Kijk als dit werkt voor jou, helemaal prima!
Maar mensen met een hele droge huid hebben waarschijnlijk meer aan een moisturizer met hydraterende ingrediënten en als laatste stap in je routine eventueel cicaplast.
Hebben jullie tips voor het maken van een zachte wing met oogschaduw? Misschien een chille kwast, of een goeie techniek?
Ik vind het met poeder nooit zo mooi worden, gebruik daarvoor een donkerbruine oogschaduw stick (Bobbi Brown Bark), die zet ik met een eyelinerkwast tegen mn wimperrand aan en dan flip je die kwast zo naar buiten als wing en is het 9/10 keer eigenlijk meteen goed. Soms nog een heel klein beetje meer oogschaduw erbij, maar vaak hoeft dat niet eens omdat het subtiel mag blijven.
Oh ook een goeie! Gewoon een schuin afgesneden kwastje? Ik heb daar denk ik alleen een wenkbrauwvariant van (dus een beetje een dikke).
Ja kan! Ik gebruik Bobbi Smokey eyeliner brush, die is wat zachter, maar met zo’n wenkbrauwkwast kan het ook! Probeer m dan redelijk aan het einde vast te houden zodat die wat losser in je hand ligt, dan is de druk zachter en wordt de lijn minder strak.
Heeft iemand met ook een heel lichte huid met warme ondertoon + lichte ogen toevallig een recente tip voor een mooie oogschaduw in de drogist? Ik wil wel weer eens wat meer make-uppen op de kerstfeestjes maar vind het altijd lastig om kleuren te kiezen.
Misschien vind je ze te duur, maar ik vind die paletjes van Dior wel een aanrader. Ik denk dat ik er 20 jaar mee ga doen.
Denk dat deze kleuren voor jou ook wel kunnen. Er is er ook eentje met meer wat groen-tinten volgens mij. ![]()
Oh ja mooi! Ik vrees alleen dat Dior voor mijn make-up techniek parels voor de zwijnen is…
Misschien kun je je laten inspireren door de kleurencombinaties, haha.
Of van Huda. De kleuren zijn ook op elkaar afgestemd dus kun je niet verkeerd gaan.
https://www.iciparisxl.nl/huda-beauty/creamy-obsessions/eyeshadow-palette-brown/p/BP_1298821
Edit lichtere versie
https://www.iciparisxl.nl/huda-beauty/nude-obsession-light/oogschaduwpalet/p/BP_1098003
ELF heeft leuke mini oogschaduw paletten, bij jullie bij Douglas en Etos te koop. Goede kwaliteit aan een zacht prijsje.
Make up tape plakken naast je oog zodat je een strak lijntje krijgt en geen fall out, en ik maak m’n kwastje even nat
Voor gewoon “in de ochtend” elke dag hou ik een bruine potlood in mijn ooghoek en knipper/knijp met mn oog dan een keer, komt een mini wing. Daar ga ik dan met een schuin kwastje met oogschaduw overheen. Dit is absoluut niet voor een bijzondere look ofzo maar gewoon net een beetje anders dan gewoon oogpotlood.
Die wilde ik ook noemen! @grace die Elf bite size palettes zijn fijn. Zijn goed gepigmenteerd en kosten iets van €6 en zijn vaak in de aanbieding.

En deze vind ik zelf ook heel mooi. Echt zo’n one and done oogschaduw. Fine as fleck heet ie. Ik heb de kleur rechtsonder.
Ik gebruik bijna elke dag de tweede van de twee kolom en gebruik ook super graag de oogschaduw stick in koper en paars. De liquid blushes zijn ook super gepigmenteerd, die heb ik oranje en fel roze
De Long Lasting Eyeshadow Stick van Kiko (tip van @Ainu) in 18 Brown! 10 Mauve Brown lijkt me bij jou ook heel mooi.
Is geen drogist maar wel de moeite, heel gemakkelijk om rommelig aan te brengen en dan wat te blenden door eender welke kwast heen en weer te swipen.
Als ik foundation aanbreng op m’n voorhoofd heb ik vrijwel altijd schilfertjes. Ik scrub af en toe lichtjes, probeer goed te reinigen en zeker als ik weet dat ik make up wil dragen probeer ik van te voren zo goed mogelijk te hydrateren maar het helpt niet. Waterbasis of siliconen maakt ook geen verschil.
Iemand de tip voor een simpele dagelijkse skincare routine om de huid daar permanent beter gehydrateerd te krijgen? Heb verder weinig speciaals alleen dingen met parfum probeer ik sowieso wel te vermijden.
Misschien een wat vettere voedende nachtcreme? Bijvoorbeeld die van dr leenarts, die gebruik ik zelf graag en kwam hier eerder ook als tip voorbij. Voordat je de creme op doet kan een hyaluronzuur serum ook helpen.
In de winter een drupje olie door je dag (of nacht) crème! Ik vind de jojobaolie van drs leenarts daar heel fijn voor
Een paar jaar geleden had ik best een mooie huid toen ik Hada Labo Gokujyun Premium Lotion gebruikte. Ik wil dat weer bestellen, maar twijfel nu tussen deze (de gele) of de witte/blauwe (light versie). Ik kan namelijk wel lasy hebben van wat acne en bijv verstoppingen (mee-eters).
Heeft iemand ervaring met de blauwe? Of misschien wel de gele bestellen aangezien het winter is? Mijn huid is vochtarm met een vette T-zone. Of misschien moet ik wel de gele bestellen en alleen op mijn wangen gebruiken?
Weet iemand of Kbeautystore een betrouwbare webshop is? Vroeger kocht ik 'm volgens mij via van die Korean skincare webshops, maar daar verkopen ze het volgens mij niet meer.