Het Beautytopic #4

Vind je deze nu wel dekkend genoeg wanneer je m net aan hebt gebracht maar gedurende de dag komen donkere kringen er toch doorheen? Dan zou ik een color corrector gebruiken die je onder je concealer doet, echt alleen op de plekken waar het het donkerste is (vaak richting buitenste ooghoek en soms net onder de binnenste ooghoek) dat blend je dan een beetje en daarover doe je nog een laagje concealer om te zorgen dat het allemaal mooi matcht met de rest van je gezicht.
Bijna alle merken hebben tegenwoordig zoiets. Zijn je kringen echt donker en wat bruiner dan moet je iets pakken wat Peach/oranje (Peach bij een lichtere huid en oranje als je donkerder bent) en roze als je kringen blauw/paars zijn.

Vaak krijg met een corrector en concealer wel de dekking die je nodig hebt, maar het resultaat is veel natuurlijk dan wanneer je een dekkendere concealer gebruikt.

4 likes

Ja precies wat je zegt inderdaad! Halverwege de dag zie ik er uit als een lijk :sweat_smile:. Ik gebruik soms de under eye brightener van Catrice, het roze corrigeert wel een beetje maar het doet niet heel veel. Ik ga even kijken bij de etos/kruidvat naar andere merken en wat proberen!

1 like

Welke kleur zijn je kringen? Misschien heb je wel iets meer peach/oranje nodig en maakt roze het juist een beetje grauw.

2 likes

De bobbi brown corrector (even pinnen met de ogen dicht, maar je doet er wel een jaar mee) en dan idd een peach kleur, daar bovenop een lichte concealer. @Spaarlamp perzik corrigeert juist blauw, roze maakt dat grijs.

2 likes

Ja Bobbi is het beste!! Die potjes waren top maar de nieuwe sticks zijn helemaal geweldig.

Toen ik voor Bobbi werkte leerden we bisque (de rozere ondertoon) voor blauw/paarse verkleuring en Peach(meer oranje) voor bruin/groenig. Of Peach bisque voor degene die er tussenin zitten.
IMG_2902

3 likes

Ik vind die nieuwe color corrector van essence heel fijn. In ieder geval fijner dan die van Charlotte Tilbury

Op tiktok vergelijken mensen hem met die van Huda

9 likes

Naar aanleiding van het gesprek laatst in het influencer-topic over die borstel van Vera en de vraag of zulke borstels echt verschil maken, én omdat ik zelf eigenlijk ook wel toe was aan een nieuwe borstel, ben ik eens gaan kijken of ik mijn fijne, uitvallende en snel afbrekende haar met veel pluis een beetje kan temmen.

Ik heb danwel geen borstel van 100 euro gekocht , maar kwam de Olivia Garden EXPERT Expert Care Oval Boar & Nylon Bristles Black tegen en heb hem gekocht, hij komt morgen binnen. Heeft iemand ervaring met dit merk?

Binnenste ooghoeken blauw en onder mijn ogen meer richting paard. Die van Catrice vind ik ook best wel vet dus dat lijkt er gewoon weer af te smelten, ook na poeder.
Zie dat Bobbi inderdaad nogal duur is haha maar als het echt verschil maakt en ik er lang mee doe, heb ik het er wel voor over.
@Kauai bedoel je met lichte concealer dat ie lichter is dan de corrector die je gebruikt?
@Karl_Lagerfeld Ohja chill misschien moet ik daar eerst even mee beginnen!

1 like

Oh, die wil ik proberen! Deze tint is voor donkere kringen toch?

1 like

Ik heb niet deze haarborstel, maar wel hun föhnborstels en die vind ik echt super fijn!

2 likes

Ik heb een Olivia garden borstel, wel een andere soort (de fingerbrush geloof ik) en het is de beste borstel die ik ooit gehad heb! Mijn haar uitkammen na het haren wassen was altijd zo een hel en duurde lang en nu totaal niet meer

1 like

de concealer die karl tipt is in de kleur light lichroze, maar gepigmenteerder en een minder olieachtige formule dan die under eye brightener van catrice. ik vind m (icm een primer dan dus) fijn!

2 likes

Ik was laatst na een heel lange tijd weer eens een keer de Hema ingelopen en ben toen bij de make-up gaan kijken. Daar had ik de onderstaande dingen gekocht en ik ben echt verrast!

Glossy lipplump: is in veel mooie kleuren beschikbaar, je draait hem omhoog (je kunt niet terugdraaien, zoals bijvoorbeeld de concealer of 4-in-1 primer van Maybelline) maar het gaat heel langzaam. Niet dat je de dop er op doet en je lippenstift plet omdat die niet meer teruggedraaid kan worden. Mooie glans. Enige nadeel is dat het op het begin wel tintelt ivm de plump.

Perfect eyeliner waterproof: ook weer veel leuke kleuren en smeert fijn uit. Ik heb hele vette oogloden maar zelfs zonder primer o.i.d. blijft hij best goed zitten. Ik heb wel eens betere gehad maar voor deze prijs en voor de kleuren is dit prima.

Wenkbrauwgel: heeft mij positief verrast! Je kunt er veel en weinig (met beleid) van gebruiken. Je hebt 2 kleuren: donkerbruin en lichtbruin (nu de donkerbruine gelinkt) en een transparante.

Edit: er bestaan zeker betere producten maar voor de prijs vind ik het goede producten die lang blijven zitten

3 likes

& @klaariskees

Oeh dat beloofd wat, hij is binnen maar ik ben al blij om dit te horen, kan me niet voorstellen dat dit dan een slechte keus is.

Sowieso. Ik heb echt nog nooit mooie permanente make-up gezien.

2 likes

Als mede donkere-oogkringen-girlie raad ik je naast alle goeie aanraders in dit topic ook nog de YouTuber Alexandra Anele aan! Zij heeft echt goeie tips om donkere kringen te verbergen.

Nu mijn vraag: heb vandaag de Essence Line ‘n’ Stain lipliner gekocht en vind het effect wel leuk, maar hij lekt zo enorm? Had hem in mijn tas gegooid en toen ik hem daarna open deed, kwamen er gewoon druppels af. Heeft nog iemand dit of heb ik gewoon pech gehad?

1 like

Ja laat maar weten wat je ervan vindt, ben benieuwd! Ik heb nu de wetbrush pro shine enhancer als borstel maar die is na jaren ook al aan vervanging toe.

2 likes

Ik dacht dat ik gelezen had dat jij bruine mascara gebruikt. Is die op je foto deze? https://www.kruidvat.nl/elf-lash-xtndr-deep-brown-mascara/p/6275610
Online lijkt de dop een andere kleur te hebben, maar volgens mij is het wel die jij hebt?

1 like

Ja ik gebruik altijd bruine mascara en deze is die ik heb!

2 likes

Ik ga morgen naar Sephora. Iemand aanraders?zoek een blush, en soort van foundation (iets wat licht dekt) + poeder. Dacht misschien die flawless filter van Charlotte Tilbury.
Heb een light skin, geen idee wat daar goed bij past qua make-up (blush, lipgloss etc)

Edit: oh en tips voor concealer zijn ook welkom.

1 like