Het Beautytopic #4

Zijn er hier mensen die een tip hebben voor iets wat je dagelijks op je oogleden kan dragen? Dus bij gewoon een hele rustige naturel make up.

Ik draag normaal bb cream, color corrector en concealer onder mn ogen, mascara en een liquid blush. Alleen ik heb het idee dat mn oogleden soms een beetje grauw zijn? Dus ik dacht misschien iets van een oogschaduwstick of oogschaduw of iets dergelijks? Ik heb alleen sinds de zilveren en lichtblauwe HEMA torentjes van toen ik 13 was nooit meer iets van oogschaduw of iets dergelijks gebruikt. Dus ik zoek eigenlijk iets dat er niet per se uit ziet als oogschaduw maar wel net een iets frissere look geeft. Iemand tips?

Ik gebruik regelmatig snel ff mijn gezichtsbronzer op mijn oogleden, breng ik lichtjes aan met een fluffy oogschaduwskwast. Ook om indd mijn oogleden een beetje ‘op te warmen’. Eventueel nog een witte/lichtbeige oogschaduw met een subtiele shimmer op de binnenkant van mijn oog.

2 likes

Nyx jumbo oogschaduwstick

1 like

Ik doe idd ook even met bronzer kwast even luchtig over m’n ogen!

Edit grapje, je gebruikt geen bronzer. Zo’n oogschaduw stick is snel en makkelijk, maar is niet zo fijn met vette oogleden.

2 likes

@Cam @Quinn @Dushoi thanks voor jullie snelle tips! De reden dat ik vooral aan een oogschaduwstick dacht (en waarschijnlijk ook de reden dat ik mn oogleden grauw vind) is dat ik een ontzettende knoeier met mascara ben. Ik moet dus na het aanbrengen van mn mascara altijd nog met een wattenstaafje aan de slag om de mascara boven mijn ogen weg te halen. Ik moet dus iets hebben dat ik kan opbrengen na mijn mascara. Ik denk dat voor mij de tip met de bronzerkwast dan minder goed werkt.

Kiko heeft mooie oogschaduw sticks die heel goed blijven zitten, dan heb je dus vooral een beetje kleur en beetje een shimmer. Vind die wel heel mooi en makkelijk aan te brengen (even over je oogbal en dan met je vingers uitvegen en klaar)

4 likes

als je de geknoeide mascara volledig op laat drogen kun je het wegvegen met een wattenstaafje of een schone spoolie zonder oogmakeup te verpesten! Dan brokkelt het zo eraf zonder vlekken.

1 like

Ik heb waterproof mascara dus ik ben bang dat dat bij mij niet werkt. Ik doe nu altijd met een wattenstaafje met waterproof oogmakeup remover. Maar ik denk dat daarmee je oogmakeup er ook af gaat.

Nee werkt wel, bij waterproof zou ik eerder een spoolie gebruiken want die is wat ruwer, maar al het helemaal opgedroogd lukt het wel. Het ligt natuurlijk al op de (poeder)oogschaduw dus plakt wat dat betreft niet vast aan je huid.

2 likes

Heeft iemand ultieme tips voor een vette huid? Ik heb mijn 2 jaar aan de roaccutane gezeten en nu gestopt waardoor ik weer last heb van een hele vette huid. Ik maak lange dagen waardoor als ik in de middag in de spiegel kijk mijn make up er al smoezelig uitziet.

Qua skincare gebruik ik al een hydraterende crème op gel basis en een SPF met matterend effect en exfolianten va Eucerin. Mijn make up routine is als volgt:

• primer en foundation ga Loye, minerale poeder
  • crème bronzer van make up by Mario en blush vaak een crème stick van Charlotte Tilbury of Dior. Soms doe ik er ook nog een poeder blush over van Dior.
  • setting poeder van Huda beauty of Laura Mercier (druk ik in met een spons)
  • matterende setting spray van Charlotte tilbury

Ik blijf redelijk mat als ik na de setting spray nog een laag poeder aanbreng en dan nog een keer de spray gebruik maar dat is niet zo mooi, heel poederachtig en je ziet alle lijnen extra goed.

2 likes

Wat gebruik je qua reiniging? Hoe voelt je huid aan als je gereinigd hebt en er dan niks mee doet?
Vaak wordt de “fout” gemaakt door uitdrogende producten te gebruiken (Clinique 3 stappen plan looking at you bijv) wat mensen met een vette huid heel fijn vinden want je huid voelt droog, mat en niet vet aan, maar je huid heeft gewoon vetten nodig. Hoe uitdrogender je producten zijn, hoe meer je huid gestript wordt van oliën die de huid wel nodig heeft om zichzelf te beschermen. Dan denkt je huid wtf ik ben mijn beschermlaag kwijt dus ik ga weer extra hard aan de slag om talg aan te maken want olie = bescherming.
Ik zou een reiniging op oliebasis gebruiken, klinkt tegenstrijdig maar dit stript je huid niet van olie en icm water wordt het een milk dus je reinigt op een hele milde manier. Daarna een hydraterende crème en 1x in de week een exfoliant gebruiken.

3 likes

Ik doe inderdaad wel double cleanse, met een olie (k beauty, weet zo even de naam niet en dan een milde reiniger van Cetaphil. Als ik er verder niks mee doe wordt hij gewoon vet zoals normaal.

Huid voelt licht trekkerig aan na het reinigen. Dus daarom ook de hydraterende gel.

Uiteindelijk was hormonale anticonceptie (plus de leeftijd misschien?) bij mij het enige dat hielp. Vooral m’n haar werd zó snel vet, werd er helemaal gestoord van. Meerdere kuren roa gedaan, en pas toen ik ook opnieuw de pil nam is de acne weg gebleven en de talg productie genormaliseerd.

1 like

Leugens, de oogschaduwsticks van Kiko zitten muurvast op mijn vette oogleden!!

1 like

Doe je bij zo’n stick eigenlijk ook nog een primer eronder of gebruik je alleen die stick?

Gelukkig was dat laatste ook mijn vraag niet en zegt het meer over jou dan over mij dat je denkt dat je alleen veilig en schoon in een salon kunt werken. Ik geloof namelijk echt niet in de utopie dat iedere salon veilig en schoon is.

I wish!!

2 likes

Gelukkig zei ik ook niet dat iedere salon veilig en schoon werkt. Als je zelf de kennis hebt moet je het doen hoor, maar het is meer dan alleen wat naaldjes over je gezicht halen en je gaat snel te diep/zet te veel kracht waardoor je je huid kunt beschadigen. Maar hey, you do you, gelukkig mag iedereen op een openbaar forum gewoon op elke vraag reageren he.

1 like

Ja, ik! Ik heb zo’n roller gehad dus dat is echt minimaal en heb nu ook zo’n Dr. Pen. Omdat ik het zelf doe is het nooit zo diep als in een salon en duurt het langer eer je resultaat ziet. Maar mijn acne littekens zijn wel afgenomen.

4 likes

bij mij creasen die na een aantal uur ook helaas. Zelfs met primer. Terwijl oogschaduw met dezelfde primer wel prima blijft zitten

2 likes