Het Beautytopic #4

Mocht je een Lush in de buurt hebben: naast die van The Body Shop vind ik Lush Ultrabland ook erg fijn!

3 likes

Beide niet
 Maar ik sla ze op, dankje!

3 likes

Kruidvat verkoopt flessen olie voor 5-6 euro waarmee je makkelijk make up kunt verwijderen. De jojobaolie vind ik erg fijn!

2 likes

Kan dat ook zonder watjes/herbruikbare watjes? Die balms lijken me juist zo fijn dat dat niet nodig is :relaxed:

1 like

Ja, dat kan zeker. Ik neem een beetje olie in m’n hand en smeer het dan over m’n hele gezicht. Vooral wanneer je waterproof mascara gebruikt werkt het perfect. Het voelt ook veel zachter voor de huid dan reinigen met watjes. Daarna afspoelen met water. Om het vettige gevoel weg te halen of als tweede stap in de reiniging gebruik ik nog een reinigingsmelk van Kruidvat (witte fles voor de gevoelige huid) die ik daarna ook afspoel.

2 likes

Ik haal mijn make up eraf met die cerave reiniger en daar gebruik ik ook geen wattenschijfjes bij. Even mijn gezicht natmaken, inmasseren en afspoelen.

2 likes

Dankjewel! Ik draag inderdaad waterproof mascara dus dit klinkt perfect.

@George gaat ook op m’n lijstje!

Je kan dit ook met nivea doen. Gewoon de blauwe uit blik. Misschien heb je die nog wel liggen?

1 like

Ik denk dat Hema en Kruidvat (misschien zelfs eigen merk?) ook wel reinigingsolie hebben tegenwoordig maar ik ben niet zeker en heb ze dus ook nog nooit getest. Moest je dichtbij Duitsland wonen, DM (ik denk Balea) en Rossman (Isana?) hadden ook een goeie voor heel goedkoop, niet super bijzonder maar deed wel zijn werk.

1 like

Ik heb voor het eerst in mn leven mn wenkbrauwen laten verven en omg ik ben net Bert. De verf is wel van mn huid af, maar het is heel donker (bijna zwart). Wordt dit nog lichter ook met een paar dagen of was de verf te donker voor me?

3 likes

Is bij mij altijd de eerste twee dagen ofzo! Dan lijk ik echt Bert en daarna is het oke haha.

1 like

Ahh dat stelt me gerust!! Verder ben ik er wel echt superblij mee, alle blonde haartjes zijn nu ook zichtbaar waardoor ze een stuk voller zijn.

Ik ben benieuwd wat mijn collega’s gaan zeggen zometeen :sweat_smile:

1 like

@Soy.peor wil jij wat meer vertellen over het droogborstelen? Ik word gek van de ingegroeide haren op mn benen. Welke borstel gebruik je, hoe, hoevaak?

1 like

Ik ben niet @Soy.peor maar heb er een van Elemis. Gebruik hem te weinig maar idealiter dagelijks voor het douchen. Lange bewegingen vanaf uiteinden ledematen richting het hart en rondjes op de buik. Niet op je decolleté want daar is de huid dunner. Ga ik vanavond ook weer eens doen!

1 like

Ik heb er vgm gewoon een van de kruidvat. Maar ik doe het ongeveer 3 keer in de week. Ik ben er mee begonnen omdat ik wil afvallen en mn huid goed wil verzorgen. Er staan online filmpjes van “Hoe het moet” het schijnt goed te zijn voor vochtafvoer en blabla. Maar ik doe het vooral om dode huidcellen weg te halen enzo. Daarna douche ik en smeer ik me daarna goed in. Ik heb hierdoor ook geen last van mini vetbultjes op mn benen enzo.
Je kan het volgens mij ook gewoon elke dag doen maar ik ben lui.

En @Pastiche dank u dank u :heart::heart:

Dan koop ik gewoon een normale van de Kruidvat en ga ik het proberen :smiley:

4 likes

Bedoel je dan deze? https://www.kruidvat.nl/ecotools-bristle-bath-brush/p/4982615

Of moet ik ergens anders naar zoeken?

4 likes

Weet iemand of ze Rare Beauty verkopen bij de Sephora in Kopenhagen?

Je kunt allergisch zijn voor het schuimmiddel: cocamidopropylbetaĂŻne (en familie)

5 likes

Mini reviews van alle gezicht spf die ik de laatste tijd heb gebruikt :cowboy_hat_face:

Ultra violette spray – prima, sprayt fijn, niet te vettig
La roche posay spray – ook chill, is echt een deo-achtige nevel dus gaat wel snel leeg als je goed je gezicht wilt sprayen
^beide fijn voor als je op een terras zit en even wil bij”smeren” (gebruik ze nu even wat minder dus, huilie) zou ze opnieuw kopen
Eucerin – deze is prettig voor mijn vette huid want hij matteert heel erg, er zit alleen alcohol in en bij mij werkt hij totaal niet onder make up (hebben anderen hier geen last van las ik) maar ik gebruik deze wel veel aangezien ik weinig make up draag in de zomer
Supergoop – juist wel heel fijn voor onder make up, is een gladde gel en silicone achtig en geeft geen witte waas
Ultra violette cleanscreen – fijne substantie maar je gaat er wel wat van glimmen
Hello sunday lip spf – vies smaakje, zou ik niet opnieuw kopen
Ultra violette lip spf – geweldig, daarom heb ik er twee, dikke substantie en heeft een kleurtje. Dusk vind ik het mooist

29 likes