Het Beautytopic #4

Ja echt niet normaal, ook foundations ineens een stuk duurder. Ik hoor mijzelf gedachtes hebben als: heb ik wel makeup nodig? Kan ik niet zonder naar m’n werk? Zou best wat geld in een jaar schelen… (en tijd)

2 likes

Oh ja? Ik ging idd altijd voor high end… Net weer eentje gekocht voor 50 euro :grimacing:
Is een van die drie die je noemt toevallig extra aan te raden voor een redelijk droge huid?

1 like

Ik noemde het laatst al maar ik heb een super droge huid waar foundation altijd heel patchy op wordt maar ik heb laatst de elf halo glow ontdekt en vind die echt super fijn en is heel goedkoop! Dus ongevraagde tip hahah. (Ik gebruik 'm in combinatie met de primer putty, ook nog een aanrader)

4 likes

@Evert
thanks voor alle tips! Dat zijn er een hoop en ik ga het komende jaar eens een paar testen! Zou een boel kunnen schelen ook in schuldgevoel naar mn portomonee :sweat_smile:

2 likes

Thanks, klinkt goed en de prijs (€15, nu zelfs €10) ook! Ik gebruik nu nog een poeder van Laura Mercier van €45… Zou echt top zijn als ik die kan vervangen!!

2 likes

Heeft iemand hier al wel eens Doo.na.ils geprobeerd? Heel mijn insta wordt er vol mee gespamd en ik ben curious maar ik wil geen flop

4 likes

De tinted moisturizer van Wet ‘n Wild :ok_hand:

1 like

@Higgs_boson ik heb ook een droge huid en ik vind de bourjois healthy mix echt top! Al járen mijn favoriet

5 likes

Wat zijn je tips voor de vette huid?

Raden jullie de gezichtsreinigers van Cetaphil/Cerave aan, met salicylacid zo ja, een bepaalde voorkeur?

Ik gebruik deze en vind ‘m fijn :slight_smile:

8 likes

Bedankt voor de tips!

3 likes

Mijn lippen doen iedere keer zo’n pijn als het koud is, krijg dan helemaal zo’n rode rand eromheen. Niet per se droog als in velletjes of barstjes ofzo maar het voelt meer alsof het verbrand is. Herkent iemand dit? Kan blijven smeren :roll_eyes:

3 likes

Wat smeer je erop?

1 like

Ik heb dit als ik de voor mij verkeerde tandpasta gebruikt. Kleine kans dat dit bij jou ook, maar ik associeerde de reactie vroeger altijd met allergie voor een crème die ik op mijn gezicht smeerde. Heel raar maar ik kan bv niet tegen Prodent, Aqua Fresh en Colgate, maar wel tegen Oral b en Sensodyne. Ben je onlangs toevallig gewisseld van tandpasta?

1 like

Herkenbaar!

Ik smeer voor het slapen gaan en in de ochtend Purol (uit het blikje) erop. Hiermee houd ik het in toom.

3 likes

Heb je al eens oogcreme geprobeerd? Dat werkt bij mij echt het allerbeste als ze zo droog zijn.

4 likes

Tepelcreme aka lanoline! Gewoon de goedkoopste van het Kruidvat (bij de babyspullen, wit met groene tube kost een paar euro). Enige wat echt helpt bij mij

7 likes

Ja dit heb ik ook snel, en dit gevoel heb ik ook altijd een beetje na het tandenpoetsen (ik gebruik paradontax). Dus ik heb mijzelf nu aangeleerd om na het tandenpoetsen altijd wat vaseline er op te smeren (ook een beetje net buiten mijn lippen, dus op dat randje) en sindsdien struggle ik nooit meer met droge lippen! Terwijl ik normaal nu echt met vellen zou rondlopen (en de hele dag lippenbalsem zou smeren).

3 likes

Bij mij helpt Zwitsal zalf daar het beste tegen. Een dikke laag opsmeren en de volgende dag weghalen wat niet is ingetrokken. Helpt ook heel goed bij een schrale neus door veel snuiten als je verkouden bent.

2 likes