Het Beautytopic #4

Nouuu de biore spf was een tijd uitverkocht en alleen op een beetje obscure websites verkrijgbaar, maar hij was er weer! Dus ik ben heel benieuwd of ie echt zo goed en fijn is

Ik heb deze week gek gedaan (rip bankrekening) en de nars light reflecting foundation gekocht en het is echt zo’n goede kleurmatch. Ik ben echt benieuwd of mijn huid hier beter op gaat reageren. Wel echt voor de gecombineerde/vette huid mensen onder ons.

2 likes

Waar heb je 'm besteld? Ik ben fan van deze en heb nog wel een flesje maar ze zijn idd snel uitverkocht dus dan ga ik weer even een paar bestellen!

Edit: oh als ik google kom ik uit op Littlewonderland, waar ik 'm normaal ook haal. Maar hij is wel duurder geworden zeg!
Edit2: oh blijkbaar ‘maar’ 2 euro dan vorig jaar, voor mijn gevoel was dat 5 euro :rofl:

3 likes

Ik heb hem idd daar besteld! Via bol vond ik het ook maar obscuur

2 likes

Oef heeft iemand wel eens een laserbehandeling gedaan? Ik ben net terug van 1 en heb het niet af kunnen maken omdat het zo godsgruwelijk veel pijn deed. Uit de reactie van de huidtherapeut kon ik wel afleiden dat niet iedereen er zo heftig op reageerde als ik hahaha, maar HELL NO. Ik heb wel tatoeages en ben, dacht ik, toch best wat gewend qua pijn, maar hiervan moest ik echt mijn best doen om mijn hoofd in bedwang te houden omdat het gewoon wegschrok de hele tijd. Baadde ook helemaal in het zweet :’) (sorry TMI?!)

Ze heeft het uiteindelijk 1x kunnen doen en daarna nog de littekens apart een paar keer gedaan, maar normaal gaan ze er dus 4x overheen. 4x!! Hoe dan? Maar goed, ik ben denk ik gewoon heel erg een mietje. Het doet nu ook nog zoveel pijn :’( Dan maar littekens joeee, deze pure zelfkastijding nooit meer :stuck_out_tongue:

Maar ik ben wel benieuwd naar hoe anderen dit ervaren! Ze zei dat ik misschien een volgende keer dan de microneedling kon proberen, maar het kost allemaal al geld genoeg en nu denk ik echt, ben toch niet gek om mijzelf zo te martelen en dan ook nog eens er voor te moeten betalen :rofl:

2 likes

Volgens mij zijn er zoveel verschillende soorten pijnen, waar iedereen anders op reageert. Ik vind zelf microneedling wel mee vallen en ook een aantal laserbehandelingen gehad die ok waren. Maar een vaatjesbehandeling kon ik gewoon niet volhouden :sob:

1 like

Even een review; zit inmiddels aan mijn tweede tube, wat een top spul! Dekt mooi, trekt snel in en je huid wordt er lekker zacht van.

2 likes

Jaaa is ook zeker heel persoonlijk! Het valt me zo tegen van mijzelf wel, maar goed, dit is gewoon niet mijn behandeling. Ik houd het denk ik wel af en toe bij een peeling :sweat_smile:

Laser op je gezicht bedoel je? Ik heb vorig jaar 4 behandelingen gedaan op de onderste helft van mijn gezicht (alleen mijn voorhoofd niet dus) om mijn gesprongen haarvaatjes weg te laten laseren. Goed, het was niet fijn, pijnlijk ook. Maar zoals je ziet, ik heb er 4 gedaan, dus het was voor mij niet zo pijnlijk als voor jou. Wil het eigenlijk ook jaarlijks bij houden.

1 like

Ik heb alleen IPL voor huidverbetering/roodheid op mijn gezicht gehad en dat vond ik best heftig. Het voelde niet als elastiekjes schieten maar echt als verbranden. Ik hield het wel vol maar was heel blij toen het klaar was.

Edit: laseren van vaatjes heb ik ook gehad en dat deed minder zeer dan de IPL.

1 like

Ik heb deze ook gekocht maar vind hem voor mijn witte/bleke huid niet echt geschikt. Ik word er echt oranje/rood van ondanks kleine hoeveelheid en goed uitsmeren.

2 likes

Heb jij de b-protect of die andere van hen met een tintje? Hij zou wit uit de tube moeten komen en dan van kleur veranderen als je ‘m uitsmeert. Zou natuurlijk kunnen dat je gewoon witter bent dan ik haha, maar ik heb ook 1x de verkeerde van Avene gekocht en die was echt een stuk bruiner en die kwam geloof ik ook bruin uit de tube.

1 like

Ik heb 'm ook vorige week gekocht! Hij oxideert wel een beetje, dus ik heb nu de lichtste kleur terwijl ik niet spierwit ben (dus dat is misschien goed om te weten als iemand 'm gaat kopen). Moet wel zeggen dat ik met borstel aanbrengen (wat de MUA aanraadde) wel echt een minder mooi resultaat vindt geven dan met een beautyblender. Lijkt wel alsof ie met een kwast echt een beetje op de huid blijft liggen op m’n wangen die wat droger zijn.

(en fail: ik wist dus niet dat er een pompje onder het zwarte dopje zat, dus ik was eraan gaan draaien en toen had ik die hele dop vastgedraaid. Gelukkig konden ze 'm in de winkel weer openbreken haha :sweat_smile:)

Jaa echt dat branden, alsof je je verbrand aan zo’n elementje in de oven ofzo :’( Het voelde ook echt diep iew!

@K4as hahaha ja ik ook, elke keer trok mijn hoofd zichzelf weg, leek daar geen controle over te hebben :rofl: :rofl:

2 likes

Goed dat je dit even aangeeft als andere mensen ook zo’n dure aankoop willen doen haha. Ik zie zelf nooit zo goed of foundation oxideert door mijn roodheid.
En ben sowieso team beautyblender of zelfs vingers. Een kwast wordt gewoon nooit mooi bij mij.

1 like

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je het resultaat vindt. Het is niet goedkoop, maar ik zie echt wel resultaat. Daardoor vind ik de pijn wel acceptabel, het hoeft ook niet elke maand gelukkig. Achteraf gezien had ik beter meteen kunnen beginnen met laseren in plaats van honderden euro’s aan crème en serum besteden

Nou ik heb de behandeling niet helemaal afgemaakt, dus ik weet niet of ik veel resultaat ga zien. Ik vond het echt te pijnlijk :’( Ze heeft mijn littekens (waar ik voor kwam) wel meerdere keren gedaan dus ik hoop dat het toch wel iets gaat doen, maar no way dat ik dit nog een keer laat doen :grimacing:

2 likes

Haha grappig, want laser vind ik praktisch pijnloos, terwijl ik met de dermapen zo ongeveer tegen het plafond ga!

Ofwel @ciselering pijn is zo persoonlijk, lekker laten als je het niet chill vind.

3 likes

Salicylzuur en retinol is niet een goede combinatie, maar als je de crème met salicyl p je neus doet, en de andere op de rest van je gezicht is het niet zo’n probleem. Of de ene ‘s ochtends en de andere ‘s avonds is ook prima.
Of je nog een extra moisturiser nodig hebt, kun je het beste zelf beslissen. Wel zou er overdag een spf overheen doen. Voor ‘s nachts is het dan weer jouw keuze. Misschien drogere olie, zoals jojoba of zo. Vette huid schijnt het wel goed te doen met olie. Misschien kun je in het in dit topic nog wat aanraders vinden?

Helaas nooit kunnen ervaren. Zelfs oil cleansing haat mijn vette huid :’(

2 likes