Ja klopt!! Is nieuw denk ik ja
Of ja, hier ligt korean skincare (paar merken) al best lang in de schappen. Maar wordt wel uitgebreider viel me op
Herkenbaar verhaal
Heb je nog tips qua shampoo (of andere producten) die je haar minder snel vet laat worden?
Heeft iemand al een fijne lipstain ontdekt?
Nee, dus als iemand anders de ultieme tip heeft houd ik me aanbevolen! Ik heb echt alles geprobeerd, 1x per week wassen, sulfietenvrije shampoo, appelazijn op m’n hoofdhuid, co-wassen (dat was heel goor), maar het is gewoon altijd vet, wat ik ook doe.
Ook hier geldt voor mij wel: shampoo speciaal voor vet haar is verschrikkelijk, gewoon een milde shampoo zonder siliconen is veel fijner. Ik gebruik nu de loving blends lijn.
Dus ik was het nu om de dag, op dag 1 zit het geweldig en op dag 2 heb ik een knotje in en droogshampoo ![]()
Ik heb ook een vette huid en vet haar. Fijn al je tips over huidverzorging!
Heb veel verschillende shampoos gebruikt. Uiteindelijk werkt Kerastase Specifique Bain Divalent het beste. Bij die shampoo wordt mijn haar “pas” na 2 dagen weer vet.
Ander fijn shampoomerk is van Eleven. Gentle Clean gebruik ik. Maar hun zilvershampoo is echt ook goed.
En eens in de maand (kan ook om de 2 weken) doe ik een clarifying shampoo om mijn haar echt goed te reinigen. Ik merk dat het daardoor ook minder vet wordt. Ik heb nu die van K18, maar die heb ik nog niet getest.
Ik zal nog wel een update geven wanneer hij langer in gebruik is, maar de eerste week heeft me positief verrast. Hij gaat fijn door m’n haar en heb tot nu toe het idee dat het ook goed de natuurlijke oliën van m’n hoofdhuid spreidt. Normaal gesproken moet ik m’n haar wassen omdat de bovenkant te vet wordt, maar de onderkant voelt dan eerder een beetje droog aan. Terwijl ik het idee heb dat het nu gelijkmatig vet is, dus das top! Enige puntje, maar of dat door de borstel, of het weer komt, ik ben deze week wel aardig statisch geladen geweest ![]()
ik heb dat niet maar je kunt (eventueel tot je een zelfverwarmende koopt) ook een aansteker gebruiken, is sneller en handzamer dan een fohn. wel goed voelen en evt af laten koelen want het wordt snel heel heet
Ik gebruik elke dag wonderskin als lipliner en ben daar echt heel tevreden over, maar weet dat de meningen daarover verdeeld zijn. Hij zit bij mij als een huis in ieder geval. Mn hele lippen ermee inkleuren vind ik mwah omdat het wel donkerder wordt in de droge plekjes. Ik heb whimsical en lovely. De marker van kiko is ook mooi, maar die blijft minder goed zitten bij mij.
Ik krijg van één van deze twee producten eczeem op mijn lippen
Voordat ik ze een voor een een tijdje niet ga gebruiken om erachter te komen wat het is (vet irritant), heeft een van jullie hier misschien weleens droge plekken van gekregen? Ik herinner me van een paar jaar geleden dat ik oogeczeem kreeg van een Balea product en er meteen 5 mensen waren die dat herkenden hahaha
De lipolie van rare beauty! Die laat een heel mooi kleurtje achter. De naam is niet helemaal accuraat, want de substantie is meer gel-ish dan olie maar vind hem heel fijn. Heb 3 of 4 kleuren.
In die olay creme zit niacinamide, kan bij sommige mensen wel irritatie veroorzaken. Als je nog weet welk product dat van balea was kan je kijken of dat daar ook in zat.
Gebruik je ook nog een hydraterende toner?
Ik heb ook al weken last van iets waardoor ik (denk ik) lip eczeem krijg, maar heb echt geen idee wat. Zo frustrerend…
ChatGPT zegt dat de Olay de boosdoener is. Ik heb beide ingrediëntenlijsten erin gegooid i.c.m. lipeczeem.
Ik gebruik die van Olay al 10 jaar maar kreeg de afgelopen paar winters steeds rode schilferige plekken op m’n kin, niet zeker of het echt eczeem was. Had nooit gedacht dat het daar door zou komen, maar gebruik sinds een maand een andere creme en het is nu wel weg.
Ligt bij mij overigens niet aan de niacinamide, dat zit ook in de creme die ik nu gebruik.
Ik gebruik ook de crème van olay. Kreeg juist de laatste tijd last van mn huid. Zie nu dat hij niet alleen van verpakking veranderd is maar ook andere samenstelling heeft
Ga toch maar wat anders proberen
Ik word er echt zo boos van als iets goed werkt voor mijn huid en ze het dan uit het assortiment halen
nu weer bij Paula’s Choice
Ik wil niet dat deze verdwijnt ![]()
@klaariskees @Bergson @Tampie nou dat zal de boosdoener zijn! Jammer want ik vind het verder wel een goeie crème. Op zoek naar iets anders dan maar. Thanks!
Zijn er mensen die de Abbey Young methode doen/hebben gedaan voor hun haar?
Kijk eens in het haar topic
ik ben er nu net een paar weken mee bezig.
Oh ja ik vergeet altijd dat dat topic er ook is ![]()