Het Beautytopic #4

Ik vind deze echt fantastisch, gebruik bijna niks anders meer.
@stervis wat verwacht je dat een spf op korte termijn zal doen?

3 likes

Ik dacht dat dit het serum was.
Sorry.

4 likes

Verkocht, dankje. Hoe gebruik jij hem, ook samen met die andere druppels toevallig?

Ja die gebruik ik soms in de avond, deze alleen overdag. Eerst alle andere verzorging en dan een pipetje van deze erover.

2 likes

Weet iemand of het lukt om in Spanje tretinoine crème te krijgen zonder recept?
Google zegt van niet maar TikTok (goede bron :star_struck:) zegt dat het soms wel lukt.

2 likes

Volgens mij zijn er ook wel opties om in Nederland dit via een recept te krijgen. Ik meen via 247/dermatologist.com. Zelf geen ervaring mee maar volgens mij zag ik het bij Lauren Vester op insta voorbijkomen dat zij daar haar recept vandaan heeft.

2 likes

Ja koop ik in Spanje of Italië gewoon bij de pharmacia
Vorige zomer + deze zomer in ieder geval nog gelukt

1 like

Heeft iemand een tip voor een goed vette oogcreme?
Ik heb hele droge huid onder mijn ogen en gebruik normaal de Resist anti-aging eye crème van Paula’s Choice, maar mijn tube is op en ze zijn uitverkocht. Deze crème is heel dik, vol en voedend. Alle andere crèmes die ik heb geprobeerd zijn binnen seconden ingetrokken alsof ik niets gesmeerd heb.

1 like

Die bruine van Estee Lauder al geprobeerd? Die is echt fijn maar :moneybag:

4 likes

Ik vind de avocado oogcreme van kiehls heel fijn! Weet niet hoe deze zich qua vetheid verhoudt met die van paula.

3 likes

Heb die nu besteld, klinkt alsof ze op elkaar lijken. Ben benieuwd.

1 like

Ik vind elf goed. Is een klein blauw potje. Ik heb het rond 06:00u opgedaan en het is nog vettig. Wel goed ingetrokken.

1 like

Ik weet niet of hij vet is helaas maar goed aangeschreven is die van cerave. En misschien kan cicaplast voorzichtig daar ook aangebracht, er staat vermijd oog gebied maar goed. Voor mij wel de meest voedende creme die er is.

3 likes

Cereve werd overal beschreven als een luchtige creme, ik heb echt wat vollers nodig. Cicaplast vind ik heel fijn voor wondjes/schrammen etc, maar voor mij is hij niet voedend. Maar ik ben inmiddels 40+, onder mijn ogen is het een soort dorre woestijn geworden. :weary:

Bedankt voor alle suggesties! Ik heb goede hoop voor de Kiehl’s.

1 like

Ik vond de oogcreme van Kiehls altijd geweldig! Ik kreeg er op een gegeven moment wel eczeem van. Dus wanneer je daar gevoelig voor bent zou ik alert zijn. Ik heb zelf ook een dorre woestijn en gebruik deze (ook voor de rest van mijn gezicht):

https://www.newpharma.nl/avene/656237/avene-cicalfate-plus-herstellende-beschermende-creme-geirriteerde-huid-100ml.html

3 likes

Volgens mij zijn cicaplast/cicalfate producten niet echt bedoeld als hydraterende crèmes en meer om je huidbarriere te herstellen.

1 like

Ik kan je de resist oogcreme van Paulas Choice van harte aanbevelen! Die was nu helaas uitverkocht en ik bleek geen voorraad meer te hebben, dus ik moest wel even wat anders proberen.
Heb zelf wel last van terugkerend eczeem op mijn ooglid, dus ben benieuwd hoe dit gaat.

4 likes

Wat houdt dit in?

4 likes

Oeps ik gebruik deze 2x per dag als dag- en nachtcrème :grimacing: vind het een hele fijne crème (die van La Roche Posay)

2 likes

Dat je bovenste huidlaag soort van kapot is, wat kan leiden tot droogheid, jeuk, schilfers, trekkerig gevoel, extra gevoelig voor producten.
Komt bijv doordat je te agressieve producten gebruikt (Clinique nr 2 toner elke dag gebruiken bijv), te veel zon, stress.