dingen over.
@crazyvibes oh ja koud afspoelen kan ik misschien ook wel eens proberen. Geen zin in en mijn slechte gewoonte is ook dat ik echt heel heet douche (en dan klagen over een droge huid🫣) haha.
Ja de rode Mixa inderdaad. En ook niet op de handpalmen bij mij.
La Roche-Posay Lipikar baume ap+m bodylotion.
En je die zou na het douche kunnen mengen met een beetje geurloze huidolie (iets van de babyafdeling) en dat aanbrengen, dat dringt op alle lagen door.
Ja deze is echt zo zo fijn. Ik doe er daarna nog een huidolie (nu de zwangerschapsolie van Naif) overheen en mijn huid is zo zacht zonder vettig laagje. Eindelijk geen droge jeukende benen meer.
Ze benoemt toch specifiek dat ze die niet fijn vindt? Of is dat een andere?
Je hebt lipikar lait en lipikar baume, ze zegt niet welke.
De paarse panthenol versie van Mixa in pompfles gebruik ik graag en werkt bij mij beter dan LRP. Bij mijn dochter werkt deze ook goed om eczeem te verhelpen en voorkomen op haar wangen. Ik heb het idee dat hij meer voedt dan LRP maar niet vettig is. Met de creme in pot heb ik geen ervaring.
Dexeryl! Hebben ze bij de apotheek en Etos ook dacht ik.
Bio oil is het enige wat voor mij helpt.
Ik gebruik sinds kort centella ampoule nadat ik mn huid heb gereinigd ‘s avonds en ik heb echt het gevoel dat het mn huid egaler maakt. Het is ook een soort water, dus laat geen plakkerig laagje achter ofzo. Heel chill.
Ik heb zojuist een mailtje gekregen van The Ordinary dat Slowvember er weer aankomt: de hele maand 23% korting.
Ik weet even niet zo goed waar te plaatsen dus probeer ik het hier:
Ik wil graag een detox shampoo uit proberen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie heeft dé (enigzins betaalbare) tip voor mij?
Die van Ouai
Ja vind deze ook fijn!
Ja hier ook een bevestiging dat deze heeelgoed is
Kan dit ook beamen
Zonder dat ‘t mijn best gevoelige hoofdhuid uitdroogt, wat ik bij andere shampoos wel gauw heb
Iemand tips voor een jeukende hoofdhuid? Ik heb een droge hoofdhuid maar snel last van vet haar, wil dus iets proberen wat je haar niet te vet maakt. Ik gebruik nu shampoo en conditioner van dr Organic en wil iets zonder siliconen blijven gebruiken.
Bedankt allemaal! Dan bestel ik die.
Iemand hier de La Roche Posay Mela B3 serum al geprobeerd voor pigmentvlekjes? Werkt het echt? Of hebben jullie tips voor andere producten?
Ik ben dit jaar even lui geweest en ik heb alleen maar Cerave (en SPF) gesmeerd, maar die Cerave is toch wat te vet voor mijn gezicht. Ik ben weer even op zoek naar een nieuwe werkende skincare voor mij. De 23% korting bij TO is begonnen trouwens!