Pff ik heb sinds het stoppen met de pil al jaren last van acne op m’n kin en kaak. De huisarts blijft volhouden dat de acne komt door rosacea en wil dus niks anders voorschrijven dan medicatie daarvoor. Dit heb ik in het verleden al geprobeerd, maar zonder resultaat. Iemand hier ervaring mee of tips voor? Ik denk zelf dus niet dat het rosacea is. De huid therapeut ook niet.
Vorige week tijdens de afspraak gaf de huisarts aan dat ze antibiotica voor ging schrijven, dus daar was ik blij mee. Maar bij het ophalen bij de apotheek zag ik gelijk dat het weer voor rosacea is
net daarover gebeld en ze heeft weer iets anders voorgeschreven, maar weer voor rosacea. Ik wil gewoon differin of tretinoine proberen, maar dat lukt dus niet. De huisarts wil het niet voorschrijven. Ik kan niet naar een andere huisarts in het dorp voor een second opinion. De huid therapeut ga ik al langer heen voor peelings, daarna is m’n huid 2/3 weken rustig maar daarna begint het feest weer. Ik voel me vooral wanhopig, ongehoord en zo ongelukkig met m’n huid