Misschien geen schuimende reiniger gebruiken. Die zijn volgens mij wat agressiever. Misschien is de Cerave Hydraterende reinigingscreme prettig? Maar snap dat je niet steeds van alles wil proberen, duur grapje. Wel erg vervelend!
Edit: of jojoba olie? Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Gel cleanser zonder actieve ingrediënten eens proberen? In het product wat je gebruikt zit melkzuur (exfoliant)
En producten die bij mij niet werken op mijn gezicht maak ik op door het op mijn lichaam te gebruiken. Gooi je niets weg
Ik wil graag een cleansing balm in plaats van een liquid make-up remover gebruiken. Heeft iemand een tip voor een drogist variant of moet ik echt bij de douglas/ici zijn?
The body shop heeft er eentje in een tinnen blik. Mijn voorkeur is oil cleanser maar deze is ook fijn.
Als je toch bij Douglas uit komt, dan is de Banila Co Clean it Zero een aanrader. Smelt snel en smeert fijn uit. En je krijgt er de heftigste mascara mee af.
Ik kan ook weinig verdragen rondom mijn ogen. Ik gebruik daarom sinds kort amandelolie om mijn oog make up te verwijderen. Ik ben er ook niet achter welke stof het nou is.
Ja dat is misschien het beste! Ik herken wel de drang om nieuwe producten te proberen maar ik blijf nu echt trouw aan mijn routine want mijn huid is nog nooit zo goed geweest! Wel vervelend. Hoop dat het snel verbeterd!
Mocht je een Lush in de buurt hebben: naast die van The Body Shop vind ik Lush Ultrabland ook erg fijn!
Beide niet… Maar ik sla ze op, dankje!
Kruidvat verkoopt flessen olie voor 5-6 euro waarmee je makkelijk make up kunt verwijderen. De jojobaolie vind ik erg fijn!
Kan dat ook zonder watjes/herbruikbare watjes? Die balms lijken me juist zo fijn dat dat niet nodig is
Ja, dat kan zeker. Ik neem een beetje olie in m’n hand en smeer het dan over m’n hele gezicht. Vooral wanneer je waterproof mascara gebruikt werkt het perfect. Het voelt ook veel zachter voor de huid dan reinigen met watjes. Daarna afspoelen met water. Om het vettige gevoel weg te halen of als tweede stap in de reiniging gebruik ik nog een reinigingsmelk van Kruidvat (witte fles voor de gevoelige huid) die ik daarna ook afspoel.
Ik haal mijn make up eraf met die cerave reiniger en daar gebruik ik ook geen wattenschijfjes bij. Even mijn gezicht natmaken, inmasseren en afspoelen.
Dankjewel! Ik draag inderdaad waterproof mascara dus dit klinkt perfect.
@George gaat ook op m’n lijstje!
Je kan dit ook met nivea doen. Gewoon de blauwe uit blik. Misschien heb je die nog wel liggen?
Ik denk dat Hema en Kruidvat (misschien zelfs eigen merk?) ook wel reinigingsolie hebben tegenwoordig maar ik ben niet zeker en heb ze dus ook nog nooit getest. Moest je dichtbij Duitsland wonen, DM (ik denk Balea) en Rossman (Isana?) hadden ook een goeie voor heel goedkoop, niet super bijzonder maar deed wel zijn werk.
Ik heb voor het eerst in mn leven mn wenkbrauwen laten verven en omg ik ben net Bert. De verf is wel van mn huid af, maar het is heel donker (bijna zwart). Wordt dit nog lichter ook met een paar dagen of was de verf te donker voor me?
Is bij mij altijd de eerste twee dagen ofzo! Dan lijk ik echt Bert en daarna is het oke haha.
Ahh dat stelt me gerust!! Verder ben ik er wel echt superblij mee, alle blonde haartjes zijn nu ook zichtbaar waardoor ze een stuk voller zijn.
Ik ben benieuwd wat mijn collega’s gaan zeggen zometeen
@Soy.peor wil jij wat meer vertellen over het droogborstelen? Ik word gek van de ingegroeide haren op mn benen. Welke borstel gebruik je, hoe, hoevaak?