Is de deo van loveli wit of transparant?
Wit! Persoonlijk vond ik 'm niet zo fijn, ik had een klein proefje besteld, en bij mij irriteerde het m’n oksels en gaf het witte vlekken in m’n kleding.
Ah jammer! Ik had gehoopt dat hij transparant was. Ik vind witte vlekken ook zo vervelend. Ik ga denk ik ook zo’n kleintje bestellen. Ik ben, voor mijn gevoel, al jaren op zoek naar de beste deo maar nog niet gevonden . Vervelend dat je ook irritatie kreeg!
Welke deo gebruik jij nu?
Deze bodylotion is echt een mega afrader, het is een chille dikke crème maar ze hebben de opening echt 1 millimeter gemaakt waardoor het zo kut is om het er uit te krijgen

Ik had dezelfde ervaring helaas! Ik kreeg pijnlijke harde korsten onder m’n oksels en het voelde aan als brandplekken. Ik ben ook nog op zoek naar de ideale deo
Op dagen dat ik echt niet wil zweten of bij 30 graden enz. gebruik ik al jaren de anti transpirant roller van Deoleen (regular, met alcohol). Die irriteert bij mij niet, alleen als ik 'm bijv. elke dag gebruik droogt die wel m’n oksels een beetje uit doordat er alcohol in zit (maar met alcohol vind ik wel fijner omdat 't dan bacteriën doodt en zweetgeur tegengaat).
Op m’n lijstje om uit te proberen staat nog een Rexona Stick die hier op het forum ergens werd aangeraden, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Qua natuurlijke deo heb ik de Foamie deo stick (Rain in the Woods) nu in gebruik. Die gebruik ik tussendoor op ‘normale’ dagen, en is juist verzorgend voor m’n oksels (zit cacao en shea butter in) en laat geen witte strepen achter. Die ontsmet ik soms wel even met een wattenschijfje met alcohol, omdat ik anders op een gegeven moment wel een lichte zweetgeur ontdek doordat er bacteriën op die stick komen.
Ik gebruik op dit moment natuurlijke deo die ik zelf heb gemaakt. Werkt echt super en ik ben een behoorlijke zweter (nat + vieze geur). Het is goedkoop en makkelijk te maken, de meeste dingen heb je vast in huis. Misschien de moeite waard!
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Misschien ga ik die van deoleen ook eens gebruiken. Ik heb dus een tijd lang perspirex en odorex gebruikt. Werkte allebei goed alleen kreeg er zulke geïrriteerde, brandende en rode oksels van… ook al gebruikte ik ze 1 x in de 4 dagen. Dus vandaar dat ik ook op zoek ben naar een goed alternatief.
Die van rexona heb ik de afgelopen tijd gebruikt maar was het toch ook niet helemaal voor mij. Rook alsnog wel wat zweet, helaas. En vond die echt veel afgeven.
@Mila dat klinkt wel heftig! En ik dacht dat loveli vrij natuurlijk was. Begin nu wel te twijfelen over de aanschaf ervan. Ik heb ook best een gevoelige huid. Maarja aan de andere kant zo’n kleintje is maar een paar euro.
@Croque oja! Dat kan natuurlijk ook nog? Ik ga eens opzoek. Dank je!
Ik gebruikte vroeger in de pubertijd ook odorex, die werkte bij mij ook goed maar kreeg er inderdaad ook geïrriteerde oksels van na een tijdje. Denk dat je met deoleen grote kans hebt dat 't bij jou ook werkt hopelijk!
Ah thanks, goed om alvast te weten hoe rexona bij jou beviel, kan ik er op letten dat ik geen strakke shirtjes aantrek ivm afgeven als ik het uitprobeer.
Kan je de dop er niet gewoon afdraaien?
Van die Rexona heb je minder nodig dan je denkt (ik tenminste wel)! En ik doe vaak eerst deo op, daarna doe ik m’n skincare (m.a.w. gezicht wassen en dagcrème) en dan pas m’n shirt/trui aan. Dan heeft het even de tijd om te drogen, ik heb het idee dat dat scheelt.
Deze is het:
Ik vond die rexona ook niks. Mijn holy grail is de dkny cashmere mist, alleen zijn die nergens meer te krijgen
Ik gebruik nu anderhalf jaar loveli deo en krijg alleen irritatie als ik teveel smeer. Je hebt er echt maar heeeel weinig van nodig. Hij werkt voor mij echt goed qua geur, maar ik baal heel erg van de vlekken in mn kleding. Alleen heb ik helaas nog geen goed alternatief gevonden.
Misschien al genoemd maar ik ben mega tevreden over de roldeo van Therme!
Heb een deo van clinique beetje prijzig (dacht rond de 16 euro) maar ik vind hem mega fijn hoef mij nergens meer zorgen over te maken
Dat kan maar dan komt weer de gehele inhoud eruit
Azelaic acid ookal geprobeerd?
Hoe lang heb je welke producten gebruikt en icm met welke producten en in welke volgorde?
Als je echt langdurig last van puistjes hebt is de goedkoopste optie toch wel de huisarts. Vooral omdat je al zoveel hebt geprobeerd
Hoe dat werkt qua kosten in Nederland weet ik niet, maar dan krijg je misschien differin gel (=adapalene, soort retiniod) of iets van topical antibiotica met retinol gecombineerd voorgeschreven. Zijn volgens mij de standaard eerste stappen. En eventueel anticonceptie aanpassen / starten kan ook. Je hoeft niet per se naar een dermatoloog.