Het Beautytopic #4

Kan prima, maar let op dat je niet teveel gebruikt. Dacht een erwtje voor je gehele gezicht dus nog wat minder voor je voorhoofd. Ook langzaam opbouwen ivm de rosacea, je hebt een gevoelige huid dus je voorhoofd kan ook gevoeliger reageren. Dus starten met om de 2/3 dagen, ligt eraan hoe je reageert en dan steeds een dag erbij.

1 like

Ik ook met een klein beetje zwart en is perfect!

2 likes

Oké heel last minute: maar ik ga zo naar de stad en wil graag een glowy luchtige cc/bb/tinted moisturizer/whatever they called.

Ik weet alleen niet waar te beginnen! Ik heb een Douglas, Ici en een Kiko winkel tot mijn beschikking.

Edit: en natuurlijk Etos/kruidvat

1 like

Elf Halo glow skin tint! Vind ik heel mooi en heeft spf50 dus dat is ook chill

1 like

De mco beauty skin tint schijnt ook heel fijn te zijn

1 like

Ik vind die tinted moisturizer van de nieuwe collectie van Catrice heel chill. Ik draag normaal nooit zoiets want vind het al snel zo zwaar en kan nooit een goeie kleur vinden maar deze vind ik perfect.

1 like

Ben voor deze gegaan! Douglas heeft elf niet meer blijkbaar? Had daar kleur advies gewild maar nu voor 6€ durfde ik het wel aan!

1 like

Heeft iemand aanraders voor een goede bb Cream die je een mooie glow geeft?

Er staan 3 aanraders boven je :eyes:

2 likes

Ik heb ook gewoon aan mijn huisarts gevraagd of ik tretinoine voorgeschreven kon krijgen. En eerst dacht de assistente dat ik isotretinoïne bedoelde en dat ik dat zelf in het buitenland kocht dus de arts belde een beetje bezorgd :grimacing: maar de creme was geen probleem. Dus jeej hoef ik niet meer 10 buitenlandse apotheken langs op vakantie!

2 likes

Is het bij jouw apotheek wel gewoon verkrijgbaar?

Bij die van mij volgens mij niet want heb t nog steeds niet gekregen :joy:

Hoe lang wacht je al?

Misschien geven onze huisartsen het daarom wel zo makkelijk, het komt toch niet :joy::weary:

1 like

Ja volgens mij wel? Kreeg een mailtje dat mijn medicatie klaar ligt in ieder geval

2 likes

Een week pas, ga woensdag even polshoogte nemen daar :eyes:

2 likes

Hmm dan ga ik mijn apotheek nog eens contacten en vragen hoe dat kan. Want het is echt al maanden geleden.

Pff ik heb sinds het stoppen met de pil al jaren last van acne op m’n kin en kaak. De huisarts blijft volhouden dat de acne komt door rosacea en wil dus niks anders voorschrijven dan medicatie daarvoor. Dit heb ik in het verleden al geprobeerd, maar zonder resultaat. Iemand hier ervaring mee of tips voor? Ik denk zelf dus niet dat het rosacea is. De huid therapeut ook niet.
Vorige week tijdens de afspraak gaf de huisarts aan dat ze antibiotica voor ging schrijven, dus daar was ik blij mee. Maar bij het ophalen bij de apotheek zag ik gelijk dat het weer voor rosacea is :sweat_smile: net daarover gebeld en ze heeft weer iets anders voorgeschreven, maar weer voor rosacea. Ik wil gewoon differin of tretinoine proberen, maar dat lukt dus niet. De huisarts wil het niet voorschrijven. Ik kan niet naar een andere huisarts in het dorp voor een second opinion. De huid therapeut ga ik al langer heen voor peelings, daarna is m’n huid 2/3 weken rustig maar daarna begint het feest weer. Ik voel me vooral wanhopig, ongehoord en zo ongelukkig met m’n huid :cry:

Hmmm misschien kan je ook beginnen om te kijken of je huidtherapeut wel zo goed is? Of misschien iets anders kan doen ofzo? Vind het best bijzonder dat je hier jaren last van hebt, maar het maar tijdelijk verminderd. Ik heb precies hetzelfde gehad en was er binnen een half jaar vanaf. Ik weet niet waar je woont maar anders kan ik die van mij ten zeerste aanraden.

2 likes

Heb je ook al aan je huisarts gevraagd waarom je steeds iets voor rosacea krijgt? Zou anders een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen.

3 likes

Differin adapalene is online te bestellen vanuit Amerika.

2 likes