Mac 24hr eyeshadowprimer eronder ![]()
Ik gebruik een eyeshadowstick van een heel saai merk, maar die is waterproof zonder stroef aan te voelen en laat zich na net opbrengen ook nog goed blenden. Ben helemaal fan, had eerst sticks van Collistar en Mac, maar die van John van G is hier de winnaar
Houden jullie je aan de houdbaarheid van make up?
Ik heb een paar oogschaduw paletten en blushes die misschien wel 10 jaar oud zijn, maar ze zien er nog prima uit. Gebruik dat alleen niet vaak en zou het ook zonde vinden om weg te gooien. Bij mascara hou ik mij er wel altijd aan (skincare ook trouwens)
Alleen de stick
Neuh, als het nog goed ruikt en niet veranderd is van substantie/kleur gebruik ik het gewoon. M’n Bobbi shimmerbrick uit 2014 is nog steeds niet op ![]()
Effe een reminder dat we alle merken onder de Estee Lauder-paraplu boycotten
Dus EL, Clinique, Bobbi Brown, MAC, Too Faced, Tom Ford, The Ordinary en meer!
Sephora komt officieel naar België!!
Heeft iemand ervaring met een (goede) verwarmde wimperkruller?
Ik moet nu iedere dag de föhn op mijn kruller zetten, anders is de krul al weg voor ik er mascara op heb kunnen doen. Is zo’n verwarmde kruller dan een oplossing? En dan een knijper of zo’n soort staafje?
Ik boycot vrijwel alles wat er te boycotten valt, maar ik merk met make-up en huidverzorging dat ik dat lastiger vindt. Als ik een Sephora tegenkom vind ik het ook moeilijk om daar niet ff naar binnen te lopen. Geen idee waarom dat zo is.
Gelukkig heb ik een stok achter de deur in de vorm van een Palestijnse partner. :’)
Ik ben al in 3 Kruidvatten geweest voor die essence color corrector maar het is overal uitverkocht
heb het nu maar aan vriendinnen gevraagd of ze bij die van hun willen kijken
Verder zijn die weersveranderingen van koud, naar mild naar weer heel koud echt heel kut voor mijn rosacea huid. Heb direct weer allemaal rode puistjes op mijn wangen en branderig gevoel ![]()
Ok? Je bedoelt dus gewoon dat je jezelf dit niet wil ontzeggen?
Own het dan gewoon, ik drink ook gewoon nog Nalu (energiedrank van Coca-Cola) omdat ik daar verslaafd aan ben maar verder doe ik alleen nog aan cola van AH huismerk.
Om de post nog een beetje ontopic te houden: ik had zo veel hoop in de Shine Control primer van Makeup Forever maar helaas je kan nog steeds een ei bakken op mijn voorhoofd ![]()
Niet wil maar wel doe, maar met moeite dus.
Maar je benen lopen toch niet vanzelf die winkel in? Je maakt dan toch bewust de keuze om die winkel in te gaan?
Godverdomme! Gisteren tegen collega’s nog bezig dat ik mijn Tom Ford metallique en soleil blanc zo graag ruik. En al mijn MAC blushes ![]()
Als je ze al gekocht hebt, heeft het ook geen zin ze nu niet meer te gebruiken. Wanneer ze toe zijn aan vervanging beter alternatieven zoeken.
Ja, ik ga alles opgebruiken en niet meer kopen.
Mijn kruidvat heeft wel beauty of joseon, maar geen make up. Hoop wel dat dat komt dan!
Dit is niet echt advies maar ik wil toch mijn eigen ervaringen delen, voor het geval je er wat aan hebt!
heel lang verhaal over mijn oily life
Ik heb echt de meest vette huid ever, al sinds de puberteit. Tot mijn 20e had ik ook last van acne; dat is weggegaan toen ik aan de pil ging, maar ik ben nu 34 en nog steeds heb ik een glanzend bolletje. Ik kan geen pony knippen omdat mijn haar dan binnen 2 uur als vette plukjes is samengeklonterd. Als ik poeder gebruik verandert het in een soort plakkaat toneelschminck.
Wat bij mij het beste werkte: stoppen met proberen mijn huid iets te laten zijn wat het niet is. @Spaarlamp stipt het ook al aan, vaak gaan mensen heel erg proberen de olie van de huid af te krijgen, waardoor je huid juist meer talg gaat produceren je in een soort spiraal terecht komt; dat was mijn leven in elk geval voor jaren en jaren.
Op een gegeven moment was ik het zat om zoveel moeite en research te doen en zoveel producten te gebruiken. Toen heb ik alles de deur uit gedaan en ben ik gestart met een minimale hoeveelheid milde producten.
Sindsdien gebruik ik overdag de cleanser + 50spf dagcrème van Cerave, en 's avonds na het cleansen de hydrating moisturizer van Aveeno. Heel nog een serum 's avonds als ik zin heb in wat extra verzorging, maar niet meer een hele dagelijkse routine.
Ik blijf sowieso verre van vloeibare foundation (dat glibbert er meteen weer af), de meeste poeders, en alles waar ‘matterend’ op staat heeft 0 effect dus dat koop ik ook niet meer. Mijn huid is een stuk rustiger nu, dus ik heb eigenlijk geen foundation meer nodig. Als ik toch puisten of donkere kringen heb gebruik ik een concealer van Mac, en bij speciale gelegenheden gebruik ik de Mac Studio Fix poedervariant, die wel blijft zitten*. Dat poeder ik dan op het toilet steeds bij gedurende de avond.
Ik heb me erbij neergelegd dat ik nooit een matte look zal kunnen krijgen, dus ik leun helemaal op ‘dewy’ en focus op blush, wimpers, en subtiele kleur op mijn lippen. Mijn huid voelt nog steeds vet aan en glanst een beetje, maar is gehydrateerd en rustig. Na zo lang knokken tegen mijn natuurlijke huid is dit voor mij echt de beste oplossing gebleken.
*PS echt kut dat MAC/Estee Lauder zo kut is, ik doe heel lang met zo’n poeder, maar als die op is weet ik niet zo goed wat ik als vervanging ga kopen want het is letterlijk het enige dat bij mij blijft zitten.
De SF poeder is veranderd, zit geen talk meer in en veel mensen vinden m niet meer zo fijn als voorheen dus misschien moest je sowieso al op zoek naar een vervanger.
oh nee!! Nou ja goed moment om van Mac af te stappen dan ![]()