Het Beautytopic #4

Is Korean skincare de hype waard? En zo ja, welke product(en) ben je enthousiast over?

Ik heb zelf een vochtarme, vette huid die helaas ook al snel verouderd (rimpels, fijne lijntjes, verlies van elasticiteit). Ik vind die combinatie best wel een uitdaging voor een goede skincare routine. Het meeste wat ik gebruik is nu van the Ordinary gecombineerd met een paar keer per week de BHA van Paula’s choice en de dagcreme van Kiehls, maar ik ben altijd op zoek naar optimalisatie van mijn routine.

En dan word ik dus toch wel nieuwsgierig van de hype rondom Korean skincare. Zou het de moeite waard zijn om een of meerdere producten in mijn routine te introduceren en zo ja welke dan?

1 like

Persoonlijk denk ik niet je een skincare routine van 15 stappen nodig hebt, maar de juiste producten. Dat zou er ongeveer zo uit kunnen zien:

‘S avonds:
Oil cleanser
Foam cleanser
Tretinoine
Moisturizer
Oogcreme

‘S ochtends:
Geen cleanser maar wassen met water
Vitamine C serum
Hyaluronzuur
Moisturizer met peptiden
SPF

Aangevuld met een exfoliant een a twee keer per week.

Zelf ben ik fan van een aantal Asian merken maar gebruik vooral wat werkt voor jouw huid. Je zou kunnen beginnen met een oil cleanser of SPF om te kijken hoe je huid daarop reageert. Birch Juice spf en ma:nyo pure cleansing oil werken goed voor mijn huid (gecombineerde/oily skin).

3 likes

Wel even als disclaimer dat tretinoine erg sterk is en legaal alleen op recept te verkijgen is dus zou eerder een retinol of retinal aanraden.

4 likes

Verkrijg je die via de huisarts ? In België niet zo te verkrijgen.

Had daar niet bij stilgestaan, gebruik het zelf al jarenlang op doktersrecept.

Doktersrecept inderdaad. Gewoon vragen aan de huisarts, nee heb je, ja kun je krijgen.

Ga ik zeker eens doen, ben benieuwd naar het antwoord.

1 like

En met welke indicatie (als ik mag vragen?). Gebruik het ook uit het buitenland, maar was deze zomer lastiger te krijgen. Heb in het verleden isotretinoïne gebruikt en wil eigenlijk aan de huisarts vragen of ik nu tret op recept kan krijgen.

1 like

Ik heb letterlijk gevraagd of ik het mocht proberen wegens huidveroudering en dat was prima. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik jarenlang onder behandeling ben geweest bij een dermatoloog en mijn huisarts bekend was met mijn huidproblemen (eczeem, verkleuringen in m’n gezicht etc).

2 likes

Ik heb mijn dokter een keer een bericht gestuurd met “hoi, ik merk dat mijn huid goed reageert op tretinoide, zou ik hier een recept voor kunnen krijgen?” En toen kreeg ik het! Ik dacht ik probeer het gewoon en dat lukte. Alleen is dat al een half jaar gelden en heb ik het nog steeds niet want het is slecht leverbaar zei de apotheek. Dus heb er vooralsnog niks aan.

Gelukkig heb ik nog 1 volle tube liggen en de huidige is nog niet op.

2 likes

En zien jullie dan echt verbetering ? Ik gebruik al eventjes retinol maar ik zie niets van verbeteringen.

Ik ben nu een paar maanden heel consequent met mijn skincare sinds ik op insta een filmpje zag over een skincare cycle. Daarvoor gebruikte ik retinol als ik er weer een keertje aan dacht. Ik doe nu:
Avond 1 retinol
Avond 2 exfoliant
Avond 3 rust

Sinds ik dit zo consequent doe merk ik dat mn huid een stuk egaler is.

Ik gebruik trouwens deze retinol en ben er tevreden over:

2 likes

Deze heb ik ook maar is retinol.

Ik vraag het me vooral af over tretinoide

1 like

Voor de oily skin mensen hier, iemand nog een aanrader voor een translucent powder?
ik heb er nu één van laura mercier die bijna op is, maar vond hem niet zó geweldig. Al vraag ik me soms ook af of ik gewoon moet accepteren dat ik na een paar uur weer glim :joy:

1 like

Heeft iemand hier de chanel boy lipstick? Ik ben benieuwd of ie echt zo mooi is als iedereen zegt

1 like

Ja ik vind m mooi!

3 likes

Blijft ie een beetje zitten ook?

Nee, daar is ie te vet voor. Ik vind het qua look ook meer lippenbalsem met een tintje dan echt een lipsticklipstick. Ik doe er altijd een potlood onder, nr 26 en 156 van Chanel matchen mooi met boy.

1 like

Oh dat vind ik wel mooi bij een lipliner denk ik inderdaad! Dankje!!

3 likes

Ik ga binnenkort naar Parijs en vroeg mij af of er nog aanraders zijn qua skincare? Ik heb een droge en gevoelige huid. Wil sowieso de wat standaard producten kopen zoals biafine en a313. Zijn er verder nog tips?

1 like